  • Data: 2022-04-21 04:18:30
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 21 kwietnia 2022 o 03:34:07 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > Żebyś wykroil więcej niż 7 złotych dziennie to musiałbyś czarami zrobić cud. 10 kW
    wytworzy rocznie ok 10000 kWh. To daje średnio 27 kWh dziennie. Piszesz w taki sposób
    że wynika że nie masz instalacji i możesz liczyć że kupią od ciebie i zapłaca 7
    złotych dziennie jak byś wszystko sprzedał. Biedni od bogatych różnią się tym że
    biedni oszczędzają a bogaci zarabiają.

    Z tych średnio 27 kWh dziennie sporą część wytwarzam w godzinach droższej taryfy
    (największe połacie dachu mniej więcej wschód-zachód), a zużywam w tańszej - ot takie
    czary. Instalację akurat mam, ale małą 1-fazową 3 kWp którą chcę formalnie
    powiększyć a faktycznie zrobić nową 3-fazową 10 kWp dla domu (taryfa G) a tę małą
    1-fazową przełączyć na licznik firmowy gdzie energia jest dużo droższa niż dla domu
    (taryfa C). Firma ma prawie stałe zużycie około 1 kW mocy przez całą dobę a dom dużo
    więcej ale większość w tańszych godzinach. Założyłbym więcej niż 10 kWp ale miejsca
    mam na niewiele więcej a szkoda tracić na sprawności "akumulatora w sieci" (70%
    zamiast 80%), rozbijając to na 2 liczniki domowy 3-fazowy 10 kWp i firmowy 1-fazowy 3
    kWp mam efektywnie 13 kWp z magazynem w sieci o sprawności 80%. Chętnie bym
    skorzystał jakby była jakaś opcja pobierania energii na żądanie w czasie gdy ceny są
    ujemne i za pobieranie dopłacają, ale jakoś na razie takiej oferty nie widzę. Nie
    wszystko jest czarno-białe, jako klasa powiedzmy mocno średnia trzeba i oszczędzać i
    zarabiać.