  • Data: 2019-02-26 20:45:28
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/02/2019 20:09, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Nie Z80 tylko Intel 8080.

    Nazywany też x80. Podobnie jak 8086 nazywany jest x86. Gdzie ty widzisz Z?

    > Liczy się architektura. CP/M wymaga dostępu do RAM od adresu 0000. ZX
    > Spectrum ma sztywno podpięty pod tym adresem ROM.

    Nigdzie nie napisałem że na nim banglał CP/M tylko że architektura po
    której dziedziczył DOS była tylko o centymetry od ZX Spectrum. Gdyby nie
    felerne umiejscowanie ROMu to witaj w klubie CP/M. Całe szczęscie bo
    obciach były jeszcze większy.

    > BZDURY! ZERO WSPÓLNEGO!

    Całkiem sporo licząć *prawie* kompatybilność DOSa w dół z kodem
    *źródłowym* w ameblerze 8080 i Z80 po automatycznej i prostackiej
    translacji z dokładnością do większości wywołań "systemowych" :D

    https://archive.org/stream/byte-magazine-1983-06/198
    3_06_BYTE_08-06_16-Bit_Designs#page/n229/mode/2up

    > Spectrum korzystało z Z80, którego kod NIE DAWAŁ się tłumaczyć
    > automagicznie do 8086. Te procesory szły w zupełnie inną stronę!

    A gdzie ja napisałem że na ZX działał CP/M? Napisałem że ZX miał taką
    architekturę która dziwnym trafem translowała się bez wazeliny na
    profesjonalnego DOSa 1.0. Troche siara jak na profesjonalny sprzet, nie?
    Tak żeby mieć korzenie w 8 bitowym złomie do grania z okolic TRS-80.

    Nie nadymaj się tak, znam ZX jak własną kieszeń. ZX pojawił się w
    dyskusji aby ośmieszyć nadętych profesjonalistów z DOSa którzy myśleli
    że używanie Pascala i NC to szczyt profesjonalizmu, a pod spodem
    straszył duch ZX Spectrum odpicowany do prawie 16 bitów ze śliczną
    segmentacją i zawijaniem FFFF:FFFF i mający podejrzanie dużo wspólnego z
    CP/M.