eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFrancuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-) › Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
    Date: Fri, 24 Mar 2017 02:17:55 +0100
    <7...@4...net>
    <oashoo$g7r$1@node2.news.atman.pl>
    <ewcxm476l1db$.151xnnobc3y8o.dlg@40tude.net>
    <oatmpm$im9$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <ob0gjo$9a6$1@node2.news.atman.pl>
    <vw93rrtatphh$.fygp8pya3xlc$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2017-03-24 o 00:47, Tomasz Pyra pisze:

    > Próba statystyczna jest na tyle duża że na pewno się zdarzają.
    > Pewnie nie na tyle często żeby robić i np. hamulce czterobwodowe, ale też
    > nie na tyle rzadko żeby rezygnować z dwóch niezależnych obwodów
    > hydraulicznych.
    >
    > Ja tam np. byłem raz całkiem blisko.

    Całkiem blisko nie udowadnia że takie przypadki występują.

    > No to sobie kiedyś tak zahamuj, to zobaczysz :)
    > Tylko przygotuj sobie jakieś długie lotnisko na taką naukę.

    Co ty nie powiesz. Kiedyś wracałem po ciemku tylko z ręcznym.
    I nie było to po lotnisku. A ręczny był najgorszego typu z możliwych,
    zaciskał taśmę na specjalnej wypukłości wału napędowego.

    > Wykręć odpowietrznik dowolnego koła, rozpędź się w okolice najwyższej
    > prędkości jakie rozwijasz i zahamuj.
    > Uczucie średnio fajne, zwłaszcza jak się to stanie nagle i niespodziewanie
    > w trakcie hamowania.

    Zrób to sam i opisz ile metrów potrzebowałeś do zatrzymania.
    Będziesz zdziwiony że tak mało.
    Co i tak nie odda efekty pęknięcia i cieknięcia przez przewód hamulcowy.

    > Bardzo krzywo, bo hamuje tylko jedno przednie koło. Nawet przy niewielkim
    > promieniu zataczania przednich kół, jaki jest w obecnych samochodach,
    > kierownicę trzeba mocno trzymać, samochód hamuje bardzo słabo i silnie
    > ściąga.

    W jakim aucie tak jest ?

> [...]
    > posiadają dwutłoczkowe zaciski (oba po jednej stronie tarczy) i
    > doprowadzone do nich oba obwody hydrauliczne. Ale takie rozwiązanie ma tyle
    > zalet co i wad.

    > Masz błędną wiedzę na temat działania takiego układu.
    >
    > Kontrolka hamulców (czerwony wykrzyknik w kółku w nawiasach) zapali się
    > dopiero gdy poziom płynu hamulcowego spadnie poniżej minimalnego.
    > Na to, nawet przy przerwaniu obwodu hydraulicznego, potrzeba dość sporo
    > czasu, bo płyn ucieka po kropelce, bo jest lepki, a wycieka przez
    > milimetrowego przekroju przewód o długości kilku metrów pod wpływem

    Ale masz świadomość że płyn najpierw skończy się w zbiorniczku
    wyrównawczym a dopiero potem w pompie ?

    > Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje że pedał wpadnie do ziemi, a płyn
    > zostanie wypchnięty w większej ilości dziurą zamiast trafić do hamulców.

    o nie będzie taka wielka dziura jak myślisz. Będzie ciekło a nie lało się.

    > Kilka-kilkanaście naciśnięć hamulca dopiero wypompuje na tyle dużo płynu
    > żeby zapaliła się lampka.
    >
    > Tak więc ta lampka z grubsza zabezpiecza Cię tylko przed myszą która
    > przyjdzie w nocy i przegryzie wężyk - wtedy do rana płyn ucieknie i lampka
    > się zapali.
    > Jak wężyk pęknie w czasie jazdy to raczej nic Cię nie ostrzeże.

    Ostrzeże.

    > Raczej że trzy osoby w historii internetu popełniły taką pomyłkę jak Ty.

    A tutaj już się ośmieszasz.

    > Zresztą jakbyś tego nie nazywał.
    > Twierdzenie że wielordzeniowa architektura nic nie wnosi, to trochę tak
    > jakby, rzutując to na motoryzację, twierdzić że w motoryzacji też nic się
    > nie zmieniło od przed wojny.

    Zwiększył się stopień sprężania, benzyniaki dostały wtryski i pogrzebali
    silnik Wankla. Plus te parę drobiazgów zepsutych z powodu ochrony
    środowiska. Ale dalej silniki pracują na etylinę i ropę a nie na wodór
    czy wręcz reaktor atomowy.

    > Przyrost mocy obecnie jest taki (właśnie dzięki tym wielordzeniowym
    > procesorom, również w architekturze SIMD), że dopiero obecne procesory
    > pozwalają dokononywać tak pracochłonnych obliczeń jak analiza obrazu w
    > czasie rzeczywistym.

    Ale to interesuje raczej służby i policję a nie użytkowników w domach.

    > I właśnie dzięki temu można konstruować pojazdy autonomiczne - wcześniej
    > nie było dostępnej potrzebnej mocy obliczeniowej.

    > No taki sztandarowy produkt IoT który mogłeś przegapić to np. smartfony.

    A fakt że smartfony zastąpiły PDA zauważyłem. Nawet używam smartfona
    a przestałem używać PDA. Tyle że funkcję śledzące mam wyłączone więc
    nie mieszał bym tego teledonu wśród IoT.

    > Bardziej motoryzacyjnie - nawigację samochodową która zna aktualną sytuację
    > drogową dzięki mądremu obrobieniu masowych danych pochodzących od innych
    > użytkowników systemu.

    Jak ostatnio sprawdzałem to informacje o korkach działały źle.
    Już działają dobrze ? Na czym ?

    > No jakoś na tyle istotna ilość ludzi płaci za te wynalazki własnymi
    > pieniędzmi, że widocznie opłaca się je rozwijać.

    A jakaś istotna część płaci własnymi pieniędzmi za papierosy, alkohol
    i narkotyki że warto by zwiększyć krajową produkcję tych jakże ważnych
    dla części specjałów.

    > Prywatnie można mieć rozmaite zdanie na temat np. pojazdów autonomicznych,
    > zwłaszcza jak się lubi prowadzić auto. Ale prawda jest taka, że obecna
    > szajba koncernów w tym temacie bierze się z tego, że kto nie dopracuje na
    > czas tej funkcjonalności ten zniknie z rynku masowego.
    >
    > Kto nie idzie do przodu ten się cofa, 40 lat temu też były fajne samochody,
    > wielu uważa że nawet fajniejsze niż dziś, a jednak jakoś jakoś nie ma dla
    > nich masowego miejsca.

    Przepisy ekologiczne ich zakazały.

    > Pytanie czy na pewno łatwiej zgadnąć Twoje hasło dostępowe, czy jednak
    > zamotać panią w okienku fałszywym dowodem osobistym?

    Na pewno w okienku nie zmotasz.

    > Np. $40 i otwierasz każde VW:
    > https://www.documentcloud.org/documents/3010178-Volk
    swagen-amp-HiTag2-Keyless-Entry-System.html#document
    /p1

    > Nowoczesność jako taka nadchodzi nieprzerwanie od wieków i co by się nie
    > wydawało, to dyskusja z tym zjawiskiem zawsze będzie postawą chłopa ze wsi,
    > co to protestował przeciw elektryfikacji wsi, bo mu krowy zaczną dawać
    > skwaśniałe mleko, a kury przstaną się nieść.

    :-)