  • Data: 2017-01-01 19:20:22
    Temat: Transformator impulsowy
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Chciałbym sprząc indukcyjnie dwa obwody logiczne CMOS za pomocą
    transformatora impulsowego*. Częstotliwość jest narzucona i wynosi
    5MHz. Pomyślałem, by policzyć to jak przetwornicę w topologii
    forward z kluczem bipolarnym i resetem rdzenia na diodzie.
    Dla Vin=5V, Vout=5V, Iout=10mA i f=5MHz wychodzi cewka 150uH.
    Na jakim ferrycie to nawinąć, bo posiadane przeze mnie F938
    i PC40 nie są w ogóle specyfikowane do pracy przy tych częstotliwościach.

    Zakładając, że to musi być sprzężone indukcyjnie, to czy
    powyższa propozycja ma sens, czy też inna topologia będzie
    miała jakąś oczywistą zaletę? Głównych problemów spodziewam
    się z resetem rdzenia...

    Pozdrawiam, Piotr

    *) Jest cała masa gotowych sprzęgaczy do takich zastosowań,
    ale żaden z nich nie przewiduje pracy z kilkoma sterownikami
    jednocześnie, w konfiguracji rezerwy czynnej i nie jest odporny
    na pad sterownika (albo samego siebie) polegający na generowaniu
    stałego 0 albo stałej 1. Transformatorki znów górą. :-)