  • Data: 2019-04-27 01:09:34
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-26 o 12:53, J.F. pisze:

    > Ale byc moze wtopa z mojej strony - bo teraz widze, ze ten zapisany jest
    > rozjasniony tylko o 1ev.

    To całe szczęście. Bo już sądziłem, że w ogóle jakaś magia ma tu miejsce.

    > W zasadzie nie dziwne, skoro juz ustalilismy, ze twoje programy ignoruja
    > to co tam sobie IE zapisal gdzies na marginesie ...

    Powiem więcej: zazwyczaj programy ignorują to, co inny zapisał. I całe
    szczęście. Kiedyś stary ACDSee próbował być mądrzejszy i łykał coś tam
    zapisanego przez ACR. A ponieważ nie miał połowy filtrów plus miał inne
    swoje, to obraz nierzadko sieczką się stawał a zapis czegoś takiego
    powodował, że ACR nie był w stanie pokazać RAW tak jak go zostawił
    ostatnio.

    > Dokladnie - normalne, ze zmiana rozdzielczosci zmienia kolory, ale
    > powinna w obu zmienic tak samo.

    Nieprawda. Wiele razy to już widywałem. Szczególnie przy robieniu
    grafiki do WWW okazywało się, że połówki obrazka różnią się odcieniami
    antyaliasingowanych pikseli.

    > Podejrzewam, ze gdzies przy tym wklejaniu ci sie przesunely np o 1 piksel,
    > a potem calosc zmniejszyles ... i inne piksele zostaly usrednione w
    > kazdym pikselu wynikowego obrazu.

    Nawet gdybym o 100 px przesunął, to co to ma to rzeczy? Gdyby te
    naklejki na oknie zamiast być oddalonymi o 1000px byłyby oddalone od
    siebie o 500px, to sądzisz, że ich piksele poczułyby swoją bliskość i
    rzuciłyby się na siebie? :-D

    > Mozna zapisac plik ARW, nie trzeba osobnego pliku ustawien.

    Ba, to ja Ci pokażę komentarz do Lightrooma:
    https://fstoppers.com/post-production/most-important
    -setting-lightroom-set-default-8366

    Sam sobie wybierasz czy _tekstowy_ XMP ma być zapisany obok, czy
    osadzony w pliku.

    The important setting that I would recommend having checked is
    "Automatically write changes to XMP."
    By having this button checked you are telling Lightroom to constantly be
    "saving" the changes you make to your images. If you are working on
    proprietary RAW files such as .CR2 or .NEF files you will see a .XMP
    sidecar file created alongside your image file in its folder.
    If you are working with DNG, JPEG, TIFF, or PNG files the XMP
    information will be stored directly inside your files so you will not
    see the accompanying XMP file in the folder, but if you were to send
    those files to someone and they opened them in Lightroom they would see
    the edited version of the image.

    Najwidoczniej teraz i w ARW da się osadzić _tekstowy_ (co podkreślam)
    XMP. Dla Twojej informacji: DNG to jedyny ustandaryzowany format RAW.

    > Pomyslalem, tylko nie wiem jak :-)

    Powiem więcej: te informacje firmy wzajemnie od siebie kupują po to żeby
    móc zaimplementować obsługę formatu X czy Y w swoich aplikacjach. Za to
    m.in. płacisz kupując soft.

    > Ale jak widac i skompresowane mozna porownac, i czasem cos ciekawego widac.

    Jak dla mnie zobaczyłem powiewającą nudę po pliku :-D Zero konkretnych
    informacji, same przypuszczenia. Bez dokumentacji nie zrobisz nic.

    > A zebys wiedzial, ze moga.
    > Tylko niuans - zip moze zapisac slowo jako kilka bitow ... niekoniecznie 8.
    > Wiec zobaczysz np ze 3 bajty sie powtarzaja ... a to sa tak naprawde 3
    > powtarzajace sie bity,
    > tylko po podzieleniu ciagu bitow na bajty wychodza nam 3 powtarzajace
    > sie bajty.
    > A tych 3 bajtach jest zapisanych 8 slow

    I teraz sprawdź czy to zadziała na ARW. Potem zmień teorię i jeszcze raz
    spróbuj. Napisz za 20 lat czy już Ci się udało coś wywnioskować :-D

    > Tylko widzisz - ignoruje te zapisane przez IE.

    I tak ma być i to ze wzajemnością. Tak jak wyżej opisywałem, co się
    dzieje gdy programy wchodzą sobie w paradę.

    > Moze zapisane w jakis nietypowy sposob, a moze to wcale nie XLM jak w
    > innych programach, tylko cos binarnego.

    Gdyby tak było, to każdy inny soft próbując odczytać taki RAW wywaliłby
    informację, że plik jest corrupted. Nie próbuj kombinować z dołączaniem
    własnych standardów. To się udać nie może.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek