  • Data: 2015-04-02 12:16:48
    Temat: Re: wzrok mi się pogarsza...
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 02.04.2015 um 05:07 schrieb sundayman:
    > ...i coraz bardziej mnie męczy przeglądanie płytek po lutowaniu
    > pod mikroskopem stereoskopowym.
    >
    > Pomyślałem więc sobie, żeby poskładać mikroskop elektroniczny i
    > podglądać sobie na większym jakimś monitorze.
    >
    > Niby najprościej byłoby dołożyć kamerę mikroskopową do już posiadanego
    > mikroskopu, ale niestety nie mam głowicy trinocular, więc po zamianie
    > jednego okularu na kamerę już bym bezproblemowo nie mógł w razie
    > potrzeby sobie spojrzeć gołym okiem...
    >
    > No to postanowiłem sobie poskładać od zera z następujących elementów ;

> [...]
    icroscope-Camera-1-2-5-Micron-CMOS-Lab-Industrial-S-
    /311319038686?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item487c0f8
    ade

    > obiektyw ;
    >
    > http://www.ebay.com/itm/Max-300x-Zoom-C-mount-Glass-
    Lens-Adapter-F-Industry-Microscope-Camera-Objective-
    /161460027490?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2597c48
    062#shpCntId

    > do tego stand :
    >
    > http://www.ebay.com/itm/Big-Heavy-Duty-Metal-Boom-St
    ereo-Microscope-Camera-Table-Stand-Holder-50mm-Ring-
    /151455935651?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item23437a2
    ca3

> [...]
    > Oczywiście kamera podłączona do małego PC z monitorem powiedzmy 24",
    > żeby sobie komfortowo patrzeć.
    >
    > Zastanawiam się przede wszystkim nad tą kamerą - może ktoś posiada
    > podobną, i może powiedzieć czy coś widać, a może zapodać nawet jakieś
    > przykładowe zdjęcie ?
    >
    > Parametry wyglądają nieźle, ale jak wiadomo chińska rzeczywistość może
    > być zaskakująca...
    >
    > O ile maksymalna rozdzielczość 2048 x 1536 przy 12FPS to imo bardzo
    > dobrze, ale obawiam się o dynamikę obrazu - przy oglądaniu metalicznych
    > obiektów (lutów) to może być problematyczne.

    Forget it.

    Mamy w pracy coś takiego i leży sobie w kącie. Ma kilka podstawowych
    problemów. Może są to problemy moje, ale koleżanka (elektronik) i kolega
    (inżynier) potwierdzają moje spostrzeżenia.

    1. Rozdzielczość przestrzenna jest ok, ale te 12fps to małowato. Na
    dodatek masz opóźnienie kilkadziesiąt ms między kamerą, a rękami.
    Strasznie trudno się do tego przyzwyczaić.
    2. Lutujesz w jednym miejscu, patrzysz w inne. To jest be.
    3. Oświetlenie trzeba bardziej regulować, niż pod mikroskopem.

    W sumie 2x się poparzyłem (w jeden dzień) lutując 0402. Przeprosiłem się
    z mikroskopem.

    Największym problemem jest opóźnienie obrazu w stosunku do ruchu. Tego
    nie skompensujesz. Nawet istnieje objaw chorobowy pod nazwą "simulator
    sickness" http://en.wikipedia.org/wiki/Simulator_sickness

    Waldek