  • 11. Data: 2013-05-08 14:40:28
    Temat: Re: Rzeczywista dokładność GPS
    Od: LeonKame <k...@l...com>

> [...]
    > Dla dobrego odbiornika i czystego nieba (widać co najmniej połówkę
    > półsfery) dokładność to kilka metrów. Przy zaniku sygnału - może i o
    > kilkadziesiąt metrów pozycja skakać. A dokładności centymetrowe wymagają
    > akwizycji danych z jednej, niezmiennej pozycji przez kilka do kilkunastu
    > minut - i potem się wylicza uśredniona pozycję z uwzględnieniem poprawek
    > fazowych (satelity muszą się w konkretny sposób poprzemieszczać żeby
    > dało się choćby z grubsza poprawki fazowe wyliczyć). W geodezji
    > przydatne, w jakiejkolwiek nawigacji - niewykonalne, nawiguje się w

    Nie wiem ile im to zajmuje czasu moj kontakt z GPS to glownie nawigacje
    samochopdowe i tutaj mam dokladnosc 5-10 metrow.

  • 12. Data: 2013-05-08 14:42:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej W. napisał:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_Syst
    em
    > Rozdział "Poziomy dokładności".
    > Jak chcesz mieć lepiej niż "kilka metrów" to musisz sobie zapłacić.
    > Przy pomiarach "stacjonarnych" możesz kombinować z DGPS.

    Ależ te "kilka metrów" to tak naprawdę jest DGPS z poprawkami
    dystrybuowanymi przez EGNOS (na Europę - w innych częściach świata
    usługa nosi inne nazwy, choćby amerykański WAAS). A pomiary stacjonarne
    pozwalają na dużo bardziej zaawansowane metody wyznaczania pozycji -
    tyle że trzeba nazbierać odpowiednio dużo pomiarów z jednego,
    niezmiennego miejsca.

    A jak zapłaci odpowiednio dużo i przekona rząd Stanów Zjednoczonych że
    nie jest terrorystą to może dostanie w abonamencie dostęp do kilku
    kluczy rozpraszających kodu P - bo wszystkie to tylko amerykańskie
    wojsko ma, w razie czego klucze udostępnione poza Stany Zjednoczone
    zostaną unieważnione... Wtedy to będzie miał dokładność!

    A Gallileo jak nie było tak nie ma...
    --
    Darek

  • 13. Data: 2013-05-08 14:51:08
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]
    > dało się choćby z grubsza poprawki fazowe wyliczyć). W geodezji
    > przydatne, w jakiejkolwiek nawigacji - niewykonalne, nawiguje się w

    Tego nie robi się samym gpsem, ale we wspolpracy z sieciami naziemnymi.
    Okolice tego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/European_Terrestrial_Re
    ference_System_1989
    Tak przynajmniej dostali te 2cm dokładności przy eksperymencie
    z prędkością neutrin.

    Tu użyta zabawka:
    http://www.gnss.co.jp/file/product/catalog/154_PolaR
    x2e.pdf

    RTK to właśnie gadanie z stacjonarną siecią.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Real_Time_Kinematic

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2013-05-08 14:51:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> wrote:

    > A jak zapłaci odpowiednio dużo i przekona rząd Stanów Zjednoczonych że
    > nie jest terrorystą to może dostanie w abonamencie dostęp do kilku
    > kluczy rozpraszających kodu P

    Zastanawiam się, kiedy ktoś w rządzie USA wpadnie na pomysł, żeby
    udostępnić te klucze publicznie. Świat byłby piękniejszy.

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 15. Data: 2013-05-08 14:52:31
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]
    > wojsko ma, w razie czego klucze udostępnione poza Stany Zjednoczone
    > zostaną unieważnione... Wtedy to będzie miał dokładność!

    Z tych kluczy nie zrezygnowano lata temu?

    pzdr
    bartekltg

  • 16. Data: 2013-05-08 14:53:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.05.2013 14:40, LeonKame wrote:

    > Nie wiem ile im to zajmuje czasu moj kontakt z GPS to glownie nawigacje
    > samochopdowe i tutaj mam dokladnosc 5-10 metrow.

    Dużo mniejszą, ale stosuje się "przyciąganie do mapy". Jak nie ma
    akcelerometru, żeby pokazać, że skręcasz to potrafi pokazywać przez
    chwilę na rondzie, że jedziesz złą odnogą.

    Michoo

  • 17. Data: 2013-05-08 15:11:53
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-05-08 14:53, Michoo pisze:

    > Dużo mniejszą, ale stosuje się "przyciąganie do mapy". Jak nie ma
    > akcelerometru, żeby pokazać, że skręcasz to potrafi pokazywać przez
    > chwilę na rondzie, że jedziesz złą odnogą.

    No nigdfy nie spotkalem sie z takim zachowaniem podczas ruchu, natomiast
    w spoczynku juz rozne cuda pokazywał.

  • 18. Data: 2013-05-08 15:13:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    > Zastanawiam się, kiedy ktoś w rządzie USA wpadnie na pomysł, żeby
    > udostępnić te klucze publicznie. Świat byłby piękniejszy.

    Rozpraszanie jest wyłączone od kilku lat. Na czas operacji wojskowych
    bywa włączane na krótko.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2013-05-08 15:38:20
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Hmm, nie wiedzę żądnego z tych postów. Znów aioe?

    Znów atman ;)
    Chyba nikt inny w PL już nie tnie aioe.

  • 20. Data: 2013-05-08 15:42:56
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    LeonKame <k...@l...com> wrote:

    > No nigdfy nie spotkalem sie z takim zachowaniem podczas ruchu, natomiast
    > w spoczynku juz rozne cuda pokazywał.

    W ruchu >20km/h jest inny algorytm GPS oraz przyciąganie do dróg.

    Mnie się raz zdarzyło w dużym deszczu: GPS myślał, że jadę główną
    jezdnią zamiast zjazdem i chciał mi wmówić dodatkowe 20km :)