eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkoda Fela i problem: zapłon albo i nie › Skoda Fela i problem: zapłon albo i nie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!nntp.aster.pl!newsread1.aster.pl!not-for-mail
    From: Marek Kozlowski <k...@m...nie.lubie.spamu.pw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Skoda Fela i problem: zapłon albo i nie
    Date: Sat, 19 Feb 2011 22:03:57 +0100
    Organization: Aster Sp. z o.o.
    Lines: 41
    Message-ID: <ijpbad$qd5$1@newsread1.aster.pl>
    NNTP-Posting-Host: 11-mi2-9.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsread1.aster.pl 1298149517 27045 85.222.56.11 (19 Feb 2011 21:05:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Feb 2011 21:05:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351330
    [ ukryj nagłówki ]

    :-)

    Zwykła Fela, "najnowszy" model (2001), 1.2, niewielka liczba krów
    mechanicznych. Zadbana, systematycznie podwójnie serwisowana:
    - w Skodzie (rutynowe sprawdzenia i wymiany),
    - w serwisie, do którego mam zaufanie (sprawdzają po "fachowcach" ze
    Skody, tanio i skutecznie usuwają wszystkie rzeczywiste usterki).
    Przez 100kkm nie sprawiała żadnych problemów. Ideał. Hm... poczciwa
    krasula a nie żaden rumak, ale się przywiązałem.

    Od grudnia coś się zaczęło psuć; niestety w żadnym z ww. serwisów nie
    udało się ustalić: co. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.

    Objawy:
    - silnik często "zarzuca", pracuje nierówno i głośno jak na 3 świecach,
    albo jak diesel, odczuwalne są wyraźne wibracje, szarpie,
    - wzrosło spalanie (ok. 20%),
    - odczuwam wyraźny spadek mocy,
    - skrzynia biegów była zawsze bardzo elastyczna, na 3. można było
    jeździć z dowolną prędkością. Teraz poniżej 20-25x obrotów "zamula się",
    - przy gwałtownym dodaniu gazu (np. na 5. na niewielkim podjeździe, przy
    ok. 70kmph) zdarza się wyraźny stuk (z przodu) i odczuwalne jest
    szarpnięcie.

    Pierwsze podejrzenie: świece. Ale nie, były czyste, po rutynowej
    wymianie objawy nie ustąpiły.
    Drugie podejrzenie: cewka (listwa) zapłonowa. Ale nie, w zaufanym
    serwisie sprawdzili z nową (bezpłatnie): to samo.
    Trzecie podejrzenie: sonda lambda. Nie, dodatkowo sprawdzone jw.
    Czwarte: coś z elektryką/elektroniką. W zaufanym serwisie sprawdzali 2
    dni (bezpłatnie) -- wszystko wydaje się OK.
    Piąte: coś z wtryskiem. Nie, pistolet wkręcany w miejsce świec pokazał
    ciśnienie niemal wzorcowe (sprawdzone w obu serwisach).
    Tłumiki dość nowe, "portki" wymieniane jesienią, katalizator IMO za
    młody by umierać. Chyba nie wydech.
    Wszystkie filtry i płyny wymieniane regularnie.

    Ki diabeł to może być? Gdzie szukać?

    Pozdrawiam,
    /M

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: