  • Data: 2019-11-19 16:56:17
    Temat: Re: Full HD
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 17 listopada 2019 10:12:38 UTC+1 użytkownik marek napisał:

    > cat /proc/cpuinfo :
    >
    > 0
    > litania
    >
    > 1
    > litania

    Właśnie ta litania jest interesująca.
    Po literce musiałbyś przepisać czy jednak jakoś pójdzie copy/paste?

    > A bez odpalania jakiekolwiek systemu, po obróceniu na plecy widać
    > dwa wiatraki i dwa duże miedziane radiatory po bokach.
    > Czy zatem zasadnym byłoby podejrzenie, że ten drugi wiatrak (identyczny) to
    > atrapa jak komin na pewnym statku ;? Chyba nie? Prawda?

    O, przykład z kominem dobry ;>
    A na serio - były przecież laptopy tzw. gamingowe - i wtedy drugi wentylator na chip
    karty graficznej potrzebny.
    Zapewne właśnie jest tak w tym przypadku - a że identyczne to nic dziwnego, dla
    producenta było taniej.

    > 22 komputery w tramwaju? To BB przy Twoim tramwaju to mały Miki.

    BB?

    > Czy raczej pośród tych 22 jest "taki zestaw" co ma kamerki podglądu
    > jak w BB?

    Jeden z tych kopmputerów oczywiście obsługuje system monitoringu.

    > To jakieś mini ATX czy CoM?

    Biscuit PC, zwane też przemysłowymi 3,5".
    Produkcji Advantech, kolejne generacje to PCM-5820 (2003 rok), PCM-9375 (to właśnie
    te mają DDR SODIMM) i PCM-9376.

    > A dałoby się taki system zamontować w moim "Srebrzynku"?
    > I ile by to kosztowało? Czemu tak drogo? I na jaki rabat mogę liczyć jako
    > beta-tester?

    Dość duże pudło i działa tylko w Warszawie (bo tylko tutaj mamy radiową stację bazową
    - w 1995 było dość trudno o GSM, a tym bardziej GPRS, w PL).

    > też mnie to nurtuje...

    Miałem taki jeden, chyba właśnie ten z core2duo T7500 - włożyłem 2*2GB - a widoczne
    było ok. 3,5GB - zabrakło przestrzenie adresowej, ale zawsze to lepsze niż 2GB.

    > Można kurierem, jeśli bardzo ktoś lubi swojego laptopa.
    > "Rzeczy niemożliwe załatwiamy od razu, na Cuda trzeba trochę poczekać".

    Lubianego laptopa nie daje się kurierowi.

    > Tylko problem polega na tym, że nikt tego nie robi....... bo by go
    > konkurencja z a j e b a ł a ......bo za instalację systemu liczy się 150
    > pln w górę +20 za instalację każdego dodatkowego programu dostarczonego
    > przez klienta..... +VAT... to jest cennik z 2016... nie wiem jak teraz,
    > bo tego nie robię.

    No to ładne ceny.
    Kolega kiedyś pracował w empiku przy wprowadzaniu danych i opowiadał o jednym
    tamtejszym adminie, co na każdy problem, czy to z windows czy linuxem, miał jedno
    rozwiązanie - reinstalacja. Nie można było gościa zwolnić, bo miał ciągle pełne ręce
    roboty.

    > Tylko konsola czy jakieś X-y?

    Obecnie tylko ssh, monitor potłuczony że ledwo widać a i klawisze szwankują.
    Ale za czasów jego "drugiej młodości" (jak go kupiłem na giełdzie) to i X-y pięknie
    działały. A jego wbudowana myszka wyskakująca jak nóż sprężynowy po naciśnięciu
    klawisza z "myszą" rewela, nie da się zgubić ;>

    > Szukam kogoś od asemblera:
    > intelowskiego (bo paskudny jest) + m68 + PIC (16Fxx),
    > nie znasz?

    intela znam w obu zapisach, m68k jest prosty, ale PICa nie tykałem.
    Za to znam AVR, ARM i 8051.

    > Ale to nie było copy2ram? Tylko "normal" z HDD raczej? Tak?

    Nie no, normalnym swapem zaczął mielić - jako że jeden proces chciał 48MB RAM - a
    tyle było fizycznego - to trzeba było pozostałe procesy - choćby demony - wyrzucić na
    swap, którego jest dodatkowe 64MB.
    Jakby nie starczyło RAMu+swapu na to, co proces chciał, to by nie dostał - i zapewne
    wyleciał na błędzie już przy starcie (alokowanie było statyczne).

    > Polemizowałbym przy Linux Live z opcją copy2ram...

    Jednak mimo wszystko czasy transmisji z dysku wciąż są dużo wolniejsze nawet od
    pamięci z ZX Spectrum.

    > Teraz to już żartujesz...

    A skąd. PC z BIOSem (potworka z UEFI jeszcze nie posiadam) startuje z ROMu w trybie
    8086, który i tak więcej niż 1MB nie zaadresuje.
    Potem bootstrap idzie - hmmm, no tu może być problem, jeśli to nie idzie przez PIO
    tylko przez DMA - czy to z dysku z flopa nawet...
    Ale jakby szło przez PIO to dane do pamięci idą z procesora - w którym jest przecież
    zaszyte np. 4MB.
    I tak mógłby sobie pod DOSem działać - gdyby nie głupotka w BIOSie sprawdzająca, czy
    jest wsadzony RAM.
    Jakbyś się uparł to możnaby wsadzić np. 64kB - a i tak móc działać na 1MB - a może
    nawet i na tych całych 4MB ;>