    From: "Rufous" <r...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zaklocenia 500Hz
    Date: Wed, 10 Jun 2009 15:15:46 +0200

    Witam,

    zrobilem sobie urzadzenie, ktore pobiera dane elektryczne z ukladow
    biologicznych. Po wzmocnieniu (roznicowym) sygnal jest wzmacniany,
    filtrowany i probkowany. Przez usb dane leca do kompa. Wszystko fajnie,
    ladnie dziala tylko pojawil sie problem z zakloceniem 500 Hz. Przy
    odbieraniu danych (nawet bez przesylania przez usb) widac zaklocenie ok 500
    Hz (250Hz) i jego harmoniczne. Nie mam pojecia skad to sie bierze, ale
    strasznie mnie to denerwuje...O ile 50Hz usuwam bez problemu inna
    konfiguracja filtru wycinajacego to z tym nie wiem co zrobic...

    Ma ktos pomysl, skad moga pojawic sie takie zaklocenia? Jak to usunac? Jak
    zdiagnozowac przyczyne tych problemow? Na razie mam plan, zeby popodlaczac
    pary kondensatorow (ceramika+elektrolit) do wszystkich ukladow cyfrowych.
    Moze to przetwornica komputerowa?

    Urzadzenie nie jest uzieminane z obiektami biologicznymi, ale nawet
    uziemienie niewiele pomaga...

    Moze to przez komunikacje USB (u mnie w magistali co 2ms jest ramka, ale jak
    juz pisalem...zaklocenia sa i bez komunikacji usb). Nie wiem co z tym
    zrobic...

    Zalaczam widmo sygnalu (cz probkowania 40 kHz, filtr LP na 3 kHz)
    http://picasaweb.google.com/RafalFoty/Jawa175#534568
    6698591100706

    Z gory wielkie dzieki za wszelkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam!

    Rafal Pyzel