    From: "Włodziu" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Spalanie stukowe - Opel Tigra 96
    Date: Thu, 16 Jun 2011 12:39:38 +0200

    Pacjent - Opel Tira 96 1.4

    Mam taki problem.

    Podczas jazdy zapala mi się kontrolka "check engine". Tylko nie zawsze. Są
    dni, że pali mi się codziennie przez całą jazdę do pracy a są dni (a nawet
    tygodnie) że nie zapal się wcale. (dowiedziałem się że po wyłączeniu silnika
    błąd się kasuje).

    Podłączyłem się do kompa jak akurat się zapaliła ta kontrolka i wyszło
    CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO (nie pamiętam dokładnie numeru - mam zapisane
    mogę później podać jeżeli to potrzebne).

    Pytanie co teraz mam zrobić.

    Wymieniłem świece ale to nic nie dało.

    Dodam, że czasami przy ruszaniu strasznie szarpie mi silnik (momentami tak,
    że cała skrzynia i kierownica mocno drżą).

    Jak zapuszam go rano (jak jest zimny) to sinik chodzi jak diesel (głośno i
    słychać delikatne stuki - wcześniej tak nie było).

    Znajomy zasugerował że mogę mieś uszkodzoną cewkę, ale on się tak samo zna
    jak ja :)

    Miał ktoś może podobny przypadek?

    Co to może być?

    Jest sens to naprawiać czy jeździć aż padnie?

    (jeżeli naprawiać to gdzie go najlepiej oddać w Poznaniu do naprawy? I ile
    to może kosztować?)