eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradar › Re: Długo oczekiwany fotoradar
  • Data: 2012-12-14 00:16:12
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 13.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

    >>> Nie mają. Jak porównujesz autobus i tramwaj, to pod względem CO2 wyjdzie
    >>> ci podobnie i nie ma znaczenia czy na prad czy na ropę. Do ruszenia tej
    >>> samej masy potrzebujesz tyle samo energii. I w autobusie i tramwaju
    >>> pochodzi ona z paliw kopalnych
    >>
    >> Sorki, ale to jest założenie arbitralne i w oczywisty sposób błędne.
    >> Nawet w Polsce, która węglem stoi i w dupie ma odnawialne źródła energii,
    >> blisko 10% energii elektrycznej z nich pochodzi (głównie zresztą ze
    >> spalania drewna, bo po co inwestować pieniądze, jak można wycinać
    >> lasy).
    >
    > No dobra - niech ci będzie 10%*40%sprawności elektrowni*90%sprawności
    > sieci*85% sprawności tramwa - masz rację może moje zgrubne obliczenia są
    > obarczone jakimś 2% błędem. Ale zaraz... wracamy do tego, czy spalanie
    > drewna nie wydziela CO2.

    Jesteś po prostu niereformowalny. Ile razy musisz usłyszeć kwestie
    o bilansie obiegu węgla i niezbilansowanej nadwyżce, żeby cokolwiek
    przebiło się przez beton? Sto razy? Tysiąc?

    > Zresztą nieważne 2% to 2% - czyli nic.

    2% według twoich, niespecjalnie jak widać wiarygodnych wyliczeń.

    Tacy przykładowi Holendrzy, którzy 90% elektryczności uzyskują
    ze spalania węgla i gazu, sprawdzili sobie, że używanie 18-metrowych
    trolejbusów zamiast 18-metrowych autobusów daje im ogromne redukcje
    wszystkich emisji, w tym ~25% mniej sumarycznych emisji CO2:

    http://www.kfb.se/pdfer/R-00-70.pdf

    "An environmental study (Trolley 2000) on the trolley bus system in
    Arnhem compares the emissions from trolleys and modern diesel buses
    with different fuels. The study compares 18 m articulated trolley
    buses with 18 m articulated diesel buses. [...]

    Emissions from trolley bus system compared with diesel buses,
    ex. Arnhem.

    Diesel bus Trolley bus Trolleys total
    g/vehicle km g/vehicle km emissions compared
    with diesel engines

    NOX 18,60 1,27 7%
    CO 1,90 0,06 3%
    HC 1,34 <<0,1 <<1%
    SO2 1,44 0,62 43%
    Particulates 0,56 0,012 2%
    CO2 1880 1380 73%
    "

    Szwedzi podkreślają przy tym, że:

    "The emissions was calculated for the whole system including energy
    production."

    i rozsądnie dodają, że:

    "For countries like Sweden where hydro- and nuclear power
    contributes with more than 90 percent of the electricity the trolley
    bus will be even more favorable than in the Netherlands. For
    greenhouse gases the emissions will be factor 10 lower than in the
    Netherlands."

    No ale co oni mogą wiedzieć w porównaniu ze specjalistami z polskiego
    Usenetu, prawda?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: