  • 1. Data: 2013-05-06 18:53:00
    Temat: Memory Stick + mikrokontroler
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Ostała mi się zbędna karta Memory Stick PRO-HG Duo 4GB i wymyśliłem by
    użyć jej jako pamięci szeregowej do mikrokontrolera.
    Niestety nigdzie nie mogę odnaleźć opisu protokołu szeregowego używanego
    przez te karty.
    Spotkał się może ktoś z implementacją obsługi tych kart dla
    jakiegokolwiek mikrokontrolera, albo z dokumentacją tego protokołu?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2013-05-06 19:31:06
    Temat: Re: Memory Stick + mikrokontroler
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości
> [...]
    >Spotkał się może ktoś z implementacją obsługi tych kart dla
    >jakiegokolwiek mikrokontrolera, albo z dokumentacją tego protokołu?

    google znajduje np
    http://www.latticesemi.com/products/intellectualprop
    erty/referencedesigns/memorystickprohostinterfa.cfm
    a wiki podpowiada ze pro-hg ma tez tryb 8-bit.

    Ale ... jak juz cos robic, to moze wybrac bardziej przyszlosciowe
    rozwiazanie i uzyc SDHC ?
    Ktora kosztuje dzis kilkanascie zl.

    A ta MS ... zawsze mozna spieniezyc na allegro, jak kto lubi kolejki
    na poczcie :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-05-06 20:33:04
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-05-06 19:31, J.F pisze:
    > google znajduje np
    > http://www.latticesemi.com/products/intellectualprop
    erty/referencedesigns/memorystickprohostinterfa.cfm

    Przeglądałem tę dokumentację ale nic tam o TPC nie było.
    Nie zauważyłem kodu w Verilogu, może coś wyciągnę z tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2013-05-07 07:59:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 6 May 2013 19:31:06 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale ... jak juz cos robic, to moze wybrac bardziej przyszlosciowe
    > rozwiazanie i uzyc SDHC ?

    Kiedyś dodałem do swoich projektów obsługę sdhc, z tego co pamiętam
    troszke inaczej się inicjuje, reszta komunikacji (sector read/write)
    pozostaje bez zmian. Oczywiście caly czas mówimy o komunikacji po
    spi.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-05-07 12:23:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.05.2013 07:59, Marek wrote:

    > Kiedyś dodałem do swoich projektów obsługę sdhc, z tego co pamiętam
    > troszke inaczej się inicjuje, reszta komunikacji (sector read/write)
    > pozostaje bez zmian.

    Trzeba "tylko" uwzględnić rozmiar sektora.

    > Oczywiście caly czas mówimy o komunikacji po spi.

    Micro SD afaik nie muszą obsługiwać (kontrolery zazwyczaj obsługują, ale
    tylko zazwyczaj a nie zawsze). Natomiast w przykładowych kodach na stm32
    jest komunikacja z kartą po sdio - bardzo się zdziwiłem, bo myślałem, ze
    spec sdio wymaga nda.

    Michoo

  • 6. Data: 2013-05-07 12:29:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości

    >Trzeba "tylko" uwzględnić rozmiar sektora.

    A nie jest ta sama ?
    To taki ustalony przez dekady standard, 512B, i kazde odstepstwo
    powodowalo klopoty, wiec po co odstepowac ?

    J.

  • 7. Data: 2013-05-07 13:03:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.05.2013 12:29, J.F wrote:

    > A nie jest ta sama ?
    > To taki ustalony przez dekady standard, 512B, i kazde odstepstwo
    > powodowalo klopoty, wiec po co odstepowac ?

    Było 512 w SD, potem afaik(pisałem to kilka lat temu i już dobrze nie
    pamiętam), żeby zrobić karty 2GB weszło "fałszywe" 1024 - czytało/pisało
    się dwa razy po 512B na sektor.

    Michoo

  • 8. Data: 2013-05-07 17:07:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 07 May 2013 13:03:20 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    nie
    > pamiętam), żeby zrobić karty 2GB weszło "fałszywe" 1024 -

    Nie potwierdzam, przed chwila sprawdzilem kod na sdhc 16GB , sektor
    jest 512,odczyt mam pojedynczy i działa prawidłowo.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-05-07 17:09:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.05.2013 17:07, Marek wrote:
    > nie
    > czytało/pisało
    >
    > Nie potwierdzam, przed chwila sprawdzilem kod na sdhc 16GB , sektor jest
    > 512,odczyt mam pojedynczy i działa prawidłowo.

    Na SDHC jest 512B. Na SD (zanim SDHC się pojawiło) 2 i 4GB były robione
    właśnie przez kombinacje z rozmiarem.

    Michoo

  • 10. Data: 2013-05-07 19:29:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 07 May 2013 17:09:07 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Na SDHC jest 512B. Na SD (zanim SDHC się pojawiło) 2 i 4GB były
    robione

    A co to za standard dla 4GB nie będący SDHC? Przecież wszystko co na
    rynku jest dostępne i jest większe od 2GB to sdhc. Natomiast muszę
    przyznać, że zaciekawiles mnie informacją, że natrafiłeś na "otwartą"
    implementację sdio. Tylko pytanie czy właściwie warto, jak dotąd
    szybkość po spi wystarczala mi w zupełności...

    --
    Marek