  • Data: 2019-02-26 21:13:42
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 26/02/2019 20:09, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Nigdzie nie napisałem że na nim banglał CP/M tylko że architektura po
    >której dziedziczył DOS była tylko o centymetry od ZX Spectrum. Gdyby
    >nie felerne umiejscowanie ROMu to witaj w klubie CP/M. Całe szczęscie
    >bo obciach były jeszcze większy.

    ROM to nie wszystko.
    Dyski musial by miec. A przeciez mial byc tani komputer.
    Pamieci przydaloby sie wiecej niz 16kB ..

    >Całkiem sporo licząć *prawie* kompatybilność DOSa w dół z kodem
    >*źródłowym* w ameblerze 8080 i Z80 po automatycznej i prostackiej
    >translacji z dokładnością do większości wywołań "systemowych" :D

    Ale gdzie tu masz ZX Spectrum ?

    Kompatybilnosc kodu zrodlowego 8080 i 8088 byla taka sobie.
    Translacja binariow zadna ..

    Hm, o jakim kodzie mowa ?
    Bo jesli CP/M na Z80, to uzywalo sie instrukcji 8080.
    O specyficzne instrukcje Z80 chodzi ?

    I jeszcze niuans - w asemblerze 8086 mogles napisac
    MOV BX, 1000
    MOV AL, BL
    ADD AL, 5
    itp.

    W Z80 bylo podobnie, tylko ze LD zamiast MOV.

    A w 8080 ?
    LXI B, 1000
    MOV AL,BL
    ADI 5

    - co chwila inna instrukcja

    >A gdzie ja napisałem że na ZX działał CP/M? Napisałem że ZX miał taką
    >architekturę która dziwnym trafem translowała się bez wazeliny na
    >profesjonalnego DOSa 1.0. Troche siara jak na profesjonalny sprzet,
    >nie?

    Ale na msdos, czy na CPM ?
    I czemu siara ?

    >Tak żeby mieć korzenie w 8 bitowym złomie do grania z okolic TRS-80.

    To przytocz jeszcze przyklad Atari 800, i ... MSX to sie nazywalo ?

    >Nie nadymaj się tak, znam ZX jak własną kieszeń. ZX pojawił się w
    >dyskusji aby ośmieszyć nadętych profesjonalistów z DOSa którzy
    >myśleli że używanie Pascala i NC to szczyt profesjonalizmu, a pod
    >spodem straszył duch ZX Spectrum odpicowany do prawie 16 bitów ze
    >śliczną segmentacją i zawijaniem FFFF:FFFF i mający podejrzanie dużo
    >wspólnego z CP/M.

    Ale o co chodzi z tym duchem Spectrum ?

    Z jednej strony podobne, jak wiekszosc systemow uP, z drugiej -
    calkiem inne.
    Spectrum, bo tez mial pamiec video ?

    Juz sama cena pierwszych IBM PC mowila, ze to profesjonalny sprzet, a
    nie zabawka dla dzieci :-)

    J.