  • 1. Data: 2010-06-18 21:33:04
    Temat: Żandarmeria wojskowa
    Od: " mm" <m...@W...gazeta.pl>

    Jakie uprawnienienia ma żandarmeria wojskowa? czy pojazd żandarmerii
    wojskowej poruszajacy się na kogutach jest uprzywilejowany czy traktować go
    można w kategorii takiej jak zwykłych ochroniarzy z supermarketu?
    Czy nie wpuszczenie takiego pojazdu żandarmerii jadącego na kogutach w ruchu
    ulicznym i pokazanie tzw "faka" jego kierowcy czymś grozi?
    uprzedzajac pytania, pytam oczywiscie teoretycznie :)

  • 2. Data: 2010-06-18 21:40:40
    Temat: Re: Żandarmeria wojskowa
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 Jun 2010 19:33:04 +0000, osobnik zwany mm wystukał:

> [...]
    > ulicznym i pokazanie tzw "faka" jego kierowcy czymś grozi? uprzedzajac
    > pytania, pytam oczywiscie teoretycznie :)

    pojazd uprzywilejowany jest dokładnie opisany w PoRD. może się doucz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2010-06-18 22:33:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://www.zw.wp.mil.pl/pdf/d20011353lj.pdf

    > czy pojazd żandarmerii
    > wojskowej poruszajacy się na kogutach jest uprzywilejowany

    Pojazdy sił zbrojnych mogą być uprzywilejowane.

> [...]
    > Czy nie wpuszczenie takiego pojazdu żandarmerii jadącego na kogutach w ruchu
    > ulicznym i pokazanie tzw "faka" jego kierowcy czymś grozi?

    W taryfikatorze nie ma, czyli teoretycznie do 3000zł.
    Za wyprzedzenie uprzywilejowanego w terenie zabudowanym jest 300zł, za
    niewpuszczenie myślę że można liczyć podobnie.

  • 4. Data: 2010-06-18 23:18:31
    Od: " " <1...@N...gazeta.pl>

> [...]
    go
    > można w kategorii takiej jak zwykłych ochroniarzy z supermarketu?

    Wróć na kurs PJ i odpowiedz sobie sam.

> [...]
    > ulicznym i pokazanie tzw "faka" jego kierowcy czymś grozi?
    > uprzedzajac pytania, pytam oczywiscie teoretycznie :)

    Grozi wp...dolem i ewentualnym zatrzymaniem za utrudnianie wykonywania
    czynności służbowych.
    Oprócz tego za brak kultury 1 guma na tyłek gratis, co by pamiętał,że
    kultura obowiązuje także na drodze.

  • 5. Data: 2010-06-19 03:59:07
    Od: " mm" <m...@N...gazeta.pl>

    > Grozi wp...dolem i ewentualnym zatrzymaniem za utrudnianie wykonywania
    > czynności służbowych.
    > Oprócz tego za brak kultury 1 guma na tyłek gratis, co by pamiętał,że
    > kultura obowiązuje także na drodze.

    ale nie mówimy o karetce pogotowia, która ratuje czyjeś zdrowie i życie lub
    straży (podobnie) czy nawet policji, która tego nie nadużywa.
    Mówimy o kilku gnojkach w wojskowych ubrankach, którym się wydaje, że są
    rambo. Co może akurat ważnego robić na mieście żandarmeria wojskowa, że musi
    się ryć na siłę po publicznych drogach. Chyba, że jechali po flaszkę
    oficerom lub zabawiali się służbowym sprzętem po pijaku.

  • 6. Data: 2010-06-19 07:24:42
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-06-19 03:59, mm pisze:

    > ale nie mówimy o karetce pogotowia, która ratuje czyjeś zdrowie i życie lub
    > straży (podobnie) czy nawet policji, która tego nie nadużywa.

    A skąd wiesz czy nie jadą np. na jakiś plac budowy, gdzie znaleziono
    niewybuchy, żeby pomagać w ewakuacji i zabezpieczaniu terenu? Są
    pojazdem uprzywilejowanym i masz psi obowiązek traktować ich tak jak
    karetkę, policję czy straż.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 7. Data: 2010-06-19 11:00:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    mm pisze:

> [...]
    > straży (podobnie) czy nawet policji, która tego nie nadużywa.
    > Mówimy o kilku gnojkach w wojskowych ubrankach, którym się wydaje, że są

    Jedyna różnica jaka wynika z prowadzenia akcji ratowania życia, mienia,
    przejazdu kolumny uprzywilejowanej lub ochrony ważnych osób, to prawo do
    niestosowania się do przepisów PoRD przez kierującego pojazdem
    uprzywilejowanym.

    Niezależnie od tego czy pojazd uprzywilejowany uczestniczy czy nie w
    takiej akcji, masz obowiązek usunąć się mu z drogi i nie możesz go
    wyprzedzać w terenie zabudowanym.

  • 8. Data: 2010-06-20 16:20:33
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik " mm" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > rambo. Co może akurat ważnego robić na mieście żandarmeria wojskowa, że
    > musi
    > się ryć na siłę po publicznych drogach.

    Naprawdę nie jesteś sobie w stanie wyobrazić sytuacji gdzie byłoby to
    uzasadnione?

  • 9. Data: 2010-06-20 17:56:45
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    mm wrote:
    > Jakie uprawnienienia ma żandarmeria wojskowa? czy pojazd żandarmerii
    > wojskowej poruszajacy się na kogutach jest uprzywilejowany

    Nie.

    > Czy nie wpuszczenie takiego pojazdu żandarmerii jadącego na kogutach w ruchu
    > ulicznym i pokazanie tzw "faka" jego kierowcy czymś grozi?

    Tak.

    > uprzedzajac pytania, pytam oczywiscie teoretycznie :)

    Jasne.

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2010-06-21 10:52:03
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    go
    > można w kategorii takiej jak zwykłych ochroniarzy z supermarketu?

    kazdy pojazd z odpowiednim oznaczeniem (koguty)i odpowiednim sygnalem
    dzwiekowym jezeli spelnia warunki to jest uprzywilejowany.

    to moze byc pojazd nawet prywatnej firmy i nie do Ciebie nalezy kontrola czy
    jest to sytuacja prawidlowa

    Icek