  • 81. Data: 2024-07-21 23:25:25
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 23:01:24 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    m-zelmer-braun-i-innych-15913263585

    > Ale jak to zrobił, skoro po 3 miesiącach od zakupu już nie można napisać
    > opinii?

    Teraz sa opinie o sprzedawcy i opinie o towarze. Moze można dłuzej?
    Rozdzielenie trochę głupie.

    > Może powstaną kawiarenki drukarkowe? :)
    > Tylko ile można jeść i pić przez 4 h?

    ludzie jak balują, to dłuzej pić potrafią. A przeciez niekoniecznie
    trzeba czekac - mozna np do kina pójsc :-)

    J.

  • 82. Data: 2024-07-22 06:47:31
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-21 15:44, J.F wrote:

    > troche żenujące.
    > Aczkolwiek jest i pewne rozwiązanie - Android Auto.

    oooooo nie!
    :)

    1. Przejrzalem sklep dziadroidowy pod katem jakie apki moge uzywac z
    android auto. Zenada. Jakies muzyczne plajery, podkast plajery, jedna
    czy dwie nawigacje i w sumie tyle.

    2. Nawigacje co testowalem to sie wywalaja o ile da sie je uruchomic a
    jak juz dzialaja przez chwile to czesto interfejs w autowym ekranie nie
    daje tego co na fonie. Te same apki na fonie dzialaja ok (sygic i map
    factor)

    3. Rzecz tak trywialna jak screen mirroring nie dziala. To ponoc tak ma
    byc. Mozna od biedy miec to za pomoca hackow (musialem instalowac apke
    spoza sklepu zeby mirroring dzialal) ale i tak sie wywala.

    4. Nie wiem, moze szewroletowa implementacja jest do dupy. Ale firmware
    w aucie byl zeszloroczny.

    To tak to juz wole chinskie teyes cc2. Ale to inny temat...

    Holder-Black/dp/B01N241EVE

    > Ale gdzie to przymocować i jak?

    Do klocka a klocek do gory kokpitu. Albo wcisnac miedzy plastiki daszbordu.

    Ten buddy to alu blacha w gumie. Tanie jak barszcz, da sie wiercic i
    zginac.
    Jednego wkrecilem w klocek a drugiego miedzy plastiki.

    Dziala zajebiscie ale to zenada ze tak trzeba.

    W trzecim aucie niestety musialem uciec sie do wklejenia buddiego w
    klipboardowa zabke zeby sie trzymala daszku daszborda.

    Dziala tak se bo sie klips obsuwa.

    I zeby nie bylo, mam zestaw przyssawkowych uchwytow. Ale szyby niestety
    tak pochyle ze albo mi uchwytowe ramie zaslania widok albo fon jest za
    daleko aby moje nieszympansie rece dosiegaly. O odpadaniu przyssawki na
    zimnie goracu juz nie wspominam. Ani o tym ze dlugie ramiona maja
    tendencje do wibrowania na dziurach...

    > Ale akurat to samo dotyczy CNC - co chcesz sobie obrobić - uchwyt na
    > telefon?

    Rozne rzeczy. w tym stojaki na fona :) Stol zrobilem, zyrandole,
    krzeselka dla dzieci, ozdoby na swieta.
    https://imgur.com/gallery/prezenty-2016-XUSnf
    https://imgur.com/a/wkQnC
    https://imgur.com/a/o-XO6GO
    https://imgur.com/a/dyplomy-1Lw0m
    https://imgur.com/a/rozne-1ERr7
    https://ptoki.imgur.com/all#7
    https://imgur.com/NAUODC6
    https://i.imgur.com/NFxegqK.jpg
    https://imgur.com/lJga3UZ

    Wielu rzeczy nawet nie focilem bo nie widzialem potrzeby.
    Z tych nie foconych: Wyciecie punktow mocowan dla kaloryferow tak aby
    sie sensownie pod oknem dalo zamontowac, dla tych samych harcyrzy co
    dostali dyplomy zrobilem taka tutke z szyfrem zeby mozna bylo chowac
    jakies pierdoly do srodka. to sie chyba cryptex zwie. Tak, to podpada
    pod pierdoly drukowane na drukarce 3d :)
    Profile oparc do kanap (takie fikusne zawijane).
    Elementy do drzwi (proste wyciecia ale powtarzalne).
    cyferblaty zegarow, wieszaki na ubrania, komode pod telewizor, girare
    elektryczna, lazy suzan - takie kolko na stol, szlifierke piaskowa taka
    krecaca sie beczka. Walizke naprawilem - uchwyt. Ostatnio sie okazalo ze
    to sklejkowe cosio wytrzymalo juz 10 lat podrozy lotniczych - z grubsza
    2-3 rocznie.

    Niezliczonej ilosci skrzynek i pudelek nie wspominam, dla uczciwosci
    odrzucilem z konkursu wiec uznajmy ze nie bylo...

    --
    Lukasz

  • 83. Data: 2024-07-22 11:57:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 23:47:31 -0500, ptoki wrote:

    > Rozne rzeczy. w tym stojaki na fona :) Stol zrobilem, zyrandole,
    > krzeselka dla dzieci, ozdoby na swieta.
    > https://imgur.com/gallery/prezenty-2016-XUSnf

    Ładne ... figurki :-P

    > https://imgur.com/a/wkQnC

    Ładne, niezbyt funkcjonalne, ale tyle pieniędzy wydałeś na otwieracz ?
    :-P

    > https://imgur.com/a/o-XO6GO

    O, i to jest być może to, co chciałbym zrobic.
    Tzn jakis samolocik, czy pojazd, żeby się pobawic różnymi napędami i
    sterowaniami.

    Czy z 3d nie wyjdzie lepiej?
    Choc w zasadzie to się z pianki wycina :-)

    > https://imgur.com/a/dyplomy-1Lw0m

    Ale to jakis model przekładni, czy po prostu ładne ma być ?
    Figurki :-P

    P.S. Politechnika na jakis zjazd absolwentów wymyśliła, żeby wręczyć
    pamiątkowe suwaki logarytmiczne.
    Niestety - w zasadzie nikt juz tego nie robi, a jak się zdarzy oferta,
    to cena zaporowa :-)

    > https://imgur.com/a/rozne-1ERr7

    Wow, coż to znaczy dobre narzędzie. Ale patrz ten otwieracz :-)

    > https://ptoki.imgur.com/all#7

    Cos nie zadziałało.

    > https://imgur.com/NAUODC6

    skrytka jakas ?

    > https://i.imgur.com/NFxegqK.jpg

    Sprawdza się? Bo rączka za cienka, jak do noszenia.
    Mam potrzebę podobnego organizera do samochodu.
    Mozna kupić :-(

    > Wielu rzeczy nawet nie focilem bo nie widzialem potrzeby.

    A teraz - ile z tego by wyszło na drukarce 3D?

    Tylko kwestia rozmiaru i ceny materiału - tu przyznaję, ze może być
    nieciekawie.

    > Elementy do drzwi (proste wyciecia ale powtarzalne).
    > cyferblaty zegarow,

    Taka rzecz mi się troche spodobała
    https://www.youtube.com/watch?v=jvoOgxK4EvI

    Ale ja cyfrowy jestem, więc raczej cos takiego
    https://www.youtube.com/watch?v=uFFECeyhBxY

    Tylko to hałasuje :-(

    Ha - obudować ?

    https://www.youtube.com/watch?v=fCB-2RqeIns

    P.S. To podbija YT
    https://www.youtube.com/watch?v=MGy8jvf-DZ0

    > Niezliczonej ilosci skrzynek i pudelek nie wspominam, dla uczciwosci
    > odrzucilem z konkursu wiec uznajmy ze nie bylo...

    Ale to własnie jest użyteczne.

    J.

  • 84. Data: 2024-07-22 18:45:31
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-22 04:57, J.F wrote:

    > Ładne ... figurki :-P

    > Ładne, niezbyt funkcjonalne, ale tyle pieniędzy wydałeś na otwieracz ?
    > :-P

    Chcialem zobaczyc czy ta moja maszyna wytnie cos z alu.
    Wyszlo ok.

> [...]
    > sterowaniami.
    >
    > Czy z 3d nie wyjdzie lepiej?
    > Choc w zasadzie to się z pianki wycina :-)

    w 3d wyjdzie moze taniej. Ale sklejka jest mocna. Moje boje to zazwyczaj
    4.2mm ale taka 6mm to jest na tyle wytrzymale ze mozna na tym siedziec.
    Po zrobieniu z takiej sklejki nie ma watpliwosci czy cos wytrzyma, a
    zazwyczaj jest mocniejsze niz potrzeba i czasem mozna nieco wyciac zeby
    wage zmniejszyc jak ktos potrzebuje.

    A pojazdy kolowe nie musza byc az tak lekkie. Pianka ma zalete ze sie
    rekami latwo wycina. Wiec moze tez sie nadac.

    Ale cnc wytnie ci co trzeba, powtarzalnie. W piance. W praktyce szybciej
    niz druk3d ale jak chcesz frezowac z obu stron to trzeba nieco
    pocudowac. Wiec w koncu moze nie byc szybciej niz 3d.

    > Ale to jakis model przekładni, czy po prostu ładne ma być ?
    > Figurki :-P

    Mialo byc ladne. Ale nieco techniczne bo harcyrze jakies tam kursy
    techniczne robili.

> [...]
    > to cena zaporowa :-)

    > Wow, coż to znaczy dobre narzędzie. Ale patrz ten otwieracz :-)

    zly link.

    > skrytka jakas ?

    Podstawka pod monitor, taka wyzsza. a ze wyzsza to wymyslilem poleczke.

    > Sprawdza się? Bo rączka za cienka, jak do noszenia.
    > Mam potrzebę podobnego organizera do samochodu.
    > Mozna kupić :-(

    Sprawdza sie. To glownie do auta zeby sie termosy i butelki nie kulaly
    po bagazniku. No i latwo sie niesie na piknik.

    > A teraz - ile z tego by wyszło na drukarce 3D?

    Niewiele, bo wiekszosc jednak duza. No i sporo wymaga nieco
    wytrzymalosci albo musi byc ozdobione.

    > Tylko kwestia rozmiaru i ceny materiału - tu przyznaję, ze może być
    > nieciekawie.

    > Taka rzecz mi się troche spodobała
    > https://www.youtube.com/watch?v=jvoOgxK4EvI

    Jakby te wskazowki na czystej plexi dal to by nie mial tego centralnego
    punktu mocowania. Tak tylko sie czepiam :)

    > Ale ja cyfrowy jestem, więc raczej cos takiego
> [...]

    Mozna budowac.
    Ja wolalbym cos ala flip dot display, ale to drogie. Nawet taki 7
    segmentowy wyswietlacz flipowany wychodzi nieco drogo. Ale daje sie
    drukowac jakby ktos probowal. I imho lepiej drukowac niz robic na cnc.

    > Ale to własnie jest użyteczne.

    Ale na drukarce 3d robi sie dlugo jesli ma byc wieksze niz na maline pi.
    I zazwyczaj jest slabe.
    A malych pudelek jest masa w domu tak czy inaczej.

    Sloiki po przecierze, pudelka po sokach tetrapak, butelki pet (mozna
    powyginac cieplym powietrzem) itp.

    Te pudelka co robilem to zazwyczaj spore byly, takie 40x40x40cm. Na
    zabawki i inne graty. bez sensu to drukowac. A kupic panele hdpe i kleic
    tez bez sensu...

    --
    Lukasz

  • 85. Data: 2024-07-22 19:14:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Jul 2024 11:45:31 -0500, ptoki wrote:

    > w 3d wyjdzie moze taniej. Ale sklejka jest mocna. Moje boje to zazwyczaj
    > 4.2mm ale taka 6mm to jest na tyle wytrzymale ze mozna na tym siedziec.

    Ale jakbym chciał, żeby latało, to przydałoby się jeszcze profil
    lotniczy zrobić.

    > Po zrobieniu z takiej sklejki nie ma watpliwosci czy cos wytrzyma, a
    > zazwyczaj jest mocniejsze niz potrzeba i czasem mozna nieco wyciac zeby
    > wage zmniejszyc jak ktos potrzebuje.

    No własnie - za cieżki będzie. Nie tak się małe samolociki robi :-)

    > A pojazdy kolowe nie musza byc az tak lekkie. Pianka ma zalete ze sie
    > rekami latwo wycina. Wiec moze tez sie nadac.

    Pianka ma też tą zaletę, ze się nie łamie przy lądowaniu :-)

    Ale znów - trzeba wyciąc profil lotniczy :-)

    Albo ... zrobic pianke w formie.
    Aluminium będzie dobre :-)

> [...]
    > pocudowac. Wiec w koncu moze nie byc szybciej niz 3d.

    > Mialo byc ladne. Ale nieco techniczne bo harcyrze jakies tam kursy

    Czyli figurki dla ozdoby :-)

    > Sprawdza sie. To glownie do auta zeby sie termosy i butelki nie kulaly
    > po bagazniku. No i latwo sie niesie na piknik.

    No i właśnie o to niesienie pytam, bo rączka za cieńka do większej
    wagi.

    > Niewiele, bo wiekszosc jednak duza.

    Ale to nie znaczy, ze nie wyjdzie, tylko, ze trzeba dużą drukarkę :-)

    > Jakby te wskazowki na czystej plexi dal to by nie mial tego centralnego
    > punktu mocowania. Tak tylko sie czepiam :)

    Mozna ulepszyc, nie ma zakazu :-)

    Ale ten centralny punkt IMO ciekawy, bo szukasz mechanizmu :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=KlNrHJdLIxs
    https://www.youtube.com/watch?v=sAjkZZp5Nio

    P.S
    https://www.youtube.com/watch?v=U0Wqw1rIs6A

> [...]
    > segmentowy wyswietlacz flipowany wychodzi nieco drogo. Ale daje sie
    > drukowac jakby ktos probowal. I imho lepiej drukowac niz robic na cnc.

    No własnie - skoro taki drogi, to zrobić sobie samemu :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=4hC9oUYxssE

    Hałas jest jednak za duzy.

    > Ale na drukarce 3d robi sie dlugo jesli ma byc wieksze niz na maline pi.

    A niech się robi długo, byle nie miesiąc :-)

    J.

  • 86. Data: 2024-07-22 21:26:47
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-22 12:14, J.F wrote:

    > Ale jakbym chciał, żeby latało, to przydałoby się jeszcze profil
    > lotniczy zrobić.

    Ta. cnc wytnie w piance, balsie. 3d druk moze wyciac szablony a potem
    mozna wycinac juz nozykiem. Czasem z szablonu moze byc szybciej niz z
    cnc. Ale mysle ze nie duzo.

    > No własnie - za cieżki będzie. Nie tak się małe samolociki robi :-)

    Male to sie ta folijka sciagana z wody robi. I gumke z japonii zamawia :)

    > Pianka ma też tą zaletę, ze się nie łamie przy lądowaniu :-)
    >
    > Ale znów - trzeba wyciąc profil lotniczy :-)

    cnc lubie z tego powodu ze starczy doslownie pare kresek wrzucic do
    cad-a (ja uzywam inkscape) i jak calosc procesu jest dobrze ustawiona
    (CAM, sterownik maszyny) to wszystko wychodzi dokladnie.
    To satysfakcjonujace jak calosc sie elegancko laczy, wszystko pasuje.
    I wkurzajace jak sie wpusta zrobilo odwrotnie i zamiast dziury jest
    wypust. :)

    druk 3d ma podobnie. Nie dziwie sie ludziom ze sa zafascynowani jak
    sciagaja z blatu przedmiot i on elegancko sie kreci, laczy, spina itp.

    > Albo ... zrobic pianke w formie.
    > Aluminium będzie dobre :-)

    To chyba lepiej goracym nozem :)
    Mozna go zamocowac na drukarce 3d :)

    > Czyli figurki dla ozdoby :-)

    Ta, ale nie figurkowe :)

    > No i właśnie o to niesienie pytam, bo rączka za cieńka do większej
    > wagi.

    W sumie max 8kg. Nie zeby tachac to kilometrami.
    Jakby raczka byla za cienka to bym docial pogrubienia z deseczki.
    Zaleta tego jest taka ze oryginalna geometrie otworu juz mam wiec co bym
    dorobil bylo by idealnie.

    To wlasnie bylo podstawa tych twierdzen o redolucji druku 3d. Masz
    geometrie to zaprojektujesz tak zeby pasowalo. I bedzie pasowac.
    Czyli kowalski ma wieksza szanse zrobic dobrze bez doktoratu.

    No ale jednak nie zażarło...

    > Ale to nie znaczy, ze nie wyjdzie, tylko, ze trzeba dużą drukarkę :-)

    Moze nie wyjsc. Sklejka duzo wytrzymalsza od plastiku. I duzo dluzej sie
    drukuje. No i filament drozszy.

    > Mozna ulepszyc, nie ma zakazu :-)
    >
    > Ale ten centralny punkt IMO ciekawy, bo szukasz mechanizmu :-)

> [...]

    Ta, duzo dysz trzeba, drogie sie robi.

    > No własnie - skoro taki drogi, to zrobić sobie samemu :-)
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=4hC9oUYxssE
    >
    > Hałas jest jednak za duzy.

    ten ciekawy, nie widzialem wczesniej.

    > A niech się robi długo, byle nie miesiąc :-)

    gorzej jak dlugo i w polowie sie zaczely robic kudly piszczalki :)

    --
    Lukasz

  • 87. Data: 2024-07-23 10:42:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Jul 2024 14:26:47 -0500, ptoki wrote:

    > Ta. cnc wytnie w piance, balsie.

    Tak, ale niekoniecznie tak prosto.
    Skrzydło by trzeba chyba frezować do potrzebnego kształtu.

    Bo wersja druga - frez palcowy długosci pół metra, niech wytnie profil
    skrzydła "od strony bocznej".

    A laserek? Moze wycinac w grubej piance ? moze nie 50cm, ale choc 30 ?

    3d druk moze wyciac szablony a potem
    > mozna wycinac juz nozykiem. Czasem z szablonu moze byc szybciej niz z
    > cnc. Ale mysle ze nie duzo.

    Albo zrobi dźwigar z żebrami :-)

    > Male to sie ta folijka sciagana z wody robi. I gumke z japonii zamawia :)

    Nie bedę w japonii zamawial. Gumka z CNC czy 3D ? :-)

    > cnc lubie z tego powodu ze starczy doslownie pare kresek wrzucic do
    > cad-a (ja uzywam inkscape) i jak calosc procesu jest dobrze ustawiona
    > (CAM, sterownik maszyny) to wszystko wychodzi dokladnie.

    Niewątpliwie. Ale dokładność kosztuje :-(

    > To satysfakcjonujace jak calosc sie elegancko laczy, wszystko pasuje.
    > I wkurzajace jak sie wpusta zrobilo odwrotnie i zamiast dziury jest
    > wypust. :)

    A to chyba jakis błąd programu CAD.
    Nie było widać na projekcie, ze nie pasuje ? :-)

    > druk 3d ma podobnie. Nie dziwie sie ludziom ze sa zafascynowani jak
    > sciagaja z blatu przedmiot i on elegancko sie kreci, laczy, spina itp.

    Też im sie nie dziwię.
    Pytanie tylko na ile z 3D jest to "elegancko" :-)

    > To chyba lepiej goracym nozem :)
    > Mozna go zamocowac na drukarce 3d :)

    Własciwy byłby gorący drut.
    Ale to trzeba sobie spejalistyczną maszynę do tego zrobić :-)

> [...]
    > geometrie to zaprojektujesz tak zeby pasowalo. I bedzie pasowac.
    > Czyli kowalski ma wieksza szanse zrobic dobrze bez doktoratu.

    Coś tam ludzie robią.

    > Moze nie wyjsc. Sklejka duzo wytrzymalsza od plastiku.

    Plastik ogólnie nie taki słaby. Ten z wtryskarki.

    W koncu np fotele ogrodowe są z plastiku, dla dorosłych.

    > I duzo dluzej sie drukuje.

    Dopóki znośnie, to znośnie :-)

    >No i filament drozszy.

    A gdzie się teraz sklejkę kupuje?
    Bo w Castoramie to bardzo droga :-)

    > Ta, duzo dysz trzeba, drogie sie robi.

    Oj tam - projekt jeden, a drukarka może ich zrobić i tysiąc :-)

    A na CNC nie ma problemów ?

    J.

  • 88. Data: 2024-07-23 13:39:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.07.2024 o 10:42, J.F pisze:

    > Tak, ale niekoniecznie tak prosto.
    > Skrzydło by trzeba chyba frezować do potrzebnego kształtu.

    Jak chcesz robić lite, to tak. Wierszowanie, trwa długo, ale krócej niż
    wydruk.

    > Bo wersja druga - frez palcowy długosci pół metra, niech wytnie profil
    > skrzydła "od strony bocznej".

    A to SF. Chyba, że podparte na obu końcach. Gorącym drutem modelarze tną.

    > A laserek? Moze wycinac w grubej piance ? moze nie 50cm, ale choc 30 ?

    Chyba nie istnieją.

    > 3d druk moze wyciac szablony a potem

    Gorącym drutem.

    > Albo zrobi dźwigar z żebrami :-)

    Jak chcesz iść w branże lotniczą, to lepiej laser CNC, taki 10-20 W
    sklejką kilku mm przepali.

    > Nie bedę w japonii zamawial. Gumka z CNC czy 3D ? :-)

    > Niewątpliwie. Ale dokładność kosztuje :-(

    Ale tylko Twój czas. Jaką maszynę CNC amatorską ni kupisz, to z
    dokładności jej samej będziesz zadowolony.

    > A to chyba jakis błąd programu CAD.
    > Nie było widać na projekcie, ze nie pasuje ? :-)

    Błąd człowieka. Pisał, że rysuje w Inkscape i tam nie widzi tego w 3D
    złożonego i może coś umknąć przy rysowaniu w 2D.
    Dlatego opanowanie jakiegoś programu 3D tylko same plusy przyniesie.

    > Też im sie nie dziwię.
    > Pytanie tylko na ile z 3D jest to "elegancko" :-)

    Nie na tyle, aby to miało zastosowanie jako widoczny element wystroju
    mieszkania bez dodatkowej obróbki, A plastiki źle się szlifuje.

    > Własciwy byłby gorący drut.
    > Ale to trzeba sobie spejalistyczną maszynę do tego zrobić :-)

    Nie taka specjalistyczna. Ramka prowadzona ręcznie po szablonie.

    > Coś tam ludzie robią.

    Drukują "domy". Zastanawia mnie, że nie wpadli na pomysł, aby przy
    głowicy drukującej było aktywne urządzenie, które będzie zacierało te
    widoczne warstwy.

    > Plastik ogólnie nie taki słaby. Ten z wtryskarki.
    >
    > W koncu np fotele ogrodowe są z plastiku, dla dorosłych.

    Klapnij sobie na taki fotel gdy stoi na śliskich płytkach.
    Nogi rozjadą się jak żyrafie u wodopoju.

    > Dopóki znośnie, to znośnie :-)

    > A gdzie się teraz sklejkę kupuje?
    > Bo w Castoramie to bardzo droga :-)

    Sklejka ogólnie jest droga. A do zabawy to w hurtowniach mają sklejką
    opakowaniową, którą na czas transportu zabezpieczają palety.
    Magazynierzy często tym handlują. Ale to trzeba poszukać hurtowni, mieć
    czym przyciąć, bo do osobówki nawet mały foramat nie wejdzie.

    >>> P.S

    > Oj tam - projekt jeden, a drukarka może ich zrobić i tysiąc :-)

    Dysze? Tam tylko kapie woda, nie są sterowane.

    > A na CNC nie ma problemów ?

    Są inne. Np. jak tanie CNC i nie ma enkoderów, to może się pogubić.

    Robert

  • 89. Data: 2024-07-23 19:17:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Jul 2024 13:39:24 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Jak chcesz robić lite, to tak. Wierszowanie, trwa długo, ale krócej niż
    > wydruk.

    > A to SF.

    Szybko wirujące? Chyba nie aż takie SF.

    https://www.youtube.com/watch?v=viicbQBDbY4
    10 cm sie daje, ale skrzydła dłuższe :-)

    >Chyba, że podparte na obu końcach.

    Można by pomyślec.

    >Gorącym drutem modelarze tną.

    No ale twój CNC tego nie zrobi :-)

    P.S. Wyzsza szkola jazdy:

    https://www.youtube.com/watch?v=IYm2wT1vMZ8

    Ale co on tu robi? Jakies skosy ?

    Maszyne CNC trzeba sobie dopiero zrobić:
    https://www.youtube.com/watch?v=agZg5W0IBrc

    Kurde - czego to ludzie nie wymyslą
    https://www.youtube.com/shorts/B3OH8a4x4-Y

    > Ale tylko Twój czas. Jaką maszynę CNC amatorską ni kupisz, to z
    > dokładności jej samej będziesz zadowolony.

    A sztywnosc, luzy ?

    > Nie na tyle, aby to miało zastosowanie jako widoczny element wystroju
    > mieszkania bez dodatkowej obróbki, A plastiki źle się szlifuje.

    Ja raczej myślę o tym kręceniu.
    Przekładnia plastikowa z 3D - ma to sens, czy zaraz się rozpadnie?

    > Klapnij sobie na taki fotel gdy stoi na śliskich płytkach.
    > Nogi rozjadą się jak żyrafie u wodopoju.

    Drewniane krzesła tez mają wzmocnienia :-)

    Bagaznik dachowy, czy ciągle za mało?

    J.

  • 90. Data: 2024-07-23 20:07:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.07.2024 o 19:17, J.F pisze:

    > Szybko wirujące? Chyba nie aż takie SF.

    Jak? Widzisz oczyma wyobraźni frez długości 500 mm i średnicy nawet 20
    mm i aby to coś przecięło, nawet styropian to te 1 k obr/min potrzeba.
    Podparte z jednej strony.

    > https://www.youtube.com/watch?v=viicbQBDbY4
    > 10 cm sie daje, ale skrzydła dłuższe :-)

    Do 50 cm dużo brakuje.

    > Można by pomyślec.

    > No ale twój CNC tego nie zrobi :-)

    Ten gorący drut z ramką jest lekki, nie powinno być problemu z
    usztywnieniem takiego narzędzia na osi Z.

    > P.S. Wyzsza szkola jazdy:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=IYm2wT1vMZ8
    >
    > Ale co on tu robi? Jakies skosy ?

    Jakie skosy? Profil skrzydła wypala, najpierw dół a potem górę skrzydła.

    > Maszyne CNC trzeba sobie dopiero zrobić:
    > https://www.youtube.com/watch?v=agZg5W0IBrc

    Większość skomplikowanych elementów wydrukowana.

    > Kurde - czego to ludzie nie wymyslą
    > https://www.youtube.com/shorts/B3OH8a4x4-Y

    A widziałeś kanał gościa, który robi latającego DeLorean-a z XPS-a.
    Frezuje robotem 6 osiowym.
    https://youtu.be/vXDUZpdSU_A?si=R3gsKbsvKPRJXIwU

    > A sztywnosc, luzy ?

    Do prac domowych pomijalne.
    Jak jakaś podła mechanika to sterowniki maszyny mogą kompensować luzy
    nawrotne.

    A sztywność... możesz frezować sklejką ze skokiem 1 mm.

    > Ja raczej myślę o tym kręceniu.
    > Przekładnia plastikowa z 3D - ma to sens, czy zaraz się rozpadnie?

    Jedynie z ciągłą pracą mam jedną przekładnie, tą z zamka magnetycznego.
    Od roku działa, ale siły tam nie są duże.
    Ale codziennie wiele razy jest używana.

    > Drewniane krzesła tez mają wzmocnienia :-)

    A jednoczęściowe plasticzaki nie mają.

    > Bagaznik dachowy, czy ciągle za mało?

    125 cm to krótszy bok. Powoli jadąc wiatr nie powinien urwać bagażnika.
    Tylko chyba wygodniej kupić formatkę na Allegro.

    Robert