    Date: Wed, 20 Apr 2022 10:09:03 +0200
    Subject: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.04.2022 o 20:36, Adam pisze:
    [...]
    > Ja to widzę jeszcze nieco inaczej.
    >
    > Faktem jest, e fotowoltaika kosztuje trochę, lecz może być pomniejszona o
    > ewentualne dotacje.

    Do orzechów też masz dotacje :]

    > Ustawiona pod odpowiednim kątem, skutecznie działa także w zimie, tyle że
    > krócej.

    Nie działa. Zeszły rok poświęciłem na detalowe obserwacje w Wlkp i wynik
    był porażający. Od października do końca lutego były...3 tygodnie
    łącznie słoneczne. Pozostałe dni, z instalacji 7kW średnio wypadało 6-8%
    czyli nie zagrzałbyś czajnika 2kW z wodą. Dobrze że śniegu nie było długo.

    > Mając fotowoltaikę nie trzeba się "szczypać" z poborem prądu: można gacie
    > prać codziennie ;) tv może chodzić non-stop, mogę ładować samochody PHEV
    > czy BEV, mogę dla całej rodziny codziennie piec chleb w elektrycznym
    > piekarniku.

    ...i dostaniesz rachunek na konic roku, że w papcie nie będziesz pasował
    :] Kilku znajomych mnie prosiło o pomiary, bo roczny rachunek jaki
    dostali, myśląc podobnie jak Ty, przekraczał 10kzł :D Jeden nawet miał
    22kzł ale on basen sobie grzał :D...bo na dachu miał 15kW :D Miszcz.

    Pozakładali sobie teraz watomierze/Suple/sruple i czytają, że skoro
    zrezygnowali z ogrzewania domu na rzecz pompy ciepła i konsumpcja prądu
    wzrosła im o 200% bo gaz do kuchenki też olali i cały dom tylko w
    prądzie to te panele nawet nie produkują 50% rocznie z deklaracji
    mocy/łącznie. Odbiór tej energii też nie jest taki oczywisty, bo okolica
    zaroiła się od paneli i każdy by chciał :D...a przesyłowa kosztuje coraz
    więcej.

    > To może być w niektórych przypadkach dość istotna wartośćdodana.

    Bzdura. Inny sąsiad olał PV i rozpoczął hodowlę
    "dziwnych/niespotykanych" kotów.
    W garażu, który ocieplił, zrobił 10 klatek. Przeszedł całkowicie na prąd
    z ogrzewaniem i zrezygnował z gazu. Rozlicza się co 2 miechy i widzi ten
    rachunek a kocury sprzedaje okazjonalnie. Zarabia do tego stopnia, że po
    czasie zrezygnował dotychczasowej pracy i trzyma rękę na pulsie :D

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>