  • Data: 2019-04-28 13:48:51
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 01:09:34 +0200, Marek S napisał(a):

    > Nieprawda. Wiele razy to już widywałem. Szczególnie przy robieniu
    > grafiki do WWW okazywało się, że połówki obrazka różnią się odcieniami
    > antyaliasingowanych pikseli.

    Ale to nie byly identyczne ...

    > Nawet gdybym o 100 px przesunął, to co to ma to rzeczy? Gdyby te
    > naklejki na oknie zamiast być oddalonymi o 1000px byłyby oddalone od
    > siebie o 500px, to sądzisz, że ich piksele poczułyby swoją bliskość i
    > rzuciłyby się na siebie? :-D

    Nie o to chodzi, oryginal ma 6000x4000, a polowka tego porownanania
    niecale 1000x666.

    Czyli jeden piksel wynikowego obrazka odpowiada 6x6 pikseli
    zrodlowego.
    I teraz wystarczy, ze piksel po lewej stronie byl wziety z prostokata
    (3000, 2000, 3005, 2005) oryginalnego RAW, a piksel po prawej z
    (3000, 2001, 3005, 2006) drugiego.

    I juz mamy pewna roznice jasnosci na wyniku.

    > Jak dla mnie zobaczyłem powiewającą nudę po pliku :-D Zero konkretnych
    > informacji, same przypuszczenia. Bez dokumentacji nie zrobisz nic.

    Dlatego porownujesz plik sprzed zmiany i po.
    Wtedy widac co sie zmienilo, a co nie.

    > I teraz sprawdź czy to zadziała na ARW. Potem zmień teorię i jeszcze raz
    > spróbuj. Napisz za 20 lat czy już Ci się udało coś wywnioskować :-D

    Az tak mi na tym nie zalezy, zeby poswiecac dni ... tygodnie ...
    miesiace :-)

    Niekoniecznie.
    Jest dodana sekcja, ktorej program nie zna, wiec ignoruje ... ale wie,
    jak jest dodana, wiec moze ominac.
    Albo np programisci nie wczytywali sie co w tej sekcji jest, bo ich
    nie interesuje - chca tylko surowe dane i wiedza jak je odczytac.

    J.