  • Data: 2019-02-26 20:09:05
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Sebastian,

    Tuesday, February 26, 2019, 7:05:45 PM, you wrote:

    > DOS to ukradziony koncept CP/M (prawie 100% API). CP/M pierwotnie
    > działał na komputerach x80.

    Nie Z80 tylko Intel 8080. To, że Z80 mógł udawać Intela nie czyni z
    niego 8080. NEC V20 też mógł udawać 8080. I co z tego?

    > Najbliższe komputerom z x80 w PL były komputery z Z80. Czyli ZX
    > Spectrum był chyba najpopularniejszy choć fakt że CP/M na nim nie
    > mógł działać to liczy się architektura.

    Liczy się architektura. CP/M wymaga dostępu do RAM od adresu 0000. ZX
    Spectrum ma sztywno podpięty pod tym adresem ROM.

    > DOS ma więcej wspólnego z hardware ZX Spectrum niż profesjonalistom się
    > wydawało.

    BZDURY! ZERO WSPÓLNEGO!

    > Że wspomnę nie bez satysfakcji że kody źródowe z 8080 dało
    > radę translować prawie automatycznie do 8086 i w zasadzie tak właśnie
    > robiono tworząc biblotekę kodu dla DOSa. Ot, profesjonalizm 8 bitów
    > translowany do prawie 16 ;)

    Spectrum korzystało z Z80, którego kod NIE DAWAŁ się tłumaczyć
    automagicznie do 8086. Te procesory szły w zupełnie inną stronę!

    --
    Best regards,
    RoMan