-
Data: 2012-12-14 00:16:12
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 13.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:
>>> Nie mają. Jak porównujesz autobus i tramwaj, to pod względem CO2 wyjdzie
>>> ci podobnie i nie ma znaczenia czy na prad czy na ropę. Do ruszenia tej
>>> samej masy potrzebujesz tyle samo energii. I w autobusie i tramwaju
>>> pochodzi ona z paliw kopalnych
>>
>> Sorki, ale to jest założenie arbitralne i w oczywisty sposób błędne.
>> Nawet w Polsce, która węglem stoi i w dupie ma odnawialne źródła energii,
>> blisko 10% energii elektrycznej z nich pochodzi (głównie zresztą ze
>> spalania drewna, bo po co inwestować pieniądze, jak można wycinać
>> lasy).
>
> No dobra - niech ci będzie 10%*40%sprawności elektrowni*90%sprawności
> sieci*85% sprawności tramwa - masz rację może moje zgrubne obliczenia są
> obarczone jakimś 2% błędem. Ale zaraz... wracamy do tego, czy spalanie
> drewna nie wydziela CO2.
Jesteś po prostu niereformowalny. Ile razy musisz usłyszeć kwestie
o bilansie obiegu węgla i niezbilansowanej nadwyżce, żeby cokolwiek
przebiło się przez beton? Sto razy? Tysiąc?
> Zresztą nieważne 2% to 2% - czyli nic.
2% według twoich, niespecjalnie jak widać wiarygodnych wyliczeń.
Tacy przykładowi Holendrzy, którzy 90% elektryczności uzyskują
ze spalania węgla i gazu, sprawdzili sobie, że używanie 18-metrowych
trolejbusów zamiast 18-metrowych autobusów daje im ogromne redukcje
wszystkich emisji, w tym ~25% mniej sumarycznych emisji CO2:
http://www.kfb.se/pdfer/R-00-70.pdf
"An environmental study (Trolley 2000) on the trolley bus system in
Arnhem compares the emissions from trolleys and modern diesel buses
with different fuels. The study compares 18 m articulated trolley
buses with 18 m articulated diesel buses. [...]
Emissions from trolley bus system compared with diesel buses,
ex. Arnhem.
Diesel bus Trolley bus Trolleys total
g/vehicle km g/vehicle km emissions compared
with diesel engines
NOX 18,60 1,27 7%
CO 1,90 0,06 3%
HC 1,34 <<0,1 <<1%
SO2 1,44 0,62 43%
Particulates 0,56 0,012 2%
CO2 1880 1380 73%
"
Szwedzi podkreślają przy tym, że:
"The emissions was calculated for the whole system including energy
production."
i rozsądnie dodają, że:
"For countries like Sweden where hydro- and nuclear power
contributes with more than 90 percent of the electricity the trolley
bus will be even more favorable than in the Netherlands. For
greenhouse gases the emissions will be factor 10 lower than in the
Netherlands."
No ale co oni mogą wiedzieć w porównaniu ze specjalistami z polskiego
Usenetu, prawda?
GS
--
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.12 00:17 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:32 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:37 J.F.
- 14.12.12 00:42 RoMan Mandziejewicz
- 14.12.12 01:44 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 06:37 Shrek
- 14.12.12 06:50 Shrek
- 14.12.12 07:24 Tom N
- 14.12.12 23:13 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 23:14 Grzegorz Staniak
- 15.12.12 00:10 Grzegorz Staniak
- 15.12.12 09:51 Shrek
- 18.12.12 13:10 Grzegorz Staniak
- 18.12.12 18:23 Shrek
- 18.12.12 20:38 Grzegorz Staniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=