eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkoda Fela i problem: zapłon albo i nie › Skoda Fela i problem: zapłon albo i nie
  • Data: 2011-02-19 22:03:57
    Temat: Skoda Fela i problem: zapłon albo i nie
    Od: Marek Kozlowski <k...@m...nie.lubie.spamu.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    :-)

    Zwykła Fela, "najnowszy" model (2001), 1.2, niewielka liczba krów
    mechanicznych. Zadbana, systematycznie podwójnie serwisowana:
    - w Skodzie (rutynowe sprawdzenia i wymiany),
    - w serwisie, do którego mam zaufanie (sprawdzają po "fachowcach" ze
    Skody, tanio i skutecznie usuwają wszystkie rzeczywiste usterki).
    Przez 100kkm nie sprawiała żadnych problemów. Ideał. Hm... poczciwa
    krasula a nie żaden rumak, ale się przywiązałem.

    Od grudnia coś się zaczęło psuć; niestety w żadnym z ww. serwisów nie
    udało się ustalić: co. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.

    Objawy:
    - silnik często "zarzuca", pracuje nierówno i głośno jak na 3 świecach,
    albo jak diesel, odczuwalne są wyraźne wibracje, szarpie,
    - wzrosło spalanie (ok. 20%),
    - odczuwam wyraźny spadek mocy,
    - skrzynia biegów była zawsze bardzo elastyczna, na 3. można było
    jeździć z dowolną prędkością. Teraz poniżej 20-25x obrotów "zamula się",
    - przy gwałtownym dodaniu gazu (np. na 5. na niewielkim podjeździe, przy
    ok. 70kmph) zdarza się wyraźny stuk (z przodu) i odczuwalne jest
    szarpnięcie.

    Pierwsze podejrzenie: świece. Ale nie, były czyste, po rutynowej
    wymianie objawy nie ustąpiły.
    Drugie podejrzenie: cewka (listwa) zapłonowa. Ale nie, w zaufanym
    serwisie sprawdzili z nową (bezpłatnie): to samo.
    Trzecie podejrzenie: sonda lambda. Nie, dodatkowo sprawdzone jw.
    Czwarte: coś z elektryką/elektroniką. W zaufanym serwisie sprawdzali 2
    dni (bezpłatnie) -- wszystko wydaje się OK.
    Piąte: coś z wtryskiem. Nie, pistolet wkręcany w miejsce świec pokazał
    ciśnienie niemal wzorcowe (sprawdzone w obu serwisach).
    Tłumiki dość nowe, "portki" wymieniane jesienią, katalizator IMO za
    młody by umierać. Chyba nie wydech.
    Wszystkie filtry i płyny wymieniane regularnie.

    Ki diabeł to może być? Gdzie szukać?

    Pozdrawiam,
    /M

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: