  • Data: 2019-11-05 16:32:38
    Temat: Re: Full HD
    Od: marek <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 5 Nov 2019 05:04:34 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > To, o co pytam - jakie ma procesory (bo P4 było kilka rodzajów),
    Gdzieś mi się zapodział się raport z AIDA.
    3,00 GHz, ...

    > jakiego
    > typu RAM (rambus, SDR, DDR, DDRn?) i jaką ma matrycę.
    DDR. TN od 1024 w górę,

    > A przede wszystkim
    > nazwa modelu
    Tego nie podajemy. Marka zaklejona taśmą jak w TV POLSAT marki pojazdów ;).
    Klient testuje, testuje, testuje. Płaci. Zrywa sobie "banderolkę".
    I to jaka to jest marka okazuje się nieistotne.

    > - żeby móc poszukać, czy nie ma ukrytych wad.
    Nie ma.
    Dajemy 1 miesiąc gwarancji na sprzęt, a 6 mies na system.
    Bateria nowa.

    > Np. kupiliśmy
    > dla żony bardzo fajny HP, działałby do dziś na Linuxie + XP (word w
    > razie absolutnej potrzeby), tym bardziej, że udało się uruchomić w nim
    > 2GB RAM (pierwsze DDRy, dwie sztuki po 1GB - teraz jeżdżą w tramwajach)
    > - ale miał taką ukrytą wadę, że przycisk włączania był umieszczony nad
    > płytą główną w tym miejscu, co taki płaski kondensator - i jak się nie
    > włączała z delikatnością, to po jakimś czasie ten kondensator się
    > odlutowywał czy nadłamywał.
    Trzeba było przylutować kondensator z użyciem kawałka "miękkiego przewodu".

> [...]
    > (wtedy też na chwilę kręcił wiatrakiem). Dało się to omijać włączając z
    > wciśniętą magiczną kombinacją klawiszy - zapewne wyginało to płytę
    > główną w taki sposób, że urwana końcówka kondensatora dotykała pola - i
    > potem komp działał, ale nie wolno było nic naprężać - np. regulować
    > pochylenia monitora. Mam go jeszcze na pawlaczu jako ostateczną rezerwę
    > komputera z LPT do programowania AVRów, na którym dodatkowo da się coś
    > skompilować - bo mam jeszcze dwa omnibooki 500, ale one LPT mają tylko w
    > stacji dokującej - i tylko po 256MB RAM.

    Ma.
    A RS na PCMCIA za dodatkową opłatą (UART 16C550, SILICOM)

    > To czemu jeszcze na półce stoi?

    Bo pokrywa matrycy u lakiernika.

    > Aha, i po co dawać na HDD live Linuxa?
    > Hm, może oszczędność miejsca, w
    > końcu HDD 80GB.
    Bo szybciej ładuje się do RAM niż z DVD.
    Bo jest taniej dla klienta.

    .