-
Data: 2012-12-15 00:10:00
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 14.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:
>>> No dobra - niech ci będzie 10%*40%sprawności elektrowni*90%sprawności
>>> sieci*85% sprawności tramwa - masz rację może moje zgrubne obliczenia są
>>> obarczone jakimś 2% błędem. Ale zaraz... wracamy do tego, czy spalanie
>>> drewna nie wydziela CO2.
>>
>> Jesteś po prostu niereformowalny. Ile razy musisz usłyszeć kwestie
>> o bilansie obiegu węgla i niezbilansowanej nadwyżce, żeby cokolwiek
>> przebiło się przez beton? Sto razy? Tysiąc?
>
> Pozostańmy przy pytaniu, czy wycinka lasów i ich spalanie rzeczywiście
> powoduje spadek czy wzrost stężenia CO2.
To jak, ile razy musisz usłyszeć odpowiedź, żeby ją zapamiętać?
Tak samo jak w przypadku tych twoich ulubionych "wyłącznie dodatnich"
sprzężeń zwrotnych? Sto razy? Tysiąc?
>>> Zresztą nieważne 2% to 2% - czyli nic.
>>
>> 2% według twoich, niespecjalnie jak widać wiarygodnych wyliczeń.
>
> Niewiarygodnych bo?
LOL ;)) Jeszcze pytasz? Zapodajesz jakieś dywagacje oparte na
wyciągniętym zza zwieraczy założeniu, że elektryczność można
produkować wyłącznie z paliw kopalnych, a potem pytasz dlaczego
nie są wiarygodne? Dodatkowo ignorujesz tysiąc pięćset czynników
typu różnica między spalaniem węgla, ropy, gazu, biogazu itd.
i wymagasz zaufania do takich "wyliczeń"? Dziękuję bardzo, wolę
sprawdzać rzeczywiście wykonane badania, niż twoje jak widać
mocno ułomne "wyliczenia" na odwrocie serwetki.
>> http://www.kfb.se/pdfer/R-00-70.pdf
>>
>> "An environmental study (Trolley 2000) on the trolley bus system in
>> Arnhem compares the emissions from trolleys and modern diesel buses
>> with different fuels. The study compares 18 m articulated trolley
>> buses with 18 m articulated diesel buses. [...]
>>
>> Emissions from trolley bus system compared with diesel buses,
>> ex. Arnhem.
>>
>> Diesel bus Trolley bus Trolleys total
>> g/vehicle km g/vehicle km emissions compared
>> with diesel engines
>
>> CO2 1880 1380 73%
>
> Obliczenia proszę - ja przedstawiłem, ty podałeś wyniki.
Ich wyniki przekonują mnie bardziej niż twoje "obliczenia", w których
nagle się pojawiają założenia typu "eklektryczność może pochodzić
tylko z paliw kopalnych". Na wiarygodność trzeba sobie niestety
zapracować.
>> Szwedzi podkreślają przy tym, że:
>>
>> "The emissions was calculated for the whole system including energy
>> production."
>
> Czyli dokładnie co?
>
>> i rozsądnie dodają, że:
>>
>> "For countries like Sweden where hydro- and nuclear power
>> contributes with more than 90 percent of the electricity the trolley
>> bus will be even more favorable than in the Netherlands. For
>> greenhouse gases the emissions will be factor 10 lower than in the
>> Netherlands."
>>
>> No ale co oni mogą wiedzieć w porównaniu ze specjalistami z polskiego
>> Usenetu, prawda?
>
> No - nie ma to jak spec Staniak - porównał tramwaje w Szwecji, gdzie
> węglem nie palą z Polską gdzie elektrownie węglem stoi i mu wyszło... Ehh.
Nie ma to jak "dyskutant" Shrek, który nawet nie zagląda do tekstów
które krytykuje, a poza tym i tak nie umie rozmawiać bez ustawiania
rozmówcy, bzdurzenia na temat cytowanych tekstów i zmian tematu:
a) 25% mniejsze emisje CO2 brutto uzyskali cytowani przez Szwedów
Holendrzy, którzy 90% elektryczności uzyskują z paliw kopalnych;
Szwedzi ocenili tylko, że w ich przypadku oszczędności byłyby rząd
wielkości większe; jeśli masz problemy z czytaniem po angielsku
to powiedz, przetłumaczę ci odpowiednie akapity;
b) nawet w Polsce masz odsetek elektryczności ze źródeł odnawialnych
nieznacznie tylko mniejszy niż w Holandii -- tym bardziej bzdurnie
prezentują się twoje "wyliczenia";
c) i last but not least, baranku: uciekać z wątku przez zmianę
tematu trzeba umieć -- bynajmniej nie porównywaliśmy ze sobą różnych
krajów, a już na pewnie nie Polskę ze Szwecją, mówiliśmy ogólnie
o transporcie spalinowym vs. eletrycznym; natgomiast jeśli Holendrzy
mają ponad 25% mniejsze emisje dla transportu elektrycznego, nie ma
żadnego powodu, dla którego u nas nie miałoby być możliwe ich
zmniejszenie o 15-20% -- zwłaszcza, że mamy u siebie jednego
z większych graczy na rynku tej technologii (Solaris).
GS
--
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.12 09:51 Shrek
- 18.12.12 13:10 Grzegorz Staniak
- 18.12.12 18:23 Shrek
- 18.12.12 20:38 Grzegorz Staniak
- 20.12.12 21:04 Shrek
- 20.12.12 22:09 Grzegorz Staniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=