eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :) › Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh
    .edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Date: Sun, 31 Jan 2010 09:37:00 +0100
    Organization: -
    Lines: 105
    Message-ID: <t...@4...com>
    References: <hjt4d3$6ma$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@l...googlegroups.com>
    <h...@4...com>
    <5...@c...googlegroups.com>
    <l...@4...com>
    <6...@r...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1264927009 21637 82.143.187.50 (31 Jan 2010 08:36:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 31 Jan 2010 08:36:49 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251400
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 30 Jan 2010 15:17:14 -0800 (PST), JAM wrote:
    >On Jan 29, 9:29 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Wyzsze owszem, ale powodow do wiekszej wagi to tak wstepnie nie widze.
    >
    >Cztery walki zamiast jednego,

    No tak, myslalem o rzedowym, a tu V-ka

    >cztery zawory zamiast dwoch,

    Zawory tylko czesciowo, bo zajmuja puste miejsce w glowicy.

    >W OHV masz
    >jeden walek rozrzadu i troche metalu w ukladzie popychaczy.

    Nie tak malo tych popychaczy :-) i dwa walki na osie dzwigni.
    Nie wiem jak tam hydrauliczne popychacze rozwiazali, ale to miejsce
    zajmuje. Czy trzeba regulowac ?

    >> Poza tym w Europie chyba wszyscy juz zrezygnowali z OHV, chyba sa ku
    >> temu powody ?
    >Sa. Dazenie do wysokich obrotow.

    Watpie zeby to bylo celem :-)
    Raczej dazenie do duzych mocy z malych pojemnosci.

    >> Ty widziales ten program jazdy ? Moze w USA sie tak jezdzi, ale na
    >> pewno nie w Polsce :-)
    >
    >Nie przesadzaj. Pare razy komus sie uda przejechac pare kilometrow
    >szybko a potem sie wlecze za sznurem ciezarowek.

    I przyspieszenia zeby je po jednej wyprzedzac.

    >O jezdzie miejskiej w
    >Warszawie juz lepiej nie wspominac. Tu trzebaby zrobic test na to ile
    >taki silnik pali na luzie :-)

    Oczywiscie. A potem stowa na licznik i ostre hamowanie przed kolejnymi
    swiatlami :-)

    >Jezdze co roku w Polsce i nie widze wcale tak duzo szalencow. Wiele drog w Polsce
    nawet na to nie pozwala.

    Ale ja nie o szalencach, tylko o przestrzeganiu obowiazujacych
    predkosci :-)

    Masz gdzies ten nowy program EPA ? Sa tam przyspieszenia szybsze niz
    slimacze ?

    >> Chcialem sprawdzic co o tym druga strona twierdzi, wiec
    wpisalemwww.chevrolet.de... i zobaczylem: Matiz, Aveo, Lacetti ...
    >> Ciekawe .. czemu takich dobrych i tanich samochodow ani silnikow nie
    >> chca w europie sprzedawac :-)
    >
    >No coz. Taki samochod jaki klient. Widac w DE sprzedaje sie jedynie
    >ten najtanszy chlam Daewoo :-)

    To samo w calej Europie jest :-)
    Tylko czy to nie symptomatyczne ze sie takie dobre silniki nie
    sprzedaja ? :-)

    Nawet te najwieksze "europejskie szewrolety", maja gora 3 litry.

    >Corvette to nie tylko testy EPA. Jak poszukasz artukulow prasowych na
    >temat tego samochodu, to zauwazysz, ze relatywnie male zuzycie paliwa
    >to jedna z najczesciej wspominanych zaskoczen dziennikarzy testujacych
    >to auto. A dziennikarze czest otestuje ten samochod ponad przecitna
    >jezde. Szczegolnie zaskakuje w porownaniu z innymi, porownywalnymi
    >samochodami sportowymi, ktore w takich warunkach potrafia spalic dwa
    >razy wiecej niz Corvette.

    No moze, i malo pali w porownaniu do innych amerykanskich pickupow z
    4l silnikiem :-) Ale jakby tak porownac z przecietnym europejskim
    autem rodzinnym na przecietnej jezdzie bez szalenstwa ?

    >> Bo z drugiej strony .. mowisz ze wszyscy europejscy, japonscy i
    >> koreanscy konstruktorzy sie myla, i ze powinni dopracowac konstrukcje
    >> np dwulitrowki, zamiast wymyslac coraz mniejsze silniki o coraz
    >> wiekszej mocy ?
    >
    >Nic podobnego. Wlasnie dowiodles, ze zupelnie mnie nie zrozumiales.
    >Nalezy przede wszystkim robic silniki produkujace energie mechaniczna
    >jak najsprawniej, elastycznie, jak najlzejsze, kosztujace jak
    >najmniej, jak najmniejsze gabarytowo i jak najbardziej niezawodne. Nie
    >zawsze udaje sie osiagnac wszystkie te zalety naraz ale jezeli nie da
    >sie osiagnac jednego to niech chociaz inne z nich wyraznie przewazaja.
    >To ile beda mialy pojemnosci, ile zaworow, ile przepustnic, ile beda
    >produkowac koni z litra to sprawa absolutnie bez drugorzedna :-)

    Ale tu sie z toba zgadzam - drugorzedna.
    A jednak wszyscy w/w zmniejszaja pojemnosc i wsadzaja jakies nowinki.
    Czemu ? Przecietny klient przeciez chyba tez mysli podobnie, patrzy na
    wielkosc, cene, zuzycie paliwa, moc i dopiero pojemnosc, wiec chyba
    nie w tym problem ?

    >Przyklad Corvette BMW byl jedynie dowodem na to, ze maly silnik
    >napakowany technologia wcale nie musi byc od razu konstukcja bardzo
    >udana.

    Eee, ja to odebralem odwrotnie - ze GM ma duzy silnik i jest
    konstrukcja bardzo udana. Mogaca konkurowac ze znacznie mniejszymi.
    Naprawde, czy tylko na amerykanskim rynku ?

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: