  • 1. Data: 2011-06-16 12:39:38
    Temat: Spalanie stukowe - Opel Tigra 96
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Pacjent - Opel Tira 96 1.4

    Mam taki problem.

    Podczas jazdy zapala mi się kontrolka "check engine". Tylko nie zawsze. Są
    dni, że pali mi się codziennie przez całą jazdę do pracy a są dni (a nawet
    tygodnie) że nie zapal się wcale. (dowiedziałem się że po wyłączeniu silnika
    błąd się kasuje).

    Podłączyłem się do kompa jak akurat się zapaliła ta kontrolka i wyszło
    CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO (nie pamiętam dokładnie numeru - mam zapisane
    mogę później podać jeżeli to potrzebne).

    Pytanie co teraz mam zrobić.

    Wymieniłem świece ale to nic nie dało.

    Dodam, że czasami przy ruszaniu strasznie szarpie mi silnik (momentami tak,
    że cała skrzynia i kierownica mocno drżą).

    Jak zapuszam go rano (jak jest zimny) to sinik chodzi jak diesel (głośno i
    słychać delikatne stuki - wcześniej tak nie było).

    Znajomy zasugerował że mogę mieś uszkodzoną cewkę, ale on się tak samo zna
    jak ja :)

    Miał ktoś może podobny przypadek?

    Co to może być?

    Jest sens to naprawiać czy jeździć aż padnie?

    (jeżeli naprawiać to gdzie go najlepiej oddać w Poznaniu do naprawy? I ile
    to może kosztować?)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-06-16 13:21:12
    Temat: Re: Spalanie stukowe - Opel Tigra 96
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Pacjent - Opel Tira 96 1.4
    > Mam taki problem.
    > Podczas jazdy zapala mi się kontrolka "check engine". Podłączyłem się do
    > kompa jak akurat się zapaliła ta kontrolka i wyszło CZUJNIK SPALANIA
    > STUKOWEGO
    > Pytanie co teraz mam zrobić.

    pierwsze to sprawdzić ...poziom oleju w silniku, jeżeli jest OK to podjechać
    do mechanika niech osłucha silnik i na ew. na podmiankę czujnika, tylko do
    mechanika, a nie kowala - bo czujnik spalania stukowego musi być dokręcony
    odpowiednim momentem aby dobrze działał,
    można podjechać gdzieś na używane części wziąć taki czujnik na próbę (tylko
    wówczas nie wiadomo czy ten używany jest sprawny),

    brat

  • 3. Data: 2011-06-16 13:25:37
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.06.2011 12:39, Włodziu pisze:
> [...]
    > CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO (nie pamiętam dokładnie numeru - mam zapisane
    > mogę później podać jeżeli to potrzebne).

    Zatankować na innej stacji benzynowej.
    teraz jeżdżę Dieslem, ale niegdyś miałem coś benzynowego, po tankowaniu
    na jednej stacji pojawiało się właśnie spalanie stukowe. Były to czasu
    gdy nie specjalnie zwracało się uwagę na jakość paliwa, a ta stacja była
    najtańsza w okolicy, co można przypuszczać, nie tylko cenę miała najniższą.
    Po zatankowaniu na normalnej stacji spalanie wróciło do normy.
    Zalej jakiegoś Vpowera czy Ulitimate i pojeździj trochę na lepszym
    paliwie, zobaczysz czy przejdzie.

  • 4. Data: 2011-06-16 13:27:58
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Włodziu pisze:

> [...]
    > CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO (nie pamiętam dokładnie numeru - mam zapisane
    > mogę później podać jeżeli to potrzebne).

    Genialne. Wyskakuje Ci błąd czujnika A, a Ty bierzesz się za element B.

    > Znajomy zasugerował że mogę mieś uszkodzoną cewkę, ale on się tak samo
    > zna jak ja :)

    Dlaczego nie zasugerował ci sprawdzenia/wymiany CZUJNIKA SPALANIA
    STUKOWEGO. Skoro silnik dziwnie chodzi, to pewnikiem jakiś mądrala z Opla
    w jakimś celu ten czujnik zamontował.

    --
    Piotr Czyż

  • 5. Data: 2011-06-16 13:42:53
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > można podjechać gdzieś na używane części wziąć taki czujnik na próbę
    > (tylko wówczas nie wiadomo czy ten używany jest sprawny),

    Poziom oleju jest OK
    sprawdzam regularnie co tydzień i silnik nie bierze oleju!

    No właśnie byłem u znajomego mechanika i powiedział, że jest spalanie
    stukowe w 1 cylindrze.
    Zasugerował, że może być walnięta cewka.
    Niepokoi mnie tylko to sporadyczne szarpanie silnika, dlatego przed wymianą
    cewki chciałem się tutaj poradzić!

  • 6. Data: 2011-06-16 13:44:55
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Po zatankowaniu na normalnej stacji spalanie wróciło do normy.
    > Zalej jakiegoś Vpowera czy Ulitimate i pojeździj trochę na lepszym

    Od 3 lat tankuje na Orlenie zwykłą 95.
    Kiedyś zalałem verve98 i nie widziałem różnicy - ale wówczas jeszcze nie
    miałem problemów z tym spalaniem stukowym

  • 7. Data: 2011-06-16 13:46:26
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 16/06/2011 11:39, W?odziu wrote:

    Facet jeździ Tigrą? No to kontrolka jest twoim najmniejszym problemem...

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 8. Data: 2011-06-16 13:49:23
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Czyż" <i...@i...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dlaczego nie zasugerował ci sprawdzenia/wymiany CZUJNIKA SPALANIA
    > STUKOWEGO. Skoro silnik dziwnie chodzi, to pewnikiem jakiś mądrala z Opla

    Byłem u mechanika i stwierdził, że jest spalanie stukowe w 1 cylindrze,
    czyli ja to zrozumiałem tak, że czujnik pokazuje prawidłowo, że występuje
    spalanie stukowe.

    Tylko co dalej??
    Zasugerował wymianę świec - wymieniłem i nie ma poprawy, oraz że może być
    walnięta cewka. Szkoda mi trochę kasy na próbowanie. Nowa cewka z kablami to
    wydatek 100 zł plus wymiana (nie mam kanału a "od góry" nie dojdę).

    Czy to rzeczywiście może być wina cewki? I co z tym szarpaniem silnika przy
    ruszaniu ?

  • 9. Data: 2011-06-16 13:51:51
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Facet jeździ Tigrą? No to kontrolka jest twoim najmniejszym problemem...

    Lol, wyobraź sobie, że ostatnio widziałem faceta, który jechał Nissanem
    jżołkiem ;D

    brat

  • 10. Data: 2011-06-16 14:09:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.06.2011 13:44, Włodziu pisze:

    > Od 3 lat tankuje na Orlenie zwykłą 95.
    > Kiedyś zalałem verve98 i nie widziałem różnicy - ale wówczas jeszcze nie
    > miałem problemów z tym spalaniem stukowym

    Nic Ci nie szkodzi zmienić stacje, jeżeli to wina paliwa to poprawę
    odczujesz bardzo szybko.