  • 71. Data: 2024-07-21 18:07:38
    Temat: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.07.2024 o 17:52, J.F pisze:

    > No, YT to najczęsciej pokazuje drukowanie figurek :-)
    >
    > Ale jest tez np troche przekładni róznych, których uzytecznosc ...
    > jest taka sobie, z winy wytrzymałosci i dokładnosci?
    >
    > No i czasem widac rózne eksperymenty, ktore dawniej by się rozbily o
    > mozliwosc/koszt wykonania czesci mechanicznej, a dzis "wydrukowałem
    > sobie na drukarce 3D".
    >
    > No i z rzeczy jakby użytecznych - sprzęgło do blendera
    > https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-blendera-bosch-ms
    m-zelmer-braun-i-innych-15913263585

    > Ale ... skoro oryginal z wtryskarki się wyrobił/pękł, to czy takie z
    > PLA ma sens?
    >
    > Cena 5zl, oryginał 27
    > https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-blendera-recznego
    -bosch-maxomixx-9700616000

    > Czy to o czym swiadczy?
    > Ale mozna też zaplacic 10zl za 3D
    > https://allegro.pl/oferta/bosch-msm-zelmer-braun-i-i
    nne-sprzeglo-blendera-7818285539

    > albo 18 zl
    > https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-blendera-recznego
    -bosch-maxomixx-11386119706

    Opinie pozytywne. Kilka można spreparować. Jedna chyba jest, bo zachwala
    po 9 msc. a czas na komentarz to 3 msc.

    To może sam je sobie drukuj.

    Robert

  • 72. Data: 2024-07-21 19:53:09
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-21 11:01, J.F wrote:
    > [...]
    >
    > A co to jest "pozyteczny projekt" ?

    Prawie kazdy co nie jest figurka, pudelkiem albo czescia do drukarki 3d.
    Pisze prawie kazdy bo poza wspomnianymi trzema grupami wyobrazam sobie
    ze jakies inne dziadostwo mozna drukowac.

    Jakies obudowy do telefonu mozna - tez dziadostwo ale uznaje ze jak ktos
    zrobil i uzywa to niech bedzie ze uzyteczne.

    Klamke mozna jak ktos ma chec i mimo ze bedzie wygladac slabo to moze
    dzialac i komus zycie ulatwic.

    Itd.

    Ale jak widzisz wyzej, OP odsyla do jutuba bo nie umie podac nic
    pozytecznego.

    > Gotowe kosztuje 50zl, albo mniej, albo i zero - telefon mi gra za
    > darmo.
    >
    > Ale jakbym chciał robic sam ... obudowę mogę wydrukowac.

    No mozesz. Ale nie robisz. To jest sedno tego o czym pisze. Mozliwosci
    sa niezliczone tylko nikt nie robi...

    > Teraz moze mnie czekac pozyteczny projekt - termostat do lodówki.
    > Gotowy do tego modelu kosztuje ok 150zł :-)
    > No ale to jednostkowe zapotrzebowanie. A moze agregat wczesniej
    > wysiądzie.

    Bylem w temacie. Skonczylo cie na dixelu:

    https://allegro.pl/listing?string=dixell

    Trzeba sie nieco zdoktoryzowac ktory ci potrzebny ale robia wszystko,
    Za te 300pln nie warto cudowac z jakimis arduino czy kupnymi fabrycznymi.

    --
    Lukasz

  • 73. Data: 2024-07-21 19:54:58
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-21 02:26, Marek wrote:

    > A dlaczego ma być dla każdego? Mi pasuje. A że nie dla każdego to jego
    > problem, śmierć frajerom.

    Jak narazie to ty przychodzisz z problemem.

    > Co tam jest niestandardowego? Zwykłe sprzęgło, i to bardzo proste.

    Niestandardowe jest to ze nie uzyles niczego co juz na rynku jest.

    --
    Lukasz

  • 74. Data: 2024-07-21 20:28:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 12:53:09 -0500, ptoki wrote:

> [...]
    >
    > Jakies obudowy do telefonu mozna - tez dziadostwo ale uznaje ze jak ktos
    > zrobil i uzywa to niech bedzie ze uzyteczne.

    W sensie ochronne ?
    No jest to może jakis pomysł, ale gotowe dobre i tanie - chyba bym nie
    dał rady zrobic lepszej.

    Uchwyt do samochodu? na rower - to samo.

    > Klamke mozna jak ktos ma chec i mimo ze bedzie wygladac slabo to moze
    > dzialac i komus zycie ulatwic.

    Klamkę może i można, ale po co, skoro stara jest dobra.
    A nowa ma być elegancka :-)

    > Ale jak widzisz wyzej, OP odsyla do jutuba bo nie umie podac nic
    > pozytecznego.

    A widzisz, ja nawet nie bardzo wiem, co bym chciał :-)

    Troche eksperymentalnej mechaniki mógłbym sobie wydrukować, ale to
    użyteczne tylko dla mnie :-(

    > No mozesz. Ale nie robisz. To jest sedno tego o czym pisze. Mozliwosci
    > sa niezliczone tylko nikt nie robi...

    No nie robię obudowy, bo telefon mi gra :-)

> [...]
    >
    > Trzeba sie nieco zdoktoryzowac ktory ci potrzebny ale robia wszystko,
    > Za te 300pln nie warto cudowac z jakimis arduino czy kupnymi fabrycznymi.

    Za 300zl to pomyslę, ze zrobię taniej i lepiej :-)

    Ale tam widzę za 118.

    Ale ale - nadaje się to do lodówki? Bo IMO nie tak prosto sterować
    lodówką.

    No i ... chyba bym musiał cos wydrukować, żeby to zamontować :-)

    J.

  • 75. Data: 2024-07-21 20:36:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 18:07:38 +0200, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    nne-sprzeglo-blendera-7818285539

    -bosch-maxomixx-11386119706

    > Opinie pozytywne. Kilka można spreparować. Jedna chyba jest, bo zachwala

    9 msc to sensowny czas na pochwalenie.

    A ten za 5 zl nie ma opinii ?

    > To może sam je sobie drukuj.

    Nie mam drukarki :-(
    Poza tym chwilowo mam zapas, bo zaoszczędziłem na przesyłce :-)

    Ale może kiedys będę miał drukarkę, nie będę miał zapasu, to bedzie
    okazja przetestować :-)

    J.

  • 76. Data: 2024-07-21 21:44:56
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-21 13:28, J.F wrote:

    > W sensie ochronne ?
    > No jest to może jakis pomysł, ale gotowe dobre i tanie - chyba bym nie
    > dał rady zrobic lepszej.
    >
    > Uchwyt do samochodu? na rower - to samo.

    To nieco zaoponuje.

    Ostatnio ze zdziwieniem odkrylem ze kasa aut jest nadal projektowana z
    zamyslem ze telefon nie bedzie nigdzie mocowany.
    No poza przyssawka na szybe ale to rozwiazanie uwazam za wstyd dla
    producentow aut.

    Czy to bieda auta dla tlumu czy jakies luksosowate nie maja ani
    dedykowanego miejsca na uchwyt ani czasem nawet zasranej polki na graty
    (np. lexus).

    Wiele "superhiperzajebistych" uchwytow na telefony do takich aut polega
    na wciskaniu mocowania uchwytu miedzy plastiki kokpitu.

    Zenujace jest to ze ja zeby miec sensownie ergonomicznie usadowiony fon
    - na wysokosci kokpitu a nie szyby, tak aby kabel do ladowania nie
    platal sie gdzies, centralnie zeby pasazer mogl poklikac w naviapke, w
    zasiegu reki, zeby przyssawka nie odpadala, zeby nie trzeba bylo wkrecac
    nic w plastiki, zeby nie zaslanialo zadnych elementow kokpitu i zeby nie
    zawadzalo nawiewowi i nie bylo oswietlane sloncem - musialem wystrugac
    klin z drewna, przykleic na kokpit i przykrecic huggybudiego

    https://www.amazon.ca/Alpena-66586Z-HUGBUDDY-Device-
    Holder-Black/dp/B01N241EVE

    To jest zenujace.

    Wiec tu akurat widze jakis sens drukowania 3d. Maly bo taki druk wyglada
    zle i trzyma sie slabo ale mozna cos wykombinowac zeby bylo warto.

    Ale i tak, u mnie lepiej sprawdzil sie kawalek drewna i dwustronna tasma.

    > Klamkę może i można, ale po co, skoro stara jest dobra.
    > A nowa ma być elegancka :-)

    Sam widzisz, trzeba na sile wymyslac.

    > A widzisz, ja nawet nie bardzo wiem, co bym chciał :-)
    >
    > Troche eksperymentalnej mechaniki mógłbym sobie wydrukować, ale to
    > użyteczne tylko dla mnie :-(

    No wlasnie. Rewolucji w druku 3d nie ma. I raczej nie bedzie.
    A jak widze to wielu jutuberow pomalu odkrywa co umie cnc i jak
    dramatycznie lepsze rezultaty sie osiaga tnac sklejke czy alu.

> [...]
    > lodówką.
    >
    > No i ... chyba bym musiał cos wydrukować, żeby to zamontować :-)

    Ja wrzucilem do miejsca gdzie byl fabryczny kontroler, ustawilem na -22
    i tyle.

    On ma nawet piszczyk co daje znac jak sie cos nie tak zachowuje.

    A te tansze moga nie miec ficzerow co bys chcial. Poczytaj czy te tansze
    ci sie nadadza.

    --
    Lukasz

  • 77. Data: 2024-07-21 22:44:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 14:44:56 -0500, ptoki wrote:

> [...]
    > na wciskaniu mocowania uchwytu miedzy plastiki kokpitu.
    >
    > Zenujace jest to ze ja zeby miec sensownie ergonomicznie usadowiony fon

    troche żenujące.
    Aczkolwiek jest i pewne rozwiązanie - Android Auto.

> [...]
    > zawadzalo nawiewowi i nie bylo oswietlane sloncem - musialem wystrugac
    > klin z drewna, przykleic na kokpit i przykrecic huggybudiego

    Ale gdzie to przymocować i jak?

> [...]

    > A jak widze to wielu jutuberow pomalu odkrywa co umie cnc i jak
    > dramatycznie lepsze rezultaty sie osiaga tnac sklejke czy alu.

    Ale akurat to samo dotyczy CNC - co chcesz sobie obrobić - uchwyt na
    telefon?

    J.

  • 78. Data: 2024-07-21 23:01:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.07.2024 o 20:36, J.F pisze:

    m-zelmer-braun-i-innych-15913263585

    nne-sprzeglo-blendera-7818285539

    > 9 msc to sensowny czas na pochwalenie.

    Ale jak to zrobił, skoro po 3 miesiącach od zakupu już nie można napisać
    opinii?

    > A ten za 5 zl nie ma opinii ?

    Kliknąłem tylko tego ostatniego.

    > Nie mam drukarki :-(
    > Poza tym chwilowo mam zapas, bo zaoszczędziłem na przesyłce :-)
    >
    > Ale może kiedys będę miał drukarkę, nie będę miał zapasu, to bedzie
    > okazja przetestować :-)

    Może powstaną kawiarenki drukarkowe? :)
    Tylko ile można jeść i pić przez 4 h?

    Robert

  • 79. Data: 2024-07-21 23:06:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.07.2024 o 20:28, J.F pisze:

> [...]
    > lodówką.
    >
    > No i ... chyba bym musiał cos wydrukować, żeby to zamontować :-)

    A Ty chcesz te nowe ustrojstwo zintegrować mechanicznie z lodówkowym
    pokrętłem?

    Robert

  • 80. Data: 2024-07-21 23:21:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 23:06:47 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > A Ty chcesz te nowe ustrojstwo zintegrować mechanicznie z lodówkowym
    > pokrętłem?

    Chyba niekoniecznie, ale najprościej byloby zrobic tak samo jak stary,
    i zadnej rzeźby w mocowaniach i osłonach.

    Ewentualnie ... dopasuje jakis inny termostat, za 40 zl :-)

    J.