  • Data: 2011-01-03 23:02:39
    Temat: częstotiiwość próbkowania sygnału kartą audio PC
    Od: "kk" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przy okazji modyfikowania programu oscyloskopu który sobie robiłem
    sprawdziłem możliwości karty audio zamontowanej (zintegrowanej) w moim PC.

    I tu się lekko zdziwiłem.

    Myślałem, że wartości częstotliwości próbkowania ograniczone są do jakiegoś
    zbioru.
    (32, 44100, 48 kHz, ...)
    Tymczasem gdzieś w necie natrafiłem na opis programu który próbkuje z
    f=60kHz.

    Postanowiłem to sprawdzić.

    Ustawiłem 60kHz - poszło ładnie, 100 kHz poszło, 200 kHz działa
    300, 400, 600kHz ... też działa.

    Co prawda przy 300 kHz na wykresie zaczynają pojawiać się schody
    a przy 600 wykres wygląda już zabawnie.

    Ale do 200kHz jest jak należy.

    Program testowałem na Win XP oraz Win 7 Starter na małym netbook-u.

    Nie chce tylko pracować z Vistą.

    Dla zainteresowanych
    tu umieściłem program który próbkuje z f=200 kHz

    www.port.az.pl/osc

    kk