  • Data: 2019-02-26 21:29:53
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 26/02/2019 12:04, J.F. wrote:

    >Pogadaj w latach 90 z przeciętnym posiadaczem PeCeta. Najpierw się
    >czerwienił a nastepnie używając machania rękami wyjaśniał że jesteś
    >debilem jeśli twierdzisz że DOS ma coś wspólnego z CP/M ;) Przecież
    >one były ... były ... zupełnie inne.

    IMO - przecietny posiadacz peceta nie mial pojecia co to jest CP/M.

    Poza waskim gronem specjalistow w kraju w zasadzie nieznany.

    >Odbyłem kilka takich rozmów i zawsze mi się podobała reakcja
    >profesjonalisty który nie mógł zaakcpetować że korzenie dosa były w
    >komputerach pokroju ZX Spectrum i kopiowanie plików z lewa na prawo w
    >NC to nie jest profesjonalna praca.

    >Do dzisiaj niektórzy są w stanie bronić 8+3 jak niepodległości. Ot,
    >jednostka chorobowa.

    Ale co to ma ze Spectrum wspolnego ?
    Tam zadnych plikow nie bylo, zadnych 8+3 ...

    >Do obliczeń naukowych typu pole kwadratu, do pisania tekstu, do
    >"dicking around" się nadawały. Widać wielu było nadto ;)

    ale jak chcesz obliczac ?
    Przydalby sie arkusz kalkulacyjny, albo choc (Q)Basic ... nie
    dobieraly sie wprost do sprzetu ?

    >A całkiem serio, CP/M jak na niego patrzę to robota dla zdolnego
    >studenta na jakieś ferie, może wakacje. Zastanawiające że ta
    >mikroskopijna ilość kodu robiła kiedyś różnice z okolic kto będzie
    >rządził światem OSów czy CP/M czy CP/M z domalowanym FATem ;).

    Jakos tak, ale dzieki temu miales komputer, na ktorym mozna bylo
    uruchamiac "profesjonalne programy", a nie tylko zabawke do grania :-)

    J.