  • 31. Data: 2010-02-01 00:23:56
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 31, 2:44 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale V6 chyba robimy DOHC.

    Aha. Ale chodzilo ci chyba o I6 ? I6 tez sie robi DOHC. Problem w tym,
    ze trzeba wtedy podniesc maske do gory.

    > Rozpedzanie do znacznych predkosci sie zdarza czesto.

    W Warszawie ? Co nazywasz znaczna ? 90 km/h ?

    > Jesli chodzi o Polske, to od wielu lat nie ma zadnego podatku od
    > pojemnosci silnika. A nie, przepraszam, jest zwiekszona akcyza, ale
    > ona obowiazuje wszystko ponad 2 litry.
    > Mamy stawki ubezpieczenia zalezne od pojemnosci, ale poniewaz taki
    > silnik jest u nas niewyobrazalny, to trzy litry czy 6 - wszystko jedno
    > :-)
    >
    > Niemcy owszem - 67 euro za litr co roku.
    > Ale teraz cos zmieniaja bedzie 20 euro + dodatek za CO2.
    > Kwota na niemiecka kieszen umiarkowana .. a to 4 litrowe BMW sie jakos
    > sprzedaje :-)

    Duzo sie tego akurat niue sprzedaje. W Europie to piorunsko drogi
    samochod.

    > W Danii o ile wiem nie ma zadnego podatku od pojemnosci. Oni maja
    > horendalne podatki w ogole :-)

    O ile mi wiadomo z pojazdow GM pochodzacych z USA w EU sprzedaje sie
    obecnie jedynie Opel GT.8

    > J.

    JAM

  • 32. Data: 2010-02-01 00:49:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jan 2010 15:23:56 -0800 (PST), JAM wrote:

    >Aha. Ale chodzilo ci chyba o I6 ?

    Nie, V6. One tez mozna by obsluzyc jednym walkiem ?

    A jednak dajemy dwa lub cztery i podnosimy maski.

    >W Warszawie ? Co nazywasz znaczna ? 90 km/h ?

    A chocby i tyle. Program EPA jazdy po miscie to przewiduje ? :-)

    >O ile mi wiadomo z pojazdow GM pochodzacych z USA w EU sprzedaje sie
    >obecnie jedynie Opel GT.8

    I to jest zastanawiajace. Takie dobre samochody, oszczedne, tanie ..
    to czemu sie nie sprzedaja ? :-)

    J.

  • 33. Data: 2010-02-01 01:16:50
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 31, 6:49 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Sun, 31 Jan 2010 15:23:56 -0800 (PST),  JAM wrote:
    >
    > I to jest zastanawiajace. Takie dobre samochody, oszczedne, tanie ..
    > to czemu sie nie sprzedaja ? :-)

    Wystarczy popatrzec na opinie (wiekszosc bez widzenia na oczy chociaz
    jednego modelu obecnie sprzedawanych samochodow amerykanskich nie
    mowiac o przejechaniu sie) chociazby na tej grupie :-)

    A powanie rzecz biorac sprzedaz na danym rynku zalezy od licznych
    czynnikow i wcale nie zalezy od jakosci pojazdu. Mozesz tez zadac
    pytanie dlaczego w Ameryce wogole nie sprzedaje sie Peugot, Citroen,
    Renault, Fiat, Alfa Romeo itp. W pierwszej 20-stce modeli
    sprzedawanych na rynku USA nie ma ani jednego samochodu producentow
    europejskich. Uzywajac twojej logiki moznaby wiec spokojnie zalozyc,
    ze samochody euroepejskie sa do niczego :-) Mozna tez zapytac,
    dlaczego te wspaniale (duze) silniki europejskie tak slabo wypadaja w
    wymiernych testach na zuzycie paliwa w normalnych warukach uzytkowych.
    Nie pisze o dieslach, bo te sa bardzo dobre. Ale benzynowe V6 i V8
    raczej wypadaja blado. Nie ma ani jednej hybrydy europejskiej !?
    Dlaczego producenci euroepjscy sa tak daleko w tyle za Japonczykami i
    Amerykanami ? Czy tam juz nikt nie potrafi zrobic zaawansowanej
    elektryczno spalinowej jednostki napedowej :-)

    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 34. Data: 2010-02-01 09:49:42
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "limken" <l...@x...xx> napisał w wiadomości
    > czyli
    > 1. mniej - bo 143KM z litra
    > 2. 2 cylindry kontra 8 cylindrów
    > chyba jednak jest to coś, że z V8 wyciągnięto aż tyle...

    Lancer Evo 147km/l, auto produkowane seryjnie od paru ładnych lat :)

  • 35. Data: 2010-02-01 09:57:23
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

> [...]
    > 1. mniej - bo 143KM z litra
    > 2. 2 cylindry kontra 8 cylindrów
    > chyba jednak jest to coś, że z V8 wyciągnięto aż tyle...

    A.. zapomniałbym, no i mazda RX-8, 178 kucy z litra :P

  • 36. Data: 2010-02-01 11:46:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "JAM" <j...@y...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    > Tu masz czasy mierzone dla roznych samochodow na torach wyscigowych
    > calego swiata, w tym w Europie przez europejskich kierowcow.
    > Poszukaj Corvette C6. To jest aktualnie produkowany model. C6 to
    > najtansza wersja. Sprawdz tez osiagi C6-Z06 - wersja posrednia i ZR1 -
    > wersja najdrozsza.
    >
    > http://www.fastestlaps.com/
    >
    > Zreszta ta strona jest wogole bardzo fajna abstrachujac od Corvette
    > dla kazdego fana samochodow.

    Jesli ktos chce porownywac umiejetnosci kierowcow, w wiekszosci amatorow
    jadacych raz w miesiacu na trackday i chwalacych sie tu czasami, to
    faktycznie strona moze byc fajna. I raczej do niczego wiecej..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 37. Data: 2010-02-01 11:54:31
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Podejrzewam, że
    > Corveta wymięka na zakrętach :)

    dobrze że tylko podejrzewasz. :-P

    pozdrawiam
    mario

  • 38. Data: 2010-02-01 14:44:53
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Wydaje mi się, że w artykule jest tylko waga całych samochodów?
    > BMW bardziej luksusowe i świetnie łyka zakręty:) Podejrzewam, że
    > Corveta wymięka na zakrętach :)

    Moglbys wycinac trzy strony cytatu przed dodaniem dwoch zdan?

    W TG vetta zjadla M3 na sniadanie i popila mlekiem:

    http://www.bbc.co.uk/topgear/show/powerlaps.shtml

    Tutaj tez 20 sekund przed M3:

    http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_ti
    mes

    > Mhh czyżby porównywali BMW na automacie z Corvetą na manualu ? :)

    I jeszcze w dieslu, na ksenonach i w pelnym wypasie ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 39. Data: 2010-02-01 23:16:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jan 2010 16:16:50 -0800 (PST), JAM wrote:

    >Wystarczy popatrzec na opinie (wiekszosc bez widzenia na oczy chociaz
    >jednego modelu obecnie sprzedawanych samochodow amerykanskich nie
    >mowiac o przejechaniu sie) chociazby na tej grupie :-)

    No ale dlaczego producent ich nawet nie probuje sprzedac ?

> [...]
    >europejskich. Uzywajac twojej logiki moznaby wiec spokojnie zalozyc,
    >ze samochody euroepejskie sa do niczego :-)

    Ale przeciez tu sie zgadzamy - te co wymieniles to sa do niczego :-)

    VW sie sprzedaje, ale wiadomo - Amerykanie lubia samochody olbrzymie,
    z mocnymi silnikami, bo ich stac na to horendalne spalanie :-)

    Ale jak barylka byla 140$, to napisz ile sie np hondy civic sprzedalo.
    I ilu pozalowalo 800$ na automat :-)

    >Mozna tez zapytac,
    >dlaczego te wspaniale (duze) silniki europejskie tak slabo wypadaja w
    >wymiernych testach na zuzycie paliwa w normalnych warukach uzytkowych.

    A to jak najbardziej chetnie sie dowiem.
    Tylko zacznijmy od tego czy w tescie EPA czy w warunkach drogowych ?

> [...]
    >Amerykanami ? Czy tam juz nikt nie potrafi zrobic zaawansowanej
    >elektryczno spalinowej jednostki napedowej :-)

    Bo wiemy ze to glupota i bezsens :-) Przynajmniej jeszcze teraz.
    To sie tylko w US moze sprzedac :-)

    A teraz spojrz na US - California sobie wymyslila bzdurny pomysl wiele
    lat temu .. i tylko GM dal sie nabrac. Zrobil tego EV1, wyszedl mu
    chyba dobrze .. wiec po latach caly projekt zaoral do dna.
    Robi cokolwiek jeszcze elektrycznego ?

    J.

  • 40. Data: 2010-02-01 23:31:57
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    gosmo wrote:

    > Lancer Evo 147km/l, auto produkowane seryjnie od paru ładnych lat :)

    bez turbo????????

    --
    limken polimken