  • 11. Data: 2010-01-30 01:29:26
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 29, 6:04 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Thu, 28 Jan 2010 16:57:24 -0800 (PST),  JAM wrote:

    > A to niekoniecznie, skoro silnik sie zasadniczo wcale nie psuje, to mu
    > i ilosc czesci nie zaszkodzi.

    Jarku. Nie ma sprzetu 100% niezawodnego. Albo wydasz pieniadze na
    ostra kontrole jakosci produkcji albo wydasz te same pieniadze na
    naprawy gwarancyjne. Juz nie mowie tu o samych kosztach napraw.

    > No dobra, 98 zadowolonych klientow na sto to dwa razy gorzej niz
    > 99/100, ale jak brzmi :-)
    >
    > A to ciekawe. To co niemcy upchali w glowicach ?

    Naped rozrzadu. Dwa walki ponad zaworami plus ich naped. Sliniko DOHC
    sa duzo wyzsze niz OHV wlasnie dlatego i do tego wiecej waza.

    > Naprawde duzo mniej ? To tez ciekawe .. ale moze nauczyli sie juz
    > stroic silniki pod EPA.

    To akurat test odzwierciedlajacy codzienne uzywanie pojazdu. Daj Boze,
    aby jak najwiecej producentow nauczylo sie stroic samochody sportowe
    pod test EPA :-)

    > Mniejsza o ten wspolczynnik i skladke OC, ale europejskie
    > doswiadczenia sugeruja jednak ze wiekszy silnik wiecej pali.

    Bo zwykle tak jest, ale roznice nie sa az tak wielkie jak to sie
    powszechnie ludziom wydaje. Najczesciej duze sliiniki wiecej pala bo
    pozawlaja na lepsze osiagi pojazdu z ktorych korzysta klient. Jezeli
    zrobisz precyzyjny test uzywajacy identycznego cyklu przyspieszen i
    predkosci, dobierzesz pojazdy o podobnej masie itp to roznice beda
    male i duzo zalezy wtedy od tego jak udana jest konstrukcja danego
    silnika.

    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 12. Data: 2010-01-30 01:44:20
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robiae silniki :)
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Naped rozrzadu. Dwa walki ponad zaworami plus ich naped. Sliniko DOHC
    > sa duzo wyzsze niz OHV wlasnie dlatego i do tego wiecej waza.

    Co to znaczy dużo wyższe?
    Ile cm wg ciebie to dużo?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 13. Data: 2010-01-30 03:29:16
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 16:29:26 -0800 (PST), JAM wrote:
    >Jarku. Nie ma sprzetu 100% niezawodnego. Albo wydasz pieniadze na
    >ostra kontrole jakosci produkcji albo wydasz te same pieniadze na
    >naprawy gwarancyjne. Juz nie mowie tu o samych kosztach napraw.

    Ale nawet jak serwis bedzie musial wymienic 2% silnikow zamiast 1%, to
    to nie jest dwa razy drozej :-)

    >Naped rozrzadu. Dwa walki ponad zaworami plus ich naped. Sliniko DOHC
    >sa duzo wyzsze niz OHV wlasnie dlatego i do tego wiecej waza.

    Wyzsze owszem, ale powodow do wiekszej wagi to tak wstepnie nie widze.
    Poza tym w Europie chyba wszyscy juz zrezygnowali z OHV, chyba sa ku
    temu powody ? Byc moze ekonomia w R4 jest troche inna niz w V8, ale
    tez wplyw wysokosci wiekszy .. i jakos nie przeszkadza.

    P.S. Pekly mi kiedys popychacze, dwa. Tyle jesli chodzi o moje zdanie
    w kwestii niezawodnosci :-)

    >To akurat test odzwierciedlajacy codzienne uzywanie pojazdu. Daj Boze,

    Ty widziales ten program jazdy ? Moze w USA sie tak jezdzi, ale na
    pewno nie w Polsce :-)

    >aby jak najwiecej producentow nauczylo sie stroic samochody sportowe
    >pod test EPA :-)

    Chcialem sprawdzic co o tym druga strona twierdzi, wiec wpisalem
    www.chevrolet.de ... i zobaczylem: Matiz, Aveo, Lacetti ...

    Ciekawe .. czemu takich dobrych i tanich samochodow ani silnikow nie
    chca w europie sprzedawac :-)

> [...]
    >predkosci, dobierzesz pojazdy o podobnej masie itp to roznice beda
    >male i duzo zalezy wtedy od tego jak udana jest konstrukcja danego

    Nawet w takim [europejskim] tescie jeden model w roznych wersjach
    silnikowych to pokazuje. A w zyciu jest jeszcze gorzej :-)

    Bo z drugiej strony .. mowisz ze wszyscy europejscy, japonscy i
    koreanscy konstruktorzy sie myla, i ze powinni dopracowac konstrukcje
    np dwulitrowki, zamiast wymyslac coraz mniejsze silniki o coraz
    wiekszej mocy ?

    J.

  • 14. Data: 2010-01-30 08:26:14
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    JAM wrote:

    > Prawda, sprawdzilem. Wydaje sie na oko krotsze. To pewnie przez to, ze
    > Corvette nie ma zderzakow wystajacych z nadwozia wiec wydaje sie
    > wieksza. Tak szy siak, roznice rozmiarow sa kilkucalowe. Mowimy wiec w
    > zasadzie o samochodach porownywalnych rozmiarow.

    nie - jedno jest kompaktem, drugie sportową zabawką

    > Dodaj do tego skrzynie biegow lub przekladnie glowna, ktora musi miec
    > wieksze przelozenie bo silnik jest wysokoobrotowy i znajdziesz jeszcze
    > kilka kilogramow w samym ukladzie napedowym. Ale nie o to tu chodzi.

    proszę Cię... o jakich różnicach mówimy
    M3 nie kręci się do 10krmp
    poza tym - jak zauważyłeś - jest przekładnia główna...
    reszta trybików nie różni się wcale....

    > Pierwsze 100 - 200 metrow i tak w samochodach o tej samej mocy
    > wyznacza wlasciwie przyczepnosc opon. Mozesz dodac moze i 100 KM a
    > czas do 100 km/h zbijesz moze z 4.0 s na 3.8. s. Tak wiec nie tutaj
    > widac przewage. Przewage widac w komentarzach dziennikarzy, ktorzy
    > sami przyznaja, ze silnik Corvette jest elastyczniejszy i szybciej
    > reaguje na pedal gazu.

    zależy od przyczepności i rodzaju napędu
    przyczepność od konstrukcji zawieszenia i opon

> [...]
    > wiec jego najwyzszy bieg jest z pewnoscia strojony na duzo wieksza
    > predkosc maksymalna niz BMW. Juz z tego faktu raczej wynika, ze
    > rozpietosc poszczegolnych biegow Corvette bedzie wyzsza niz BMW co
    > wymaga elastycznego silnika. Biegi stopniuje sie uzywajac prostego
    > podwojnego postepu geometrycznego. Ale tak jak pisalem, Corvette ma
    > coraz lepsza dynamike od BMW w miare wzrostu predkosci. Nie chodzi
    > wiec tu tylko o to jak ustawiony jest pierwszy bieg, ale na dlaszych
    > biegach przewaga rosnie choc oczywiscie zaczyna grac spora role

    no ok - ma lepszą dynamikę - już to napisałeś 15 raz
    tylko jedno jest sportowym autkiem, a drugie usportowionym kompaktem
    widzisz zasadniczą różnicę?
    także konstrukcyjną...

    --
    limken polimken

  • 15. Data: 2010-01-30 11:31:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 23:42:46 +0000 (UTC), masti wrote:
    >Dnia pięknego Sat, 30 Jan 2010 00:04:15 +0100, osobnik zwany J.F.
    >>
    >moje jakoś nie chcą :)

    Pokaz to swoje cudo, sprawdzimy ile naprawde pali :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-01-30 21:57:03
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 29 Sty, 01:57, JAM <j...@y...com> wrote:
> [...]
    X-a,wid,11876011,w...

> [...]
    > parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
    > Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
    > pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
    > podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
    > gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
    > ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
    > dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.
    >
    > Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:

    4333820.html?page=2

    > JAMhttp://marchel.home.comcast.net/~marchel/

    Jeszcze nie przeczytałem artykułu, ale mam wstępną uwagę. Wg testów w
    programie TopGear amerykanie mają tendencję do zawyżania parametrów
    swoich samochodów - nie pamiętam dokładnie tego odcinka, ale chyba
    testowali najnowszego mustanga i na dzieńdobry (nowy samochód)
    brakowało mu sporo koników :)

    Pzdr.

  • 17. Data: 2010-01-30 22:06:12
    Od: jacek2v <j...@g...com>

> [...]
    > dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.
    >
    > Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:

    Wydaje mi się, że w artykule jest tylko waga całych samochodów?
    BMW bardziej luksusowe i świetnie łyka zakręty:) Podejrzewam, że
    Corveta wymięka na zakrętach :)

    Mhh czyżby porównywali BMW na automacie z Corvetą na manualu ? :)

    Pzdr.

  • 18. Data: 2010-01-30 22:16:09
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > swoich samochodów - nie pamiętam dokładnie tego odcinka, ale chyba
    > testowali najnowszego mustanga i na dzieńdobry (nowy samochód)

    Amerykanie inaczej mierzą moment.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 19. Data: 2010-01-30 23:05:17
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 29, 7:44 pm, "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    > Co to znaczy dużo wyższe?
    > Ile cm wg ciebie to dużo?
    >
    > zyga
    > --
    > --force --nodeps --all

    ~ 10 cm.

  • 20. Data: 2010-01-30 23:35:01
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 30, 2:26 am, "limken" <l...@x...xx> wrote:

    > nie - jedno jest kompaktem, drugie sportową zabawką

    M3 to kompakt przerobiony na zabawke. Zreszta silnik Corvette ma
    bardzo porownywalny samochod do BMW - Cadillac CTS-V.

    > zależy od przyczepności i rodzaju napędu
    > przyczepność od konstrukcji zawieszenia i opon

    Nie zalezy. Oba te samochody nie maja na tyle mocy aby zerwac
    przyczepnosc na wyzszych biegach. Ich przyspieszenie zalezy wylacznie
    od momentu na kolach i jak dobrze silnik wypelnia krzywa momentu w
    funkcji obrotow.

    > no ok - ma lepszą dynamikę - już to napisałeś 15 raz
    > tylko jedno jest sportowym autkiem, a drugie usportowionym kompaktem
    > widzisz zasadniczą różnicę?
    > także konstrukcyjną...

    Widze. Tak jak pisalem, akurat ten artykul byl pod reka.