eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Honda pokazuje jak robić silniki :)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 21. Data: 2010-01-30 23:44:12
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: DoQ <p...@g...com>

    limken pisze:
    > http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NSX
    -a,wid,11876011,wiadomosc.html?ticaid=198b8
    > 500/3.4 = 147 KM z litra...
    > wolnossące zwierze...
    > eh... i to jeszcze V8

    Tez mi wyczyn. Aprilia RSV 1000R, 980cm3, 141KM i to z 2 cylindrow.

    Pozdrawiam
    Pawel


  • 22. Data: 2010-01-30 23:52:53
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 30 sty 2010 o 22:16 GMT, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
    >> Jeszcze nie przeczytałem artykułu, ale mam wstępną uwagę. Wg testów w
    >> programie TopGear amerykanie mają tendencję do zawyżania parametrów
    >> swoich samochodów - nie pamiętam dokładnie tego odcinka, ale chyba
    >> testowali najnowszego mustanga i na dzieńdobry (nowy samochód)
    >> brakowało mu sporo koników :)
    >
    > Amerykanie inaczej mierzą moment.

    My podajemy moc/moment obrotowy na kolach, czyli to co jest uzyteczne,
    Amerykanie podaja to samo tylko ze na silniku...

    do tego jeszcze:
    http://www.statman.info/conversions/power.html
    i
    http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 23. Data: 2010-01-31 00:17:14
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 29, 9:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Wyzsze owszem, ale powodow do wiekszej wagi to tak wstepnie nie widze.

    Cztery walki zamiast jednego, cztery zawory zamiast dwoch, cztery kola
    napedu walkow, sporo metalu ma oslone napedu (czasem robi sie to z
    plastiku, nie wiem jak ma BMW), metal rozbudowanej glowicy. W OHV masz
    jeden walek rozrzadu i troche metalu w ukladzie popychaczy. Poza tym
    "Small block V8 w Corvette" to jedna z perelek konstrukcyjnych :-)

    > Poza tym w Europie chyba wszyscy juz zrezygnowali z OHV, chyba sa ku
    > temu powody ?

    Sa. Dazenie do wysokich obrotow. OHV nie nadaje sie do silnikow o
    wysokich obrotach.

    > Byc moze ekonomia w R4 jest troche inna niz w V8, ale
    > tez wplyw wysokosci wiekszy .. i jakos nie przeszkadza.

    To zalezy od pojazdu. Nie uda ci sie zrobic sportowego pojazdu z
    silnikiem z przodu o wiekszej liczbie cylindrow i nisko polozonej
    masce, chyba ze uzyjesz boxera.

    > P.S. Pekly mi kiedys popychacze, dwa. Tyle jesli chodzi o moje zdanie
    > w kwestii niezawodnosci :-)

    No widzisz. Nawet tak wydawaloby sie malo podatna na awarie czesc moze
    kiedys zawiesc :-)

    > >> Naprawde duzo mniej ? To tez ciekawe .. ale moze nauczyli sie juz
    > >> stroic silniki pod EPA.
    >
    > >To akurat test odzwierciedlajacy codzienne uzywanie pojazdu. Daj Boze,
    >
    > Ty widziales ten program jazdy ? Moze w USA sie tak jezdzi, ale na
    > pewno nie w Polsce :-)

    Nie przesadzaj. Pare razy komus sie uda przejechac pare kilometrow
    szybko a potem sie wlecze za sznurem ciezarowek. O jezdzie miejskiej w
    Warszawie juz lepiej nie wspominac. Tu trzebaby zrobic test na to ile
    taki silnik pali na luzie :-) Jezdze co roku w Polsce i nie widze
    wcale tak duzo szalencow. Wiele drog w Polsce nawet na to nie pozwala.

    > >aby jak najwiecej producentow nauczylo sie stroic samochody sportowe
    > >pod test EPA :-)
    >

    > Chcialem sprawdzic co o tym druga strona twierdzi, wiec wpisalemwww.chevrolet.de...
    i zobaczylem: Matiz, Aveo, Lacetti ...
    > Ciekawe .. czemu takich dobrych i tanich samochodow ani silnikow nie
    > chca w europie sprzedawac :-)

    No coz. Taki samochod jaki klient. Widac w DE sprzedaje sie jedynie
    ten najtanszy chlam Daewoo :-)

    > Nawet w takim [europejskim] tescie jeden model w roznych wersjach
    > silnikowych to pokazuje. A w zyciu jest jeszcze gorzej :-)

    EPA zmieniala dwa lata temu swoje testy aby dopasowac do wynikow
    przecietnego uzytkownika. Przedtem byly zarzuty, ze wyniki nie
    pokrywaja sie dostatecznie dobrze z zyciem. Zreszta w przypadku
    Corvette to nie tylko testy EPA. Jak poszukasz artukulow prasowych na
    temat tego samochodu, to zauwazysz, ze relatywnie male zuzycie paliwa
    to jedna z najczesciej wspominanych zaskoczen dziennikarzy testujacych
    to auto. A dziennikarze czest otestuje ten samochod ponad przecitna
    jezde. Szczegolnie zaskakuje w porownaniu z innymi, porownywalnymi
    samochodami sportowymi, ktore w takich warunkach potrafia spalic dwa
    razy wiecej niz Corvette.

    > Bo z drugiej strony .. mowisz ze wszyscy europejscy, japonscy i
    > koreanscy konstruktorzy sie myla, i ze powinni dopracowac konstrukcje
    > np dwulitrowki, zamiast wymyslac coraz mniejsze silniki o coraz
    > wiekszej mocy ?

    Nic podobnego. Wlasnie dowiodles, ze zupelnie mnie nie zrozumiales.
    Nalezy przede wszystkim robic silniki produkujace energie mechaniczna
    jak najsprawniej, elastycznie, jak najlzejsze, kosztujace jak
    najmniej, jak najmniejsze gabarytowo i jak najbardziej niezawodne. Nie
    zawsze udaje sie osiagnac wszystkie te zalety naraz ale jezeli nie da
    sie osiagnac jednego to niech chociaz inne z nich wyraznie przewazaja.
    To ile beda mialy pojemnosci, ile zaworow, ile przepustnic, ile beda
    produkowac koni z litra to sprawa absolutnie bez drugorzedna :-)
    Przyklad Corvette BMW byl jedynie dowodem na to, ze maly silnik
    napakowany technologia wcale nie musi byc od razu konstukcja bardzo
    udana. Nie wiem jaki jest silnik Hondy. Byc moze to wspaniala
    konstrukcja. Chodzi mi jedynie o to, ze podniecanie sie faktem, ze
    silnik Hondy produkuje 150 KM/litr jest podniecaniem sie laika na
    widok kolorowej reklamowki. Za ta reklamowka moze stac sprzet
    swiatowej klasy, ale rowniez moze stac rownie dobrze kompletny bubel.


    >
    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 24. Data: 2010-01-31 00:26:36
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 30, 4:06 pm, jacek2v <j...@g...com> wrote:
    > On 29 Sty, 01:57, JAM <j...@y...com> wrote:
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On Jan 28, 5:45 pm, "limken" <l...@x...xx> wrote:
    >
    > > >http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NS
    X-a,wid,11876011,w...
    >
    > > > 500/3.4 = 147 KM z litra...
    > > > wolnossące zwierze...
    >
    > > > eh... i to jeszcze V8
    >
    > > > --
    > > > limken polimken
    >
    > > Ale moment juz nie taki wspanialy. Normalne w wysokoobrotowych
    > > silnikach. Trzeba bedzie stosowac duze przelozenia. Ciekawe jak duzo
    > > bedzie wazyl ten silnik, jakie bedzie mial rozmiary i ile bedzie
    > > palil ?
    >
    > > Pytanie jest o tyle nie pozbawione sensu, ze nie wszystko musi byc
    > > zlotem co sie swieci jak mawia stare przyslowie.
    >
    > > Amerykanskie czasopsimo Popular Mechanics zrobilo niedawno test
    > > prownujacy BMW M3 z Chevroletem Corvette. Test niezbyt moze sensowny,
    > > bo porownujacy samochody z roznych klas ale bardzo interesujaco
    > > wypadlo porownanie silnikow. Silnik BMW to bardzo zaawansowany,
    > > naladowany technologia 4.0 litrowe V8 z pelnymi najnowoczesniejszymi
    > > bajerami.
    > > W Corvette natomiast Amerykanie zastosowali duzo bardziej
    > > konserwatywna konstukcje V8 o pojemnosci 6.0 litrow a wiec o 50%
    > > wiecej. W efekcie oba silniki produkuja mniej wiecej ta sama moc okolo
    > > 415 KM (Corvette odrobine wiecej) ale juz tu widac, ze Corvette
    > > oczywiscie ma sporo wiekszy moment. Pomijajac moment jednakze, na oko
    > > BMW wydaje sie sporo "lepszy".
    >
    > > Ale co to znaczy lepszy ?
    >
    > > Autorzy w artykule po tescie sami zauwazaja , ze silnik BMW ma duzo
    > > wiecej czesci skladowych (musi byc sporo drozszy w produkcji i
    > > bardziej podatny na awarie), jest silnikiem gabarytowo wiekszym !!! i
    > > na dodatek od silnika Corvette jest ciezszy !!! Autorzy artykulu
    > > przyznaja, ze dzieki swojemu silnikowi Corvette moze miec bardzo nisko
    > > polozona maske silnika, czego nie daloby sie zrobic uzywajac silnika
    > > niemieckiego. W dalszej czesci artykulu czytelnik dowiaduje sie
    > > rowniez, ze silnik Corvette rowniez latwiej i szybciej reguje na pedal
    > > gazu, a w tym samym tescie paliwowym Corvette rowniez zuzywa duzo
    > > mniej paliwa od BMW !  W tescie jazdy Covrette dosyc latwo wygrywa z
    > > BMW nawet do 100 km/h kiedy aerodynamika nie ma jeszcze takiego
    > > znaczenia.
    >
    > > Resumujac "lepszy" silnik okazuje sie byc mniej dynamiczny, wiekszy
    > > gabarytowo, ciezszy, zuzywajacy wiecej paliwa produkujac przy tym
    > > mniej mocy, mniejszy moment, bedac knstukcja drozsza w produkcji i
    > > bardziej podatna na awarie. Co wiez oznacza "lepszy" ? Czy wyciaganie
    > > ponad 100 KM/litra za wszelka cene naprawde czyni silnik od razu
    > > lepszym ? Mierzac te silniki wedlug parametrow, ktorymi posluguja sie
    > > inzynierowie, silnik BMW wypada raczej niezbyt dobrze. Po co ta cala
    > > technologia skoro w efekcie otrzymujemy produkt, ktory wedlug pomiarow
    > > parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
    > > Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
    > > pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
    > > podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
    > > gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
    > > ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
    > > dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.
    >
    > > Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:
    >
    > >http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars
    /4333820.html?page=2
    >
    > > JAMhttp://marchel.home.comcast.net/~marchel/
    >
    > Wydaje mi się, że w artykule jest tylko waga całych samochodów?
    > BMW bardziej luksusowe i świetnie łyka zakręty:) Podejrzewam, że
    > Corveta wymięka na zakrętach :)
    >
    > Mhh czyżby porównywali BMW na automacie z Corvetą na manualu ? :)
    >
    > Pzdr.

    Dlaczego ci sie tak wydaje ?

    Tu masz czasy mierzone dla roznych samochodow na torach wyscigowych
    calego swiata, w tym w Europie przez europejskich kierowcow.
    Poszukaj Corvette C6. To jest aktualnie produkowany model. C6 to
    najtansza wersja. Sprawdz tez osiagi C6-Z06 - wersja posrednia i ZR1 -
    wersja najdrozsza.

    http://www.fastestlaps.com/

    Zreszta ta strona jest wogole bardzo fajna abstrachujac od Corvette
    dla kazdego fana samochodow.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 25. Data: 2010-01-31 09:37:00
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 15:17:14 -0800 (PST), JAM wrote:
    >On Jan 29, 9:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Wyzsze owszem, ale powodow do wiekszej wagi to tak wstepnie nie widze.
    >
    >Cztery walki zamiast jednego,

    No tak, myslalem o rzedowym, a tu V-ka

    >cztery zawory zamiast dwoch,

    Zawory tylko czesciowo, bo zajmuja puste miejsce w glowicy.

    >W OHV masz
    >jeden walek rozrzadu i troche metalu w ukladzie popychaczy.

    Nie tak malo tych popychaczy :-) i dwa walki na osie dzwigni.
    Nie wiem jak tam hydrauliczne popychacze rozwiazali, ale to miejsce
    zajmuje. Czy trzeba regulowac ?

    >> Poza tym w Europie chyba wszyscy juz zrezygnowali z OHV, chyba sa ku
    >> temu powody ?
    >Sa. Dazenie do wysokich obrotow.

    Watpie zeby to bylo celem :-)
    Raczej dazenie do duzych mocy z malych pojemnosci.

    >> Ty widziales ten program jazdy ? Moze w USA sie tak jezdzi, ale na
    >> pewno nie w Polsce :-)
    >
    >Nie przesadzaj. Pare razy komus sie uda przejechac pare kilometrow
    >szybko a potem sie wlecze za sznurem ciezarowek.

    I przyspieszenia zeby je po jednej wyprzedzac.

    >O jezdzie miejskiej w
    >Warszawie juz lepiej nie wspominac. Tu trzebaby zrobic test na to ile
    >taki silnik pali na luzie :-)

    Oczywiscie. A potem stowa na licznik i ostre hamowanie przed kolejnymi
    swiatlami :-)

    >Jezdze co roku w Polsce i nie widze wcale tak duzo szalencow. Wiele drog w Polsce
    nawet na to nie pozwala.

    Ale ja nie o szalencach, tylko o przestrzeganiu obowiazujacych
    predkosci :-)

    Masz gdzies ten nowy program EPA ? Sa tam przyspieszenia szybsze niz
    slimacze ?

    >> Chcialem sprawdzic co o tym druga strona twierdzi, wiec
    wpisalemwww.chevrolet.de... i zobaczylem: Matiz, Aveo, Lacetti ...
    >> Ciekawe .. czemu takich dobrych i tanich samochodow ani silnikow nie
    >> chca w europie sprzedawac :-)
    >
    >No coz. Taki samochod jaki klient. Widac w DE sprzedaje sie jedynie
    >ten najtanszy chlam Daewoo :-)

    To samo w calej Europie jest :-)
    Tylko czy to nie symptomatyczne ze sie takie dobre silniki nie
    sprzedaja ? :-)

    Nawet te najwieksze "europejskie szewrolety", maja gora 3 litry.

    >Corvette to nie tylko testy EPA. Jak poszukasz artukulow prasowych na
    >temat tego samochodu, to zauwazysz, ze relatywnie male zuzycie paliwa
    >to jedna z najczesciej wspominanych zaskoczen dziennikarzy testujacych
    >to auto. A dziennikarze czest otestuje ten samochod ponad przecitna
    >jezde. Szczegolnie zaskakuje w porownaniu z innymi, porownywalnymi
    >samochodami sportowymi, ktore w takich warunkach potrafia spalic dwa
    >razy wiecej niz Corvette.

    No moze, i malo pali w porownaniu do innych amerykanskich pickupow z
    4l silnikiem :-) Ale jakby tak porownac z przecietnym europejskim
    autem rodzinnym na przecietnej jezdzie bez szalenstwa ?

    >> Bo z drugiej strony .. mowisz ze wszyscy europejscy, japonscy i
    >> koreanscy konstruktorzy sie myla, i ze powinni dopracowac konstrukcje
    >> np dwulitrowki, zamiast wymyslac coraz mniejsze silniki o coraz
    >> wiekszej mocy ?
    >
    >Nic podobnego. Wlasnie dowiodles, ze zupelnie mnie nie zrozumiales.
    >Nalezy przede wszystkim robic silniki produkujace energie mechaniczna
    >jak najsprawniej, elastycznie, jak najlzejsze, kosztujace jak
    >najmniej, jak najmniejsze gabarytowo i jak najbardziej niezawodne. Nie
    >zawsze udaje sie osiagnac wszystkie te zalety naraz ale jezeli nie da
    >sie osiagnac jednego to niech chociaz inne z nich wyraznie przewazaja.
    >To ile beda mialy pojemnosci, ile zaworow, ile przepustnic, ile beda
    >produkowac koni z litra to sprawa absolutnie bez drugorzedna :-)

    Ale tu sie z toba zgadzam - drugorzedna.
    A jednak wszyscy w/w zmniejszaja pojemnosc i wsadzaja jakies nowinki.
    Czemu ? Przecietny klient przeciez chyba tez mysli podobnie, patrzy na
    wielkosc, cene, zuzycie paliwa, moc i dopiero pojemnosc, wiec chyba
    nie w tym problem ?

    >Przyklad Corvette BMW byl jedynie dowodem na to, ze maly silnik
    >napakowany technologia wcale nie musi byc od razu konstukcja bardzo
    >udana.

    Eee, ja to odebralem odwrotnie - ze GM ma duzy silnik i jest
    konstrukcja bardzo udana. Mogaca konkurowac ze znacznie mniejszymi.
    Naprawde, czy tylko na amerykanskim rynku ?

    J.



  • 26. Data: 2010-01-31 17:10:55
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    DoQ wrote:
    > limken pisze:
    >> http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NSX
    -a,wid,11876011,wiadomosc.html?ticaid=198b8
    >> 500/3.4 = 147 KM z litra...
    >> wolnossące zwierze...
    >> eh... i to jeszcze V8
    >
    > Tez mi wyczyn. Aprilia RSV 1000R, 980cm3, 141KM i to z 2 cylindrow.

    czyli
    1. mniej - bo 143KM z litra
    2. 2 cylindry kontra 8 cylindrów

    chyba jednak jest to coś, że z V8 wyciągnięto aż tyle...



    --
    limken polimken


  • 27. Data: 2010-01-31 17:51:01
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 31, 3:37 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > No tak, myslalem o rzedowym, a tu V-ka

    Malo kto robi rzedowe osemki :-)

    > Nie tak malo tych popychaczy :-) i dwa walki na osie dzwigni.
    > Nie wiem jak tam hydrauliczne popychacze rozwiazali, ale to miejsce
    > zajmuje. Czy trzeba regulowac ?

    Nie trzeba.

    > >Sa. Dazenie do wysokich obrotow.
    >
    > Watpie zeby to bylo celem :-)
    > Raczej dazenie do duzych mocy z malych pojemnosci.

    No tak. Ale jedno wymaga drugiego przy malej pojemnosci (albo
    doladowania).

    > >Nie przesadzaj. Pare razy komus sie uda przejechac pare kilometrow
    > >szybko a potem sie wlecze za sznurem ciezarowek.
    >
    > I przyspieszenia zeby je po jednej wyprzedzac.

    Niektorzy tak jezdza, inni nie.

    > >O jezdzie miejskiej w
    > >Warszawie juz lepiej nie wspominac. Tu trzebaby zrobic test na to ile
    > >taki silnik pali na luzie :-)
    >
    > Oczywiscie. A potem stowa na licznik i ostre hamowanie przed kolejnymi
    > swiatlami :-)

    Nie przesadzaj. Wcale nie tak duzy procent tak jezdzi.

    > Masz gdzies ten nowy program EPA ? Sa tam przyspieszenia szybsze niz
    > slimacze ?

    Powinien byc gdzies na stronie EPA.

    > >No coz. Taki samochod jaki klient. Widac w DE sprzedaje sie jedynie
    > >ten najtanszy chlam Daewoo :-)
    >
    > To samo w calej Europie jest :-)
    > Tylko czy to nie symptomatyczne ze sie takie dobre silniki nie
    > sprzedaja ? :-)

    Nie. Macie poroniony pomysl na podatek od pojemnosci silnika. Duze
    silniki po prostu kosztuja duzo w podatku. Normalnie myslacy ludzie
    zrobili by podatek od zuzycia paliwa a nie od pojemnosci silnika. No i
    zabojcze bariery celne chroniace europejski rynek. Corvette
    sprowadzone do Europy oficjalnie po zaplaceniu cel kosztowaloby pewnie
    blisko tego co Ferrari.

    > Nawet te najwieksze "europejskie szewrolety", maja gora 3 litry.

    To akurat normalne. Zwykle Chevrolety to nie sa samochody sportowe.

    > No moze, i malo pali w porownaniu do innych amerykanskich pickupow z
    > 4l silnikiem :-) Ale jakby tak porownac z przecietnym europejskim
    > autem rodzinnym na przecietnej jezdzie bez szalenstwa  ?

    Malo pali w porownaniu do takich samochodow jak Ferrari, Lamborghini,
    Porsche czy Audi R8. Nie sadze aby jakikolwiek artykul prasowy
    testowal Corvette przeciwko pick-up.

    > Ale tu sie z toba zgadzam - drugorzedna.
    > A jednak wszyscy w/w zmniejszaja pojemnosc i wsadzaja jakies nowinki.
    > Czemu ? Przecietny klient przeciez chyba tez mysli podobnie, patrzy na
    > wielkosc, cene, zuzycie paliwa, moc i dopiero pojemnosc, wiec chyba
    > nie w tym problem ?

    A tu sie grubo mylisz. Nawet nie wiesz jak duzo kitu mozna wcisnac
    klientowi za bardzo wysoka cene pod plaszczykiem kolorowej reklamy i
    zwracania jego uwagi na drugorzedne "zalety" pojazdu a odwracania od
    wad.

    > >Przyklad Corvette BMW byl jedynie dowodem na to, ze maly silnik
    > >napakowany technologia wcale nie musi byc od razu konstukcja bardzo
    > >udana.
    >
    > Eee, ja to odebralem odwrotnie - ze GM ma duzy silnik i jest
    > konstrukcja bardzo udana. Mogaca konkurowac ze znacznie mniejszymi.
    > Naprawde, czy tylko na amerykanskim rynku ?

    W klasi samochodow sportowych Corvette moze z powodzeniem konkurowac z
    samochodami europejskimi.

    >
    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 28. Data: 2010-01-31 20:44:43
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jan 2010 08:51:01 -0800 (PST), JAM wrote:
    >On Jan 31, 3:37 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> No tak, myslalem o rzedowym, a tu V-ka
    >Malo kto robi rzedowe osemki :-)

    Ale V6 chyba robimy DOHC.

    >> >Nie przesadzaj. Pare razy komus sie uda przejechac pare kilometrow
    >> >szybko a potem sie wlecze za sznurem ciezarowek.
    >>I przyspieszenia zeby je po jednej wyprzedzac.
    >
    >Niektorzy tak jezdza, inni nie.

    Nie jezdza tak ci co maja litra pod maska :-)

    >> >Warszawie juz lepiej nie wspominac. Tu trzebaby zrobic test na to ile
    >> >taki silnik pali na luzie :-)
    >> Oczywiscie. A potem stowa na licznik i ostre hamowanie przed kolejnymi
    >> swiatlami :-)
    >Nie przesadzaj. Wcale nie tak duzy procent tak jezdzi.

    Rozpedzanie do znacznych predkosci sie zdarza czesto.

    >> Tylko czy to nie symptomatyczne ze sie takie dobre silniki nie
    >> sprzedaja ? :-)
    >
    >Nie. Macie poroniony pomysl na podatek od pojemnosci silnika.

    Jesli chodzi o Polske, to od wielu lat nie ma zadnego podatku od
    pojemnosci silnika. A nie, przepraszam, jest zwiekszona akcyza, ale
    ona obowiazuje wszystko ponad 2 litry.
    Mamy stawki ubezpieczenia zalezne od pojemnosci, ale poniewaz taki
    silnik jest u nas niewyobrazalny, to trzy litry czy 6 - wszystko jedno
    :-)

    Niemcy owszem - 67 euro za litr co roku.
    Ale teraz cos zmieniaja bedzie 20 euro + dodatek za CO2.
    Kwota na niemiecka kieszen umiarkowana .. a to 4 litrowe BMW sie jakos
    sprzedaje :-)

    W Danii o ile wiem nie ma zadnego podatku od pojemnosci. Oni maja
    horendalne podatki w ogole :-)

    J.





    Duze
    >silniki po prostu kosztuja duzo w podatku. Normalnie myslacy ludzie
    >zrobili by podatek od zuzycia paliwa a nie od pojemnosci silnika. No i
    >zabojcze bariery celne chroniace europejski rynek. Corvette
    >sprowadzone do Europy oficjalnie po zaplaceniu cel kosztowaloby pewnie
    >blisko tego co Ferrari.
    >
    >> Nawet te najwieksze "europejskie szewrolety", maja gora 3 litry.
    >
    >To akurat normalne. Zwykle Chevrolety to nie sa samochody sportowe.
    >
    >> No moze, i malo pali w porownaniu do innych amerykanskich pickupow z
    >> 4l silnikiem :-) Ale jakby tak porownac z przecietnym europejskim
    >> autem rodzinnym na przecietnej jezdzie bez szalenstwa  ?
    >
    >Malo pali w porownaniu do takich samochodow jak Ferrari, Lamborghini,
    >Porsche czy Audi R8. Nie sadze aby jakikolwiek artykul prasowy
    >testowal Corvette przeciwko pick-up.
    >
    >> Ale tu sie z toba zgadzam - drugorzedna.
    >> A jednak wszyscy w/w zmniejszaja pojemnosc i wsadzaja jakies nowinki.
    >> Czemu ? Przecietny klient przeciez chyba tez mysli podobnie, patrzy na
    >> wielkosc, cene, zuzycie paliwa, moc i dopiero pojemnosc, wiec chyba
    >> nie w tym problem ?
    >
    >A tu sie grubo mylisz. Nawet nie wiesz jak duzo kitu mozna wcisnac
    >klientowi za bardzo wysoka cene pod plaszczykiem kolorowej reklamy i
    >zwracania jego uwagi na drugorzedne "zalety" pojazdu a odwracania od
    >wad.
    >
    >> >Przyklad Corvette BMW byl jedynie dowodem na to, ze maly silnik
    >> >napakowany technologia wcale nie musi byc od razu konstukcja bardzo
    >> >udana.
    >>
    >> Eee, ja to odebralem odwrotnie - ze GM ma duzy silnik i jest
    >> konstrukcja bardzo udana. Mogaca konkurowac ze znacznie mniejszymi.
    >> Naprawde, czy tylko na amerykanskim rynku ?
    >
    >W klasi samochodow sportowych Corvette moze z powodzeniem konkurowac z
    >samochodami europejskimi.
    >
    >>
    >> J.
    >
    >JAM
    >http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 29. Data: 2010-01-31 21:56:36
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: DoQ <p...@g...com>

    limken pisze:

    >> Tez mi wyczyn. Aprilia RSV 1000R, 980cm3, 141KM i to z 2 cylindrow.
    > czyli
    > 1. mniej - bo 143KM z litra

    LOL, niech ci bedzie - Yamaha R1 6 gen. 998cm3 182KM, albo seryjny
    GSXR-600 ktory w 1999r mial prawie 177KM z litra.

    > 2. 2 cylindry kontra 8 cylindrów
    > chyba jednak jest to coś, że z V8 wyciągnięto aż tyle...

    Czyli 141KM z litra w _V2_ ktory podalem za przyklad nie jest cosiem?
    Poza tym w V2 jeden cylinder generuje 70KM, w Hondzie 8KM mniej.


    Pozdrawiam
    Paweel


  • 30. Data: 2010-01-31 22:06:11
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:
    > On Sun, 31 Jan 2010 08:51:01 -0800 (PST), JAM wrote:
    >> On Jan 31, 3:37 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> No tak, myslalem o rzedowym, a tu V-ka
    >> Malo kto robi rzedowe osemki :-)
    > Ale V6 chyba robimy DOHC.

    SOHC tez robimy i to 24v


    Pozdrawiam
    Pawel

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: