  • Data: 2009-11-17 17:04:08
    Temat: Re: Chwilowe przeciążanie zasilacza impulsowego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello entroper,

    Tuesday, November 17, 2009, 3:53:14 PM, you wrote:

    > jeżeli to zapewnia spełnienie normy, to OK. Nie robiłem nigdy pod normy
    > medyczne, ale za to pod inne i drut TIW nie rozwiązywał problemu.

    Doprawdy? Wskaż zapis normy - bo ja znam tylko ten, zwiększajacy
    creepage do 8 mm. A napięcie próby 4 kV AC stosuje się również przy
    pomiarach izolacji wzmocnionej i T.I.W. nie ma z tym najmniejszego
    problemu.

    > w transformatorze sieciowym masz po prostu oddzielne sekcje i nie musisz o
    > nic dbać a rozproszenie powoduje tylko (aż?) to, że trafo sieje polem
    > magnetycznym, natomiast nie stanowi to żadnego problemu w konstrukcji
    > zasilacza.

    Ależ stanowi problem, ponieważ duże rozproszenie oznacza większe
    spadki napięcia pod obciążeniem. A tu nam to bardzo przeszkadza.

    > Podkreślam jeszcze raz: nie sprowadzajmy dyskusji na tory ideologiczne

    Ideologiczne? Udowodniłem Ci, że istnieje _praktyczne_ rozwiązanie.

    > czyli, że zasilacz impulsowy jest mniejszy i lżejszy bo to wszyscy wiemy.
    > Ja nie polecam autorowi wątku zasilacza transformatorowego 50Hz, bo uważam
    > go za lepsze rozwiązanie _w_ogóle_ tylko za rozsądny kompromis praktyczny
    > w tej konkretnej sytuacji.
    > nie powiedziałem, że nie zrobi. Zrobi. Tylko niekoniecznie zgodnie ze
    > specyfikacją. Ktoś się tu niedawno skarżył i miał rację, nawijanie +/- 1
    > zwój itp akcje.

    Przeszkadza Ci różnica jednego zwoja na pierwotnym? mi nie. A na
    wtórnym różnicy nie będzie. Poza tym - po co wyciągasz jednostkowy
    przypadek sprzed lat? Może od tego czasu jakość się poprawiła? Bo ja
    skargę na ilość zwojów spotkałem tylko tutaj.
    Masz jakieś inne smutne doświadczenia z jakością produktów Ferystera?
    Podziel się z nami nimi a ja poproszę właściciela Ferystera, żeby się
    do sprawy odniósł...

    > Zakładam brak stabilizacji, bo silnik ma swoją przetwornicę a więc
    > zwiększone tętnienia nie powinny być problemem, natomiast sterowanie
    > schodzi do 5V na stabilizatorze liniowym, więc tu tym bardziej nie będzie
    > problemu. Oczywiście dziękuję za uświadomienie, że zasilacz 50Hz ma
    > kondensator elektrolityczny i to duży i jest to wada itd (o ideologii
    > pisałem wcześniej).

    Możesz się mocno zdziwić, jak się okaże, że Twój niestabilizowany
    zasilacz dający 12V przy 3A nie jest w stanie dać wystarczająco
    czystego napięcia przy 6A, żeby stabilizator 5V nie przepuścił
    tętnień. Szczególnie, gdybyś chciał uzyć transformatora dwusekcyjnego,
    którego ewidentnych wad nie zauważasz.

    [...]

    --
    Best regards,