-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh
.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Date: Sun, 31 Jan 2010 09:37:00 +0100
Organization: -
Lines: 105
Message-ID: <t...@4...com>
References: <hjt4d3$6ma$1@inews.gazeta.pl>
<5...@l...googlegroups.com>
<h...@4...com>
<5...@c...googlegroups.com>
<l...@4...com>
<6...@r...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1264927009 21637 82.143.187.50 (31 Jan 2010 08:36:49 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Jan 2010 08:36:49 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251400
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 30 Jan 2010 15:17:14 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Jan 29, 9:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Wyzsze owszem, ale powodow do wiekszej wagi to tak wstepnie nie widze.
>
>Cztery walki zamiast jednego,
No tak, myslalem o rzedowym, a tu V-ka
>cztery zawory zamiast dwoch,
Zawory tylko czesciowo, bo zajmuja puste miejsce w glowicy.
>W OHV masz
>jeden walek rozrzadu i troche metalu w ukladzie popychaczy.
Nie tak malo tych popychaczy :-) i dwa walki na osie dzwigni.
Nie wiem jak tam hydrauliczne popychacze rozwiazali, ale to miejsce
zajmuje. Czy trzeba regulowac ?
>> Poza tym w Europie chyba wszyscy juz zrezygnowali z OHV, chyba sa ku
>> temu powody ?
>Sa. Dazenie do wysokich obrotow.
Watpie zeby to bylo celem :-)
Raczej dazenie do duzych mocy z malych pojemnosci.
>> Ty widziales ten program jazdy ? Moze w USA sie tak jezdzi, ale na
>> pewno nie w Polsce :-)
>
>Nie przesadzaj. Pare razy komus sie uda przejechac pare kilometrow
>szybko a potem sie wlecze za sznurem ciezarowek.
I przyspieszenia zeby je po jednej wyprzedzac.
>O jezdzie miejskiej w
>Warszawie juz lepiej nie wspominac. Tu trzebaby zrobic test na to ile
>taki silnik pali na luzie :-)
Oczywiscie. A potem stowa na licznik i ostre hamowanie przed kolejnymi
swiatlami :-)
>Jezdze co roku w Polsce i nie widze wcale tak duzo szalencow. Wiele drog w Polsce
nawet na to nie pozwala.
Ale ja nie o szalencach, tylko o przestrzeganiu obowiazujacych
predkosci :-)
Masz gdzies ten nowy program EPA ? Sa tam przyspieszenia szybsze niz
slimacze ?
>> Chcialem sprawdzic co o tym druga strona twierdzi, wiec
wpisalemwww.chevrolet.de... i zobaczylem: Matiz, Aveo, Lacetti ...
>> Ciekawe .. czemu takich dobrych i tanich samochodow ani silnikow nie
>> chca w europie sprzedawac :-)
>
>No coz. Taki samochod jaki klient. Widac w DE sprzedaje sie jedynie
>ten najtanszy chlam Daewoo :-)
To samo w calej Europie jest :-)
Tylko czy to nie symptomatyczne ze sie takie dobre silniki nie
sprzedaja ? :-)
Nawet te najwieksze "europejskie szewrolety", maja gora 3 litry.
>Corvette to nie tylko testy EPA. Jak poszukasz artukulow prasowych na
>temat tego samochodu, to zauwazysz, ze relatywnie male zuzycie paliwa
>to jedna z najczesciej wspominanych zaskoczen dziennikarzy testujacych
>to auto. A dziennikarze czest otestuje ten samochod ponad przecitna
>jezde. Szczegolnie zaskakuje w porownaniu z innymi, porownywalnymi
>samochodami sportowymi, ktore w takich warunkach potrafia spalic dwa
>razy wiecej niz Corvette.
No moze, i malo pali w porownaniu do innych amerykanskich pickupow z
4l silnikiem :-) Ale jakby tak porownac z przecietnym europejskim
autem rodzinnym na przecietnej jezdzie bez szalenstwa ?
>> Bo z drugiej strony .. mowisz ze wszyscy europejscy, japonscy i
>> koreanscy konstruktorzy sie myla, i ze powinni dopracowac konstrukcje
>> np dwulitrowki, zamiast wymyslac coraz mniejsze silniki o coraz
>> wiekszej mocy ?
>
>Nic podobnego. Wlasnie dowiodles, ze zupelnie mnie nie zrozumiales.
>Nalezy przede wszystkim robic silniki produkujace energie mechaniczna
>jak najsprawniej, elastycznie, jak najlzejsze, kosztujace jak
>najmniej, jak najmniejsze gabarytowo i jak najbardziej niezawodne. Nie
>zawsze udaje sie osiagnac wszystkie te zalety naraz ale jezeli nie da
>sie osiagnac jednego to niech chociaz inne z nich wyraznie przewazaja.
>To ile beda mialy pojemnosci, ile zaworow, ile przepustnic, ile beda
>produkowac koni z litra to sprawa absolutnie bez drugorzedna :-)
Ale tu sie z toba zgadzam - drugorzedna.
A jednak wszyscy w/w zmniejszaja pojemnosc i wsadzaja jakies nowinki.
Czemu ? Przecietny klient przeciez chyba tez mysli podobnie, patrzy na
wielkosc, cene, zuzycie paliwa, moc i dopiero pojemnosc, wiec chyba
nie w tym problem ?
>Przyklad Corvette BMW byl jedynie dowodem na to, ze maly silnik
>napakowany technologia wcale nie musi byc od razu konstukcja bardzo
>udana.
Eee, ja to odebralem odwrotnie - ze GM ma duzy silnik i jest
konstrukcja bardzo udana. Mogaca konkurowac ze znacznie mniejszymi.
Naprawde, czy tylko na amerykanskim rynku ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.10 17:10 limken
- 31.01.10 17:51 JAM
- 31.01.10 20:44 J.F.
- 31.01.10 21:56 DoQ
- 31.01.10 22:06 DoQ
- 01.02.10 00:23 JAM
- 01.02.10 01:16 JAM
- 01.02.10 00:49 J.F.
- 01.02.10 09:49 gosmo
- 01.02.10 09:57 gosmo
- 01.02.10 11:54 Mario
- 01.02.10 11:46 kamil
- 01.02.10 14:44 kamil
- 01.02.10 23:16 J.F.
- 01.02.10 23:31 limken
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]