    From: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Chwilowe przeciążanie zasilacza impulsowego
    Date: Fri, 13 Nov 2009 18:29:01 +0100

    Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:hdjh5q$2p4h$1@newsread2.aster.pl...
    > Przetwornica? A z jakiego napiecia na jakie? I po co?
    > Oczywiscie ta przetwornica jest integralna czescia wymienionej
    > w twoim wiodacym poscie elektroniki, nieprawdaz?
    > A moze jest to nie przetwornica, a regulator reagujacy na obciazenie
    > silnika?
    > Zaobserwoj, kiedy sie to napiecie na silniku zmienia i czy te zmiany
    > zachodza
    > w powiazaniu np. ze zmiana obrotow (zminiejszenie, zwiekszenie), czy tez
    > na skutek jakiegos innego fizycznie obserwowalnego zjawiska?
    > Im wiecej podasz informacji, tym bardziej precyzyjne odpowiedzi mozesz od
> [...]

    Z 12V= na wyższe, ok. 15V-17V. Zamiast silnika podłączałem żarówkę 12V 10W i
    na niej też mierzyłem napięcia. Korzystając z aplikacji układu przetwornicy
    (FSP3601) i zerknięciu na obwody na PCB wywnioskowałem, że sprzężenia
    zwrotnego nie ma, tzn jest tylko stabilizacja napięcia wyjściowego.
    Przetwornica "gasła", gdy w chwili uruchomienia silnika były ustawione inne
    niż najniższe obroty. Wtedy na silnik przechodziło napięcie 12V z
    zewnętrznego zasilacza. Regulacja obrotów potencjometrem. Przetwornica ma
    wyprowadzenie soft start. Zmiana pojemności kondensatora na większy nawet
    trochę pomagało. Jednak nie jest to rozwiązanie satysfakcjonujące firmę,
    której pomagam. Samego urządzenia modyfikować nie można.

    Jeszcze raz piszę. Urządzenie w całości posiada jedyny element zewnętrzny -
    zasilacz wtyczkowy impulsowy z napięcia sieci do 12V 2,5A z przewodem
    zakończonym typowym wtykiem DC.
    W urządzeniu jest jakiś specjalizowany mikrokontroler zasilany przez typowy
    stabilizator 7805, jakieś duperełki, LEDy itp, oraz silnik DC o nieznanych
    mi parametrach. Silnik jest podłączony poprzez przetwornicę step-up i
    przekaźniki załączające i przełączający kierunek. Pod obciążeniem
    mechanicznym całe urządzenie pobiera hm... już nie pamiętam, ale coś koło
    1-1,5A.

    Michał