  • 1. Data: 2010-01-29 12:25:31
    Temat: Taka ciekawostka, elektryczny samochodzik w PL
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Na początek link do aukcji:
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C113104
    79

    Ot, taka niezdarna chińska podróba Mini ;-)

    Ze zdjęć wygląda że dość "surowe" wnętrze, ale ciekawe jak to się
    prezentuje na żywca.

    Może któremuś z lubelskich grupowiczów by się chciało przejechać
    obejrzeć i przetestować?

    W aukcji wprawdzie się nie przyznają do nazwy firmy, ale krótkie
    śledztwo mówi że stacjonarka pasuje do firmy Fuzoterm, na Lazurowej:

    http://www.cylex.pl/firmy/fuzoterm--technika-grzewcz
    a-10365066.html

    W sumie dość drogo (55k pln) jak za miejskie jeździdło i drugi
    samochód, ale...

    Zasięg dość przyzwoity, 160-180km, nawet licząc realnie ze 100-120km na
    miasto powinno wystarczyć. I to 20 minut tankowania do 80% - toż można
    podjechać na ten jedyny punkt w Wawie i iść na kawę, tym bardziej że
    tankowanie tam ponoć teraz darmowe ;-).

    Jakby się ten program RWE rozszerzył, to by mogło zawarczeć.

    Swoją drogą, jak to jest że Chińczycy potrafią takie względnie tanie
    jeździdło wyprodukować i sprzedawać, a wielkie koncerny się latami
    pieprzą w jakieś próbne leasingi dla wybrańców.

    Ciekawe czy to ma homologację...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 2. Data: 2010-01-29 12:29:38
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Massai pisze:
> [...]
    > jeździdło wyprodukować i sprzedawać, a wielkie koncerny się latami
    > pieprzą w jakieś próbne leasingi dla wybrańców.

    tylko aku max 3 lata
    a co potem?

    michal

  • 3. Data: 2010-01-29 12:57:11
    Od: GrzegorzG <g...@g...com>

    On 29 Sty, 12:25, "Massai" <t...@w...pl> wrote:
    > Na pocz tek link do aukcji:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=
    C11310479

> [...]
    >
    > W sumie do drogo (55k pln) jak za miejskie je dzid o i drugi
    > samoch d, ale...
    >
    > Zasi g do przyzwoity, 160-180km, nawet licz c realnie ze 100-120km na
    > miasto powinno wystarczy . I to 20 minut tankowania do 80% - to mo na
    > podjecha na ten jedyny punkt w Wawie i i na kaw , tym bardziej e
    > tankowanie tam pono teraz darmowe ;-).
    >
    > Jakby si ten program RWE rozszerzy , to by mog o zawarcze .
    >
    > Swoj drog , jak to jest e Chi czycy potrafi takie wzgl dnie tanie
    > je dzid o wyprodukowa i sprzedawa , a wielkie koncerny si latami
    > pieprz w jakie pr bne leasingi dla wybra c w.

    No wlasnie, i teraz, gdyby wyeliminowac problem aku/zwiekszyc
    wydajnosc aku i w takim autku zainstalowac jakis mały dieselek zeby
    ładował te akumulatory cały czas (problem prawny na postoju) to
    samochod i ekologiczny i w miare przyszlosciowy do miasta..
    Choc ja za takimi nie przepadam.

    Pozdr.
    GG

  • 4. Data: 2010-01-29 13:18:08
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > tylko aku max 3 lata

    Zależy ile się jeździ, na 1 ładowaniu ja bym jeździł tydzień.

  • 5. Data: 2010-01-29 13:23:46
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:hjugjb$9li$1@news.onet.pl...
> [...]

    > miasto powinno wystarczyć. I to 20 minut tankowania do 80% - toż można
    > podjechać na ten jedyny punkt w Wawie i iść na kawę, tym bardziej że

    180km jazdy, czy 180 stania w korkach z wlaczona klimatyzacja, swiatlami i
    radiem?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-01-29 13:29:06
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Usrobo wrote:

    > tylko aku max 3 lata
    > a co potem?

    Aku ma wytrzymać 1200 ładowań i zasięg deklarowany 160-180km.
    Licząc sredni zasięg 100km na ładowaniu i powiedzmy 1000 ładowań, to
    wychodzi 100 tysięcy km.

    Prędzej się pewnie reszta tego samochodu rozpadnie, niż on przejedzie
    100 tysięcy km.

    No bo jeżdżąc po mieście, to naprawdę nie tak łatwo nabić tyle kilosów.
    Sam robię zazwyczaj po miescie 20-30 km dziennie, więc rocznie wyjdzie
    raptem 7000 - 10000 km, czyli 10 lat i na śmietnik aku. Ileż taki aku
    może kosztować skoro cała fura 55000? 10k - 15k? Wychodzi koszt
    amortyzacji 1000-1500 pln rocznie, a jakby się tak dało tankować za
    friko jak teraz można, to czysty zysk...

    Samochód tej wielkości, typu yarisa, przy takim przebiegu 10000km,
    rocznie spali paliwa 3000k pln... A też będzie wymagał inwestycji,
    choćby sam serwis silnika typu coroczna wymiana oleju to już ze 200-300
    pln.

    Chyba że dla kuriera, to pewnie tak w dwa-trzy lata wyjeździ te sto
    tysięcy. Co nie zmienia przeliczenia spalinówka/elektryczny.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2010-01-29 13:37:48
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kamil wrote:

    > "Massai" <t...@w...pl> wrote in message

    > 180km jazdy, czy 180 stania w korkach z wlaczona klimatyzacja,
    > swiatlami i radiem?

    Cieżko pokonać 180 km stojąc...
    Pewnie te 180km to przy jednostajnej jeździe 60km/h po okręgu ;-)
    Dlatego wziąłem realniej 100km zasięgu.

    Co do świateł, to aż się proszą diodowe...

    Swoją drogą nieźle się rozpędzili przy opisie:
    ABS, el. szyby, alufelgi, centralny zamek, autoalarm, poduszka
    powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, ESP, światła
    przeciwmgłowe, kierownica wielofunkcyjna

    ABS - no może i ma...
    alu, szyby, centralny, przeciwmgłowe, radio - widać na zdjęciach że ma.
    Airbag - coś tam na kierownicy jest napisane, możliwe.

    Ale już ESP to myślę że wątpię ;-)
    A wielofunkcyjność kierownicy chyba polega na tym że można nią skręcać
    w prawo, w lewo i dodatkowo ma klakson ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2010-01-29 13:50:37
    Od: "lukasz" <...@...z>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > kamil wrote:

    tam cos jest nie tak ze zdjeciami, normalna skrzynia biegow, obrotomierz
    sprzeglo? na foto jest wersja z silnikiem spalinowym i chyba robiona w
    chinach:)

  • 9. Data: 2010-01-29 22:49:30
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Agent 0700 wrote:

    > Zależy ile się jeździ, na 1 ładowaniu ja bym jeździł tydzień.

    W zime? Rozumiem ze ogrzewanie i nawiewy szyb to dla ciebie zbedny luksus ,
    nie mowiac juz o spadku pojemniosci akumulatorow
    na mrozie (mozna zrobic prosty test o ile spada wydajnosc aku zostawic np
    komorke na mrozie i zobaczyc ile minut rozmow bedzie mozna z niej wykonac w
    niskich temp)

  • 10. Data: 2010-02-01 18:51:43
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > W zime?

    Tam są Li-poly one tak mocno nie tracą z temperaturą.