  • Data: 2019-11-20 13:08:02
    Temat: Re: Full HD
    Od: marek <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 19 Nov 2019 07:56:17 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Właśnie ta litania jest interesująca. Po literce musiałbyś przepisać czy
    > jednak jakoś pójdzie copy/paste?

    Pójdzie copy/paste tylko chwilowo czytnik mi się zrypał... poważnie.
    A przepisywać faktycznie mi się nie chce.

    Z drugiej strony, zastanawiam się co kierowało producentem, który
    tak "preparował" "hardłer" coby "softłer" pokazywał dwie jednostki CPU.
    Zwykły "chłyt markedindooooodyyyy" czy "Core Duo Redy"? A w zasadzie Core
    Solo x 2 też "redy".
    Jak dziś w fioletowej sieci 5G "redy", bo gdzieś w jakimś laboratorium
    podpięli do "nadajnika" jeden "odbiornik"
    i "zamknęli licznik" szybkości.

    > O, przykład z kominem dobry ;> A na serio - były przecież laptopy tzw.
    > gamingowe - i wtedy drugi wentylator na chip karty graficznej potrzebny.
    > Zapewne właśnie jest tak w tym przypadku - a że identyczne to nic
    > dziwnego, dla producenta było taniej.

    Jaki tam on gamingowy. Grafika to jakieś ATI 9600/9700 64MB.
    Nic tylko muszę go rozebrać do płyty głównej i cyknąć fotkę.
    No chyba, że copy/paste w którymś wierszu rozwieje wątpliwości.

    > BB?
    wielki brat

    > Jeden z tych kopmputerów oczywiście obsługuje system monitoringu.

    > Biscuit PC, zwane też przemysłowymi 3,5". Produkcji Advantech, kolejne
    > generacje to PCM-5820 (2003 rok), PCM-9375 (to właśnie te mają DDR
    > SODIMM) i PCM-9376.
    Co myślisz o ofercie CompuLab.

    > Dość duże pudło i działa tylko w Warszawie (bo tylko tutaj mamy radiową
    > stację bazową - w 1995 było dość trudno o GSM, a tym bardziej GPRS, w
    > PL).

    Te odbiorniki nasłuchujące stację bazową to jakieś quasi-pagiery?

    > Miałem taki jeden, chyba właśnie ten z core2duo T7500 - włożyłem 2*2GB -
    > a widoczne było ok. 3,5GB - zabrakło przestrzenie adresowej, ale zawsze
    > to lepsze niż 2GB.

    Pamiętasz typ chipsetu, który "zobaczył" 2x2GB, a raczej widział "ten" typ
    2GB na "jednym kanale", obsługując T7500.
    Co to był za laptop? To ten z "urwanym" kondensatorem?

    > Lubianego laptopa nie daje się kurierowi.

    > No to ładne ceny.
    Znaczy się za drogo? To po ile w W-ie?
    Było/jest?

    > Kolega kiedyś pracował w empiku przy wprowadzaniu
    > danych i opowiadał o jednym tamtejszym adminie, co na każdy problem, czy
    > to z windows czy linuxem, miał jedno rozwiązanie - reinstalacja. Nie
    > można było gościa zwolnić, bo miał ciągle pełne ręce roboty.

    I tę reinstalacje robił z "płytek" za każdą razą? Czy był sprytny i dd?
    A w tym czasie ciupał w "kłejka".

    > Obecnie tylko ssh, monitor potłuczony że ledwo widać a i klawisze
    > szwankują. Ale za czasów jego "drugiej młodości" (jak go kupiłem na
    > giełdzie) to i X-y pięknie działały. A jego wbudowana myszka wyskakująca
    > jak nóż sprężynowy po naciśnięciu klawisza z "myszą" rewela, nie da się
    > zgubić ;>

    > intela znam w obu zapisach, m68k jest prosty, ale PICa nie tykałem. Za
    > to znam AVR, ARM i 8051.

    Poleciłbyś jakąś dobrą "literaturę" do intela, m68 i ARM?

    > Nie no, normalnym swapem zaczął mielić - jako że jeden proces chciał
    > 48MB RAM - a tyle było fizycznego - to trzeba było pozostałe procesy -
    > choćby demony - wyrzucić na swap, którego jest dodatkowe 64MB. Jakby nie
    > starczyło RAMu+swapu na to, co proces chciał, to by nie dostał - i
    > zapewne wyleciał na błędzie już przy starcie (alokowanie było
    > statyczne).

    > Jednak mimo wszystko czasy transmisji z dysku wciąż są dużo wolniejsze
    > nawet od pamięci z ZX Spectrum.

    Z dysku może tak, ale potem wszystko "śmiga" w RAM do momentu wyjęcia
    wtyczki z gniazdka, a jutro znowu masz czysty system.

    I co na tym odpalisz? Palm OS'a ;)