    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Date: Mon, 22 Jul 2024 14:26:47 -0500
    <v78ngm$568$1@news.chmurka.net>
    <16a4pojw1gjt.1g0bf0aafc2ew$.dlg@40tude.net>
    <v7e2qu$qht$1@news.chmurka.net>
    <nv3xmgkjjyw6$.11at0olwch2s2$.dlg@40tude.net>
    <v7jhu5$ge5$1@news.chmurka.net>
    <l...@4...net>
    <v7jofo$mic$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7ko93$ia2$1@news.chmurka.net>
    <4yq4wv03ncq0$.1i59ebb5ff5jk.dlg@40tude.net>
    <v7m2bb$j88$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>

    On 2024-07-22 12:14, J.F wrote:

    > Ale jakbym chciał, żeby latało, to przydałoby się jeszcze profil
    > lotniczy zrobić.

    Ta. cnc wytnie w piance, balsie. 3d druk moze wyciac szablony a potem
    mozna wycinac juz nozykiem. Czasem z szablonu moze byc szybciej niz z
    cnc. Ale mysle ze nie duzo.

    > No własnie - za cieżki będzie. Nie tak się małe samolociki robi :-)

    Male to sie ta folijka sciagana z wody robi. I gumke z japonii zamawia :)

    > Pianka ma też tą zaletę, ze się nie łamie przy lądowaniu :-)
    >
    > Ale znów - trzeba wyciąc profil lotniczy :-)

    cnc lubie z tego powodu ze starczy doslownie pare kresek wrzucic do
    cad-a (ja uzywam inkscape) i jak calosc procesu jest dobrze ustawiona
    (CAM, sterownik maszyny) to wszystko wychodzi dokladnie.
    To satysfakcjonujace jak calosc sie elegancko laczy, wszystko pasuje.
    I wkurzajace jak sie wpusta zrobilo odwrotnie i zamiast dziury jest
    wypust. :)

    druk 3d ma podobnie. Nie dziwie sie ludziom ze sa zafascynowani jak
    sciagaja z blatu przedmiot i on elegancko sie kreci, laczy, spina itp.

    > Albo ... zrobic pianke w formie.
    > Aluminium będzie dobre :-)

    To chyba lepiej goracym nozem :)
    Mozna go zamocowac na drukarce 3d :)

    > Czyli figurki dla ozdoby :-)

    Ta, ale nie figurkowe :)

    > No i właśnie o to niesienie pytam, bo rączka za cieńka do większej
    > wagi.

    W sumie max 8kg. Nie zeby tachac to kilometrami.
    Jakby raczka byla za cienka to bym docial pogrubienia z deseczki.
    Zaleta tego jest taka ze oryginalna geometrie otworu juz mam wiec co bym
    dorobil bylo by idealnie.

    To wlasnie bylo podstawa tych twierdzen o redolucji druku 3d. Masz
    geometrie to zaprojektujesz tak zeby pasowalo. I bedzie pasowac.
    Czyli kowalski ma wieksza szanse zrobic dobrze bez doktoratu.

    No ale jednak nie zażarło...

    > Ale to nie znaczy, ze nie wyjdzie, tylko, ze trzeba dużą drukarkę :-)

    Moze nie wyjsc. Sklejka duzo wytrzymalsza od plastiku. I duzo dluzej sie
    drukuje. No i filament drozszy.

    > Mozna ulepszyc, nie ma zakazu :-)
    >
    > Ale ten centralny punkt IMO ciekawy, bo szukasz mechanizmu :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=KlNrHJdLIxs
    > https://www.youtube.com/watch?v=sAjkZZp5Nio
    >
    > P.S
    > https://www.youtube.com/watch?v=U0Wqw1rIs6A

    Ta, duzo dysz trzeba, drogie sie robi.

    > No własnie - skoro taki drogi, to zrobić sobie samemu :-)
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=4hC9oUYxssE
    >
    > Hałas jest jednak za duzy.

    ten ciekawy, nie widzialem wczesniej.

    > A niech się robi długo, byle nie miesiąc :-)

    gorzej jak dlugo i w polowie sie zaczely robic kudly piszczalki :)

    --
    Lukasz