  • 71. Data: 2010-06-23 09:08:46
    Temat: Re: alfa 156
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Irokez pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No więc fachowcu za dychę są dwa rozmiary tulei. I właśnie miałem tą
    > nieprzyjemność trafić posiadanie wahacza z tą, do której tulei nie było
    > w ofercie. Musiałem kupić cały wahacz.

    A co mnie to ze nie znalazles odpowiedniej.

    > A że to jest żeźbiarstwo tak samo jak wymiana gum na drążku
    > stabilizatora to już Jurand Ci powiedział.

    Wymiana gum na drazku stabilizatora to zezbiarstwo???
    Niezle Cie pogielo.

    --
    Karolek

  • 72. Data: 2010-06-23 09:18:41
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Przepraszam bardzo, napisales ze wymienic sie nie da i trzeba caly wahacz.
    > Wymienic sie da, a czy warto to akurat nie bylo istotne.

    Da się nawet sworznie regenerować - powiem Ci w tajemnicy. Są takie firmy,
    które to robią. Co z tego, skoro jakość takiej regeneracji też pozostawia
    wiele do życzenia. Ja mówię o rozwiązaniach, które przewidział PRODUCENT
    samochodu - bo to jest podstawą oceny kosztów eksploatacji i wystarczy, że
    ktoś będzie chciał naprawiać takie auto w ASO.
    Poza tym już Ci Irokez napisał - nie do wszystkich wahaczy kupisz zamiennik
    silentbloków.

    Jurand.

  • 73. Data: 2010-06-23 09:30:59
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 22 Cze, 06:12, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:

    > Nie bita 156 nie ma żadnych problemów z rdzą.

    Oj ma. Newralgiczne punkty to łączenia progów - na skutek "wystającej"
    krawędzi tych łączeń piasek i inny syf z drogi odbija lakier i pojawia się
    goła blacha, która szybko zaczyna korodować. To pierwsze miejsce.
    Część 156-ek ma problemy z odprowadzaniem wody z podszybia, wskutek czego
    woda niezauważalnie dla właściciela płynie sobie pod dywanik i tam grzecznie
    robi swoje. Widziałem z rok temu 156, która na oko była naprawdę fajnie
    utrzymana, tylko się okazało, że taka właśnie przypadłość spowodowała
    konieczność wspawania nowej podłogi pod fotelem kierowcy.
    Na potęgę rdzewieją układy wydechowe, szczególnie końcowe tłumiki. Nie wiem
    z czego są wykonane, ale po 3 latach jazdy po polskich drogach (zima i sól)
    taki tłumik wygląda, jakby miał się rozpaść w rękach.
    Korodują belki przednie pod chłodnicami. Bez jakichś strasznych następstw.
    Nie są to jakieś mega kłopotliwe rzeczy, ale wymiana tłumika + konieczność
    zabezpieczenia i pomalowania progów może oznaczać wydatek bliski 1000 PLN na
    start.

    Zawieszenie jest drogie, bo musisz niestety rozpatrywać jego cenę przez
    częstotliwość wymiany. Sama budowa wahaczy, a w szczególności wielkość
    sworzni, powoduje, że najczęściej wybija się właśnie sworzeń - bo jest zbyt
    delikatny na to, co musi znosić na naszych nawierzchniach. I masz kompletny
    wahacz do kupienia.

    Które konkretnie?

    Jurand.

  • 74. Data: 2010-06-23 09:34:12
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Wymiana gum na drazku stabilizatora to zezbiarstwo???
    > Niezle Cie pogielo.

    No niestety. Normalnym nie jest rozbijanie klem młotkiem i przecinakiem a
    następnie w celu ich poskładania nawiercanie otworów i skręcanie.
    Poza tym luz na gumie powoduje zdzieranie warstwy lakieru na drążku a ten
    pył powoduje zmniejszenie średnicy drążka w tym miejscu. Założenie nowych
    gum więc może nie dać kompletnie nic oprócz od cholery roboty bo trzeba
    popuszczać sanki (choć sa magicy co przewlekają bez).

    Ale o tym to trzeba wiedzieć...

    --
    Irokez

  • 75. Data: 2010-06-23 09:34:49
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > A co mnie to ze nie znalazles odpowiedniej.

    > Wymiana gum na drazku stabilizatora to zezbiarstwo???

    Poniekąd tak, bo producent też nie przewidział takiej opcji, więc taki
    stabilizator tak naprawdę się "regeneruje", a nie "naprawia".

    Rozumiem, że mając wahacze bez oficjalnie dostępnych zamienników będziesz
    motał jakieś tuleje, które do niego podejdą, stabilizator naprawisz jak
    naprawisz, do tego dojdzie jeszcze kilka "radosnych" rozwiązań, żeby naprawa
    była mniej kosztowna. I takie potem 156-ki jeżdżą po naszych drogach - co
    10 tysięcy coś trzeba wymienić, bo już stuka, właściciel klnie, że znowu się
    zepsuło i opinia jest jaka jest.

    Jurand.

  • 76. Data: 2010-06-23 09:40:27
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Da się nawet sworznie regenerować - powiem Ci w tajemnicy. Są takie
    > firmy, które to robią. Co z tego, skoro jakość takiej regeneracji też
    > pozostawia wiele do życzenia.

    W tajemnicy ci powiem, ze jakosc takiej regeneracji jest wyzsza niz
    kupienie najtanszego nowego zamiennika.

> [...]
    > eksploatacji i wystarczy, że ktoś będzie chciał naprawiać takie auto w ASO.
    > Poza tym już Ci Irokez napisał - nie do wszystkich wahaczy kupisz

    Moze nie, moze tak, ty tego nie wiesz i Irokez rowniez :>

    --
    Karolek

  • 77. Data: 2010-06-23 09:43:55
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

> [...]
    > jeżdżą po naszych drogach - co 10 tysięcy coś trzeba wymienić, bo już
    > stuka, właściciel klnie, że znowu się zepsuło i opinia jest jaka jest.

    Nie, tych tulei bym nie wymienial bo i zreszta ostatno robiac wahacze w
    alfie wymienialem cale, tylko to bardziej ze wzgledu na to, ze w sumie
    roznica w cenie nie byla, az tak istotna.
    Stabilizator bym naprawil, a nie wymienil.

    --
    Karolek

  • 78. Data: 2010-06-23 09:49:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    >Ja mówię o rozwiązaniach, które przewidział PRODUCENT samochodu - bo to
    >jest podstawą oceny kosztów eksploatacji i wystarczy, że ktoś będzie chciał
    >naprawiać takie auto w ASO.

    Nie żartuj nawet w ten sposób.
    Gdybym miał uwagę zwracać na to co przewidział producent samochodu, to
    zamiast silentbloków w Megane musiałbym wymienić całą belkę tylną za skromne
    6,5 tys zł.
    Nie wiem czy taniej nie byłoby auta złomować niż opierać się na
    przewidywaniach Renault czy innych firm od siedmiu boleści.
    Fiat do punto 1 też nie przewidywał zestawów naprawczych do silentbloków
    tylnej belki, a potem nagle okazało się że można i że kosztują poniżej 100
    zł w ASO.

  • 79. Data: 2010-06-23 10:26:43
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 23 Cze, 09:30, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
    > U ytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:bcf5d4b6-c312-455b-b081-3aa5f96454df@d8g2000y
    qf.googlegroups.com...

    > Kt re konkretnie?

    Alfy do Focusa

  • 80. Data: 2010-06-23 10:30:37
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > W tajemnicy ci powiem, ze jakosc takiej regeneracji jest wyzsza niz
    > kupienie najtanszego nowego zamiennika.

    Świetnie - kup zamiennik sworznia przedniego dolnego wahacza do Alfy 156.

    Jurand.