    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Date: Mon, 22 Jul 2024 11:45:31 -0500
    <v78cuv$p3t$1@news.chmurka.net>
    <m6kbeg4gqh3a$.1op59icswx9yl.dlg@40tude.net>
    <v78ngm$568$1@news.chmurka.net>
    <16a4pojw1gjt.1g0bf0aafc2ew$.dlg@40tude.net>
    <v7e2qu$qht$1@news.chmurka.net>
    <nv3xmgkjjyw6$.11at0olwch2s2$.dlg@40tude.net>
    <v7jhu5$ge5$1@news.chmurka.net>
    <l...@4...net>
    <v7jofo$mic$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7ko93$ia2$1@news.chmurka.net>
    <4yq4wv03ncq0$.1i59ebb5ff5jk.dlg@40tude.net>

    On 2024-07-22 04:57, J.F wrote:

    > Ładne ... figurki :-P

    > Ładne, niezbyt funkcjonalne, ale tyle pieniędzy wydałeś na otwieracz ?
    > :-P

    Chcialem zobaczyc czy ta moja maszyna wytnie cos z alu.
    Wyszlo ok.

    > O, i to jest być może to, co chciałbym zrobic.
    > Tzn jakis samolocik, czy pojazd, żeby się pobawic różnymi napędami i
    > sterowaniami.
    >
    > Czy z 3d nie wyjdzie lepiej?
    > Choc w zasadzie to się z pianki wycina :-)

    w 3d wyjdzie moze taniej. Ale sklejka jest mocna. Moje boje to zazwyczaj
    4.2mm ale taka 6mm to jest na tyle wytrzymale ze mozna na tym siedziec.
    Po zrobieniu z takiej sklejki nie ma watpliwosci czy cos wytrzyma, a
    zazwyczaj jest mocniejsze niz potrzeba i czasem mozna nieco wyciac zeby
    wage zmniejszyc jak ktos potrzebuje.

    A pojazdy kolowe nie musza byc az tak lekkie. Pianka ma zalete ze sie
    rekami latwo wycina. Wiec moze tez sie nadac.

    Ale cnc wytnie ci co trzeba, powtarzalnie. W piance. W praktyce szybciej
    niz druk3d ale jak chcesz frezowac z obu stron to trzeba nieco
    pocudowac. Wiec w koncu moze nie byc szybciej niz 3d.

    > Ale to jakis model przekładni, czy po prostu ładne ma być ?
    > Figurki :-P

    Mialo byc ladne. Ale nieco techniczne bo harcyrze jakies tam kursy
    techniczne robili.

    > P.S. Politechnika na jakis zjazd absolwentów wymyśliła, żeby wręczyć
    > pamiątkowe suwaki logarytmiczne.
    > Niestety - w zasadzie nikt juz tego nie robi, a jak się zdarzy oferta,
    > to cena zaporowa :-)

    > Wow, coż to znaczy dobre narzędzie. Ale patrz ten otwieracz :-)

    > Cos nie zadziałało.

    zly link.

    > skrytka jakas ?

    Podstawka pod monitor, taka wyzsza. a ze wyzsza to wymyslilem poleczke.

    > Sprawdza się? Bo rączka za cienka, jak do noszenia.
    > Mam potrzebę podobnego organizera do samochodu.
    > Mozna kupić :-(

    Sprawdza sie. To glownie do auta zeby sie termosy i butelki nie kulaly
    po bagazniku. No i latwo sie niesie na piknik.

    > A teraz - ile z tego by wyszło na drukarce 3D?

    Niewiele, bo wiekszosc jednak duza. No i sporo wymaga nieco
    wytrzymalosci albo musi byc ozdobione.

    > Tylko kwestia rozmiaru i ceny materiału - tu przyznaję, ze może być
    > nieciekawie.

    > Taka rzecz mi się troche spodobała
    > https://www.youtube.com/watch?v=jvoOgxK4EvI

    Jakby te wskazowki na czystej plexi dal to by nie mial tego centralnego
    punktu mocowania. Tak tylko sie czepiam :)

    > Ale ja cyfrowy jestem, więc raczej cos takiego
    > https://www.youtube.com/watch?v=uFFECeyhBxY
    >
    > Tylko to hałasuje :-(
    >
    > Ha - obudować ?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=fCB-2RqeIns
    >
    > P.S. To podbija YT
    > https://www.youtube.com/watch?v=MGy8jvf-DZ0

    Mozna budowac.
    Ja wolalbym cos ala flip dot display, ale to drogie. Nawet taki 7
    segmentowy wyswietlacz flipowany wychodzi nieco drogo. Ale daje sie
    drukowac jakby ktos probowal. I imho lepiej drukowac niz robic na cnc.

    > Ale to własnie jest użyteczne.

    Ale na drukarce 3d robi sie dlugo jesli ma byc wieksze niz na maline pi.
    I zazwyczaj jest slabe.
    A malych pudelek jest masa w domu tak czy inaczej.

    Sloiki po przecierze, pudelka po sokach tetrapak, butelki pet (mozna
    powyginac cieplym powietrzem) itp.

    Te pudelka co robilem to zazwyczaj spore byly, takie 40x40x40cm. Na
    zabawki i inne graty. bez sensu to drukowac. A kupic panele hdpe i kleic
    tez bez sensu...

    --
    Lukasz