  • 1. Data: 2010-06-18 16:51:04
    Temat: Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    W zasadzie chciałbym się troche wyżalić, ale moze i zasięgnąć rady.

    Z niedzieli na poniedziałek zajumali mi przednia lampę, kierunkowskaz i
    regulator polożenia z seicento. Koszt szkód: 600zł z robocizną w/g
    sklepu i mechanika.

    Mam AC. No to dzwonie, miła panienka znajduje warsztat autoryzowany.
    Najgorzej z policją (w sumie 6 godzin od zgłoszenia do hasła "to już
    pana nie potrzebujemy").

    Oddaje do serwisu i niesmiało pytam ile to czasu zajmie. No i głupio mi
    że zadalem bo się tylko zestresowałem.

    Okolo 10-12 dni. Z czego wsadzenie lampki to 1 godzinka.

    Na co reszta pytam? Na czekanie na rzeczoznawcę. Potem olanie
    rzeczoznawcy i czekanie na "specjalnego rzeczoznawcę" co się lepiej zna
    jak cos ukradną. Na czekanie na jakieś papiery. Na czekanie na jakies
    papiery v2. Na umorzenie. Na weryfikację. I jeszcze pewno na coś co
    zapomniałem.

    Pytam panienki na infolinii na ile czasu mam samochód zastępczy.
    Dowiaduje się za na 7 dni. Mam co prawda czym jeździć i mi nie zależy,
    ale ... jak to na 7 dni? A nie do końca?

    Calośc w PZU. Czy inni tez mają tak daleko posuniętą biurokrację? Ja
    rozumiem 2 dni. Ale 12 ?

    pytania:

    A) Mam mozliwości prawne to przyspieszyć?

    B) Jak to zastępczy na 7 dni? Pomijam dyskusję "trzeba było czytać
    umowę". Chodzi o zdrowy rozsądek. Czy PZU tak robi, czy inni tak robią?
    Moze powinienem zastanowić isę naz zmianą ubezpieczyciela.

  • 2. Data: 2010-06-18 17:40:30
    Temat: Re: Czas naprawy z AC po kradziezy dupereli.
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Sebastian Biały wrote:
    > B) Jak to zastępczy na 7 dni?

    Tak to.

    > Pomijam dyskusję "trzeba było czytać
    > umowę".

    No to nie ma o czym rozmawiać, skoro chcesz pominąć jedyny dokumnet
    zawierający prawne regulacje tego problemu.

    > Chodzi o zdrowy rozsądek.

    Zdrowy rozsądek każe przeczytać tę umowę.

    > Czy PZU tak robi, czy inni tak robią?

    Wszyscy zawierają to w umowach.

    > Moze powinienem zastanowić isę naz zmianą ubezpieczyciela.

    Może.
    Ale ten inny też da ci umowę do podpisania.
    Czytania nie będzie wymagał.
    Wystarczy, że podpiszesz, iż czytałeś.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2010-06-18 17:42:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-18 17:40, Bydlę wrote:
    > Zdrowy rozsądek każe przeczytać tę umowę.

    Myslę że nie zrozumiałeś pytania. Ja pytam czy inni tez ograniczają czas
    samochodu zastępczego do jakiś odgórnych limitów. Moge oczywiście sie
    przejśc po ubezpieczycielach i poczytać, ale może ktoś wie tak po prostu.

  • 4. Data: 2010-06-18 17:49:02
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Sebastian Biały wrote:

    > Myslę że nie zrozumiałeś pytania.

    Myślę, że nastąpiło u pytającego pomylenie AC z OC sprawcy.

    > Ja pytam czy inni tez ograniczają czas
    > samochodu zastępczego do jakiś odgórnych limitów.

    Każdy robi to jak chce i zawiera to w umowie.
    Dlatego trzeba ją przeczytać.
    Tym bardziej, im bardziej się pod nią podpisuje.

    > Moge oczywiście sie
    > przejśc po ubezpieczycielach i poczytać, ale może ktoś wie tak po prostu.

    W przypadku AC istnieje dowolność formowania zakresu świadczenia takiej
    usługi...

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2010-06-18 17:52:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > zależy, ale ... jak to na 7 dni? A nie do końca?
    > Calośc w PZU. Czy inni tez mają tak daleko posuniętą biurokrację?

    Z OC Hestii mialem niedawno do czynienia i bylo mniej biurokracji
    niz sie spodziewalem. Ale tez nie sprawialem klopotow.

    > pytania:
    > A) Mam mozliwości prawne to przyspieszyć?

    Podjechac pod budynek PZU, niech to jakis rzeczoznawca
    sfotografuje, potem juz mozesz jechac do warsztatu, niech naprawia
    .. a potem w razie czego bedzie dluzsza przepychanka na pisma.
    Oczywiscie brac rachunki. Moze nie wszystko zwroca, ale jezdzil
    bedziesz na drugi dzien :-)

    > B) Jak to zastępczy na 7 dni? Pomijam dyskusję "trzeba było
    > czytać umowę". Chodzi o zdrowy rozsądek. Czy PZU tak robi, czy
    > inni tak robią?

    Wszyscy tak robia - kazdy ogranicza swoje ryzyko.
    Co ty bys chcial - przy szkodzie za 600zl dostac jeszcze zastepcze
    auto na dwa tygodnie ? :-)

    Ale mialbym ochote przeczolgac kiedys takie PZU z OC, wynajac auto
    na czas od zgloszenia szkody do wyplaty.
    Chyba ze juz przyspieszyli procedury ..

    J.

  • 6. Data: 2010-06-18 17:53:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-18 17:49, Bydlę wrote:
    > W przypadku AC istnieje dowolność formowania zakresu świadczenia takiej
    > usługi...

    Nie pomagasz. Ja pytam czy inne AC mają również mało sensowne
    ograniczenie czasu samochodu zastępczego. Ty natomiast powtarzasz mantrę
    "trzeba bylo czytać". _Ja_ _wiem_. Tylko wole nie chodzic po
    ubezpieczycielach i pytać kazdego z osobna o to. Może ktoś z grupowiczów
    ma po prostu informację że jego AC tego czasu nie ogranicza. Potrzebuje
    tylko tyle wiedzieć.

  • 7. Data: 2010-06-18 17:54:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-18 17:52, J.F. wrote:
    > Co ty bys chcial - przy szkodzie za 600zl dostac jeszcze zastepcze auto
    > na dwa tygodnie ? :-)

    Nie. Miałem nadzieje że to działa inaczej. "O! koleś chce zastępczy to
    mu naprawimy eksresowo i se nie pojeździ żeby nam kosztów nie generować".

  • 8. Data: 2010-06-18 18:15:35
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Sebastian Biały wrote:

    > Nie pomagasz.

    To pozwij mnie.

    > Ja pytam czy inne AC mają również mało sensowne
    > ograniczenie czasu samochodu zastępczego.

    Tak.

    > Tylko wole nie chodzic po
    > ubezpieczycielach i pytać kazdego z osobna o to.

    No to masz problem.
    Bo wszystko zależy od tego, ile będziesz chciał zapłacić.
    Część znajdziesz online, podając markę, wiek, przebieg, wartość,
    wyposażenie...

    ...a potem negocjując z agentem, który może dość mocno modyfikować
    zakres usług, pobierając za to zapłatę.

    Bo jest pełna dowolność w ustalaniu szczegółów dobrowolnego świadczenia
    za twoje pieniądze.

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2010-06-18 19:02:37
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Nie pomagasz. Ja pytam czy inne AC mają również mało sensowne
    > ograniczenie czasu samochodu zastępczego.

    btw. pzu ma od niedawna opcję "door2door" i to jest auto zastępcze bez
    limitu, podstawiane gdzie chcesz. ~48pln/rok bodaj.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 10. Data: 2010-06-18 19:07:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:hvg4ng$qgj$1@news.onet.pl>:
    > Podjechac pod budynek PZU, niech to jakis rzeczoznawca
    > sfotografuje

    Od kiedy jakiś budynek PZU ma na stanie rzeczoznawców? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]