eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...? › Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
    Date: Thu, 06 May 2010 00:33:08 +0200
    Organization: -
    Lines: 17
    Message-ID: <8...@4...com>
    References: <hrs5ep$jsv$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1273098787 2029 82.143.187.50 (5 May 2010 22:33:07 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 May 2010 22:33:07 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:587956
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 05 May 2010 18:23:10 +0200, Karol Y wrote:
    >A nie od dzisiaj już, się zastanawiam dlaczego akumulatory (w
    >samochodach) mają akurat 12V, w ciężarowych 24V, a w mniejszych
    >samolotach np. 28V?


    A w samolotach sa aku 28V, czy akumulator jest "24V", a napiecie w
    instalacji 28V - jak pradnica ruszy.

    >Dlaczego akurat nie większe albo mniejsze napięcia,
    >ma to uzasadnienie w ekonomii?

    Jak to koledzy pisza - zaczelo sie od 6V, potem widac podwajali.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: