  • Data: 2023-09-12 15:33:26
    Temat: Re: 5G
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Sep 2023 04:30:15 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Ale to nic nowego.
    > W 1999 przez 3 miesiące pracowałem w amerykańskiej firmie ze stanu Delaware
    > (tzn. w piwnicy na Mokotowie) - zajmowaliśmy się WAPem i WML.
    > Szef Amerykanin miał komórę z "Matrixa".
    > Ojoj, czego to miało nie umożliwiać. Zapowiedzi sprawdziły się tak po circa 20
    latach,
    > jak pierwszy raz poszedłem do teatru z "biletem w telefonie".

    > Potem już tak koło 2003-5 robiliśmy urządzenie z "wireless module" Siemensa z J2ME
    > (jedna sztuka jeszcze stoi u mnie na biurku) - jakie oni reklamówki nagrywali,
> [...]

    Hm, mogę sie mylic, ale w 2007 internet przez komórkę juz chyba
    działał w miare powszechnie. Przynajmniej w takiej ilosci danych,
    ktore potrzebują tramwaje do raportowania.
    Gdzies na jakims zadupiu moze sie zdarzyc kiepska siec ... jednego
    operatora.

    We wrocławiu taki system działa ... ale od paru lat, i mam wrażenie,
    ze dośc dobrze. mamy tez biletomaty na karty płatnicze (rodem z
    Mennicy Polskiej) ... i tu mi się czasem zdarza, ze bilet kupie, a
    bank przysyła alert wieczorem.

    No fakt - mam wifi w domu, w pracy, a jak musze cos w terenie zrobic,
    to zazwyczaj klnę ostro. Ale co sie dziwic, ze np sklepie w galerii,
    duzej hali obłożonej blachą, internet słaby.

    Jeszcze jedno doświadczenie mam - Play - on miewa kłopoty w terenie.
    Prawdpodobnie na skutek roamingu.
    Być moze to problem niektórych telefonów - bo np Samsunga S4
    to musiałem czasem wyłączać - tak się cos blokowało.

    J.