    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Date: Mon, 22 Jul 2024 19:14:07 +0200
    <v78ngm$568$1@news.chmurka.net>
    <16a4pojw1gjt.1g0bf0aafc2ew$.dlg@40tude.net>
    <v7e2qu$qht$1@news.chmurka.net>
    <nv3xmgkjjyw6$.11at0olwch2s2$.dlg@40tude.net>
    <v7jhu5$ge5$1@news.chmurka.net>
    <l...@4...net>
    <v7jofo$mic$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7ko93$ia2$1@news.chmurka.net>
    <4yq4wv03ncq0$.1i59ebb5ff5jk.dlg@40tude.net>
    <v7m2bb$j88$1@news.chmurka.net>

    On Mon, 22 Jul 2024 11:45:31 -0500, ptoki wrote:

    > w 3d wyjdzie moze taniej. Ale sklejka jest mocna. Moje boje to zazwyczaj
    > 4.2mm ale taka 6mm to jest na tyle wytrzymale ze mozna na tym siedziec.

    Ale jakbym chciał, żeby latało, to przydałoby się jeszcze profil
    lotniczy zrobić.

    > Po zrobieniu z takiej sklejki nie ma watpliwosci czy cos wytrzyma, a
    > zazwyczaj jest mocniejsze niz potrzeba i czasem mozna nieco wyciac zeby
    > wage zmniejszyc jak ktos potrzebuje.

    No własnie - za cieżki będzie. Nie tak się małe samolociki robi :-)

    > A pojazdy kolowe nie musza byc az tak lekkie. Pianka ma zalete ze sie
    > rekami latwo wycina. Wiec moze tez sie nadac.

    Pianka ma też tą zaletę, ze się nie łamie przy lądowaniu :-)

    Ale znów - trzeba wyciąc profil lotniczy :-)

    Albo ... zrobic pianke w formie.
    Aluminium będzie dobre :-)

    > Ale cnc wytnie ci co trzeba, powtarzalnie. W piance. W praktyce szybciej
    > niz druk3d ale jak chcesz frezowac z obu stron to trzeba nieco
    > pocudowac. Wiec w koncu moze nie byc szybciej niz 3d.

    > Mialo byc ladne. Ale nieco techniczne bo harcyrze jakies tam kursy
    > techniczne robili.

    Czyli figurki dla ozdoby :-)

    > Sprawdza sie. To glownie do auta zeby sie termosy i butelki nie kulaly
    > po bagazniku. No i latwo sie niesie na piknik.

    No i właśnie o to niesienie pytam, bo rączka za cieńka do większej
    wagi.

    > Niewiele, bo wiekszosc jednak duza.

    Ale to nie znaczy, ze nie wyjdzie, tylko, ze trzeba dużą drukarkę :-)

    > Jakby te wskazowki na czystej plexi dal to by nie mial tego centralnego
    > punktu mocowania. Tak tylko sie czepiam :)

    Mozna ulepszyc, nie ma zakazu :-)

    Ale ten centralny punkt IMO ciekawy, bo szukasz mechanizmu :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=KlNrHJdLIxs
    https://www.youtube.com/watch?v=sAjkZZp5Nio

    P.S
    https://www.youtube.com/watch?v=U0Wqw1rIs6A

    > Mozna budowac.
    > Ja wolalbym cos ala flip dot display, ale to drogie. Nawet taki 7
    > segmentowy wyswietlacz flipowany wychodzi nieco drogo. Ale daje sie
    > drukowac jakby ktos probowal. I imho lepiej drukowac niz robic na cnc.

    No własnie - skoro taki drogi, to zrobić sobie samemu :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=4hC9oUYxssE

    Hałas jest jednak za duzy.

    > Ale na drukarce 3d robi sie dlugo jesli ma byc wieksze niz na maline pi.

    A niech się robi długo, byle nie miesiąc :-)

    J.