  • Data: 2015-04-02 05:07:28
    Temat: wzrok mi się pogarsza...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ...i coraz bardziej mnie męczy przeglądanie płytek po lutowaniu
    pod mikroskopem stereoskopowym.

    Pomyślałem więc sobie, żeby poskładać mikroskop elektroniczny i
    podglądać sobie na większym jakimś monitorze.

    Niby najprościej byłoby dołożyć kamerę mikroskopową do już posiadanego
    mikroskopu, ale niestety nie mam głowicy trinocular, więc po zamianie
    jednego okularu na kamerę już bym bezproblemowo nie mógł w razie
    potrzeby sobie spojrzeć gołym okiem...

    No to postanowiłem sobie poskładać od zera z następujących elementów ;

    kamera USB 5MP ;

    http://www.ebay.com/itm/5MP-HD-USB-Digital-C-mount-M
    icroscope-Camera-1-2-5-Micron-CMOS-Lab-Industrial-S-
    /311319038686?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item487c0f8
    ade

    obiektyw ;

    http://www.ebay.com/itm/Max-300x-Zoom-C-mount-Glass-
    Lens-Adapter-F-Industry-Microscope-Camera-Objective-
    /161460027490?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2597c48
    062#shpCntId

    do tego stand :

    http://www.ebay.com/itm/Big-Heavy-Duty-Metal-Boom-St
    ereo-Microscope-Camera-Table-Stand-Holder-50mm-Ring-
    /151455935651?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item23437a2
    ca3

    no i jeszcze tam drobiazgi w rodzaju lampy LED itp.
    Oczywiście kamera podłączona do małego PC z monitorem powiedzmy 24",
    żeby sobie komfortowo patrzeć.

    Zastanawiam się przede wszystkim nad tą kamerą - może ktoś posiada
    podobną, i może powiedzieć czy coś widać, a może zapodać nawet jakieś
    przykładowe zdjęcie ?

    Parametry wyglądają nieźle, ale jak wiadomo chińska rzeczywistość może
    być zaskakująca...

    O ile maksymalna rozdzielczość 2048 x 1536 przy 12FPS to imo bardzo
    dobrze, ale obawiam się o dynamikę obrazu - przy oglądaniu metalicznych
    obiektów (lutów) to może być problematyczne.

    Ktoś się pochwali posiadywaniem ?