eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
  • Data: 2010-05-07 10:14:31
    Temat: Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 6 May 2010 16:33:58 -0700 (PDT), M wrote:
    >On 6 Maj, 17:34, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Sprawa jest chyba otwarta, co prawda bylo glosno pare lat temu ze to
    >> niezbedny wymog, pare lat minelo, elektroniki w samochodach coraz
    >> wiecej, a alternatory ciagle 12V.
    >
    >Ciekaw jestem co właściwie im szkodziło, zamiast wymyślać zupełnie
    >nowy standard, zrobić 24V jak w ciężarowych? I tak spora korzyść na
    >przekrojach przewodów, a dałoby się wykorzystać wiele już
    >produkowanych podzespołów zamiast robić nowe - chyba, że (teoria
    >spiskowa) właśnie chodziło o to, by zrobić coś nowego bo musi być ruch
    >w interesie...

    Byc moze na 24/28V zysk bylby za maly. A tych podzespolow nie ma znowu
    tak duzo - zarowki chyba tylko, reszte sie robi i tak w miare potrzeb.
    Ale przyszlosc nalezy do LED i ksenonow, a na pozostale moze byc
    przetwornica na 12V.
    Silnikow nie trzeba robic od poczatku, wystarcza inne uzwojenia.

    Trzeba przyznac ze w planach jest sporo dodatkowego badziewia.
    Elektryczne wspomaganie kierownicy - bezpiecznik 70A obecnie.
    Elektryczne hamulce, zawory w silniku, aktywne zawieszenie.
    Moze elektryczne doladowanie ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: