  • 21. Data: 2013-05-08 15:44:19
    Temat: Re: Rzeczywista dokładność GPS
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> wrote:
> [...]
    em

> [...]
    > usługa nosi inne nazwy, choćby amerykański WAAS). A pomiary stacjonarne
    > pozwalają na dużo bardziej zaawansowane metody wyznaczania pozycji -
    > tyle że trzeba nazbierać odpowiednio dużo pomiarów z jednego,
    > niezmiennego miejsca.
    >
    > A jak zapłaci odpowiednio dużo i przekona rząd Stanów Zjednoczonych że
    > nie jest terrorystą to może dostanie w abonamencie dostęp do kilku
    > kluczy rozpraszających kodu P - bo wszystkie to tylko amerykańskie
    > wojsko ma, w razie czego klucze udostępnione poza Stany Zjednoczone
    > zostaną unieważnione... Wtedy to będzie miał dokładność!

    Galileo dokładne też będzie płatne.

  • 22. Data: 2013-05-08 15:47:30
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Z tych kluczy nie zrezygnowano lata temu?

    Nie, nadal są tajne. Nie przejmuj sie tym, bo popularne odbiorniki i tak
    pracują tylko w jednym paśmie. Geodezyjne biorą też pasmo wojskowe, ale bez
    rozkodowywania.

  • 23. Data: 2013-05-08 15:57:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Miroslaw,

    > W ruchu >20km/h jest inny algorytm GPS oraz przyciąganie do dróg.

    Ale to cecha programu do nawigacji a nie systemu GPS.

    > Mnie się raz zdarzyło w dużym deszczu: GPS myślał, że jadę główną
    > jezdnią zamiast zjazdem i chciał mi wmówić dodatkowe 20km :)

    Normalka.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2013-05-08 16:43:53
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:1533234031.20130508155731@pik-net.pl.invalid...
    > Ale to cecha programu do nawigacji a nie systemu GPS.

    > Normalka.

    Jak to było z tym autokarem z Białorusi, co to kierowcę mapa w ręce
    swędziała? :))

  • 25. Data: 2013-05-08 17:14:50
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    Dariusz K. Ładziak wrote:
    > Użytkownik LeonKame napisał:
    [...]
> [...]
    > Dla dobrego odbiornika i czystego nieba (widać co najmniej połówkę
    > półsfery) dokładność to kilka metrów. Przy zaniku sygnału - może i o
    > kilkadziesiąt metrów pozycja skakać. A dokładności centymetrowe wymagają
    > akwizycji danych z jednej, niezmiennej pozycji przez kilka do kilkunastu
    > minut - i potem się wylicza uśredniona pozycję z uwzględnieniem poprawek
    > fazowych (satelity muszą się w konkretny sposób poprzemieszczać żeby
    > dało się choćby z grubsza poprawki fazowe wyliczyć). W geodezji
    > przydatne, w jakiejkolwiek nawigacji - niewykonalne, nawiguje się w

    Dokładność po długim całkowaniu potrafi być rewelacyjna. Z GPSa leżącego
    przez 3 dni na stole, jakieś 10 metrów od najbliższego okna udało mi się
    odczytać współrzędne które po wklepaniu w Google Maps pokazały z niemal
    centymetrową dokładnością miejsce gdzie leżała antena.
    W ruchu tak dobrze nie ma, ale też nie jest źle. Na śladzie nagranym z GPSa
    w telefonie widać zmiany pasa ruchu. Szum jest jednak o wiele bardziej
    widoczny: czasami ślad pokazuje zjechanie o kilkanaście metrów z drogi. Co
    dość mnie zaskoczyło, podczas krótkich postojów i przemieszczania się z
    niewielką prędkością szumy mają o wiele większy wpływ na wynik niż podczas
    normalnej jazdy. Postoje przed światłami są widoczne na śladzie jako plama
    rozrzuconych pozycji, z kilkumetrowym odchyleniem. Najwyraźniej całkowanie
    zaczyna działać dopiero po dłuższym czasie.

    pzdr.
    j.

  • 26. Data: 2013-05-08 18:44:04
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 08-05-2013 13:07, pytajacy pisze:

    > Rozumiem że "tanie" są np. w ofercie Maritex-u.
    > To w takim razie ile kosztują i gdzie takowe "extra" mogę znaleźć?
    > Nie muszę mieć dokładności centymetrowej, ale 1 metr mi wystarczy.

    Jakoś mi się skojarzyło:

    "Teraz z dziadkiem kupiliśmy ,,Młodego Technika" i na podwórku pershinga
    stawiamy. Mówię ci, jak pieprznę, to się mogę tylko o jedno biurko
    pomylić. Jak zdążą, to coś o tym napiszą."

    :D

  • 27. Data: 2013-05-08 19:06:29
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Mnie by interesowało użycie GPS-a (np. w iPadzie) do inwentaryzacji zieleni
    na działkach (drzewa, ale także mała architektura, ogrodzenie). Nie jest mi
    potrzebna dokładna lokalizacja w skali globalnej, ale wymagana jest
    dokładność lokalna w obrębie działki. Czy GPS w takim iPadzie nada się do
    tego zadania?

    Robbo

  • 28. Data: 2013-05-08 22:54:23
    Od: Luke <l...@l...net>

    > wymagana jest dokładność lokalna w obrębie działki. Czy GPS w takim
    > iPadzie nada się do tego zadania?

    Na Androidzie jest aplikacja o nazwie coś w stylu "GPS Averaging".
    Kładziesz telefon na słupku ogrodzenia i po kilku minutach masz
    uśrednione z dokładnością do centymetrów. Może na ipada też jest coś
    analogicznego.

    L.

  • 29. Data: 2013-05-08 23:12:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Luke,

> [...]
    > Kładziesz telefon na słupku ogrodzenia i po kilku minutach masz
    > uśrednione z dokładnością do centymetrów. Może na ipada też jest coś

    Można też za grosze kupić moduł GPS z Bluetoothem na Allegro - np.
    Nokia LD-4W1 i na laptopie odpalić np. VisualGPS. Zamiast męczyć się z
    małym ekranikiem smarkfona spokojnie zbierać dane na laptopie
    przenosząc tylko sam moduł - w terenie otwartym Bluetooth ma
    zadziwiający zasięg.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2013-05-09 00:37:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

> [...]
    > małym ekranikiem smarkfona spokojnie zbierać dane na laptopie
    > przenosząc tylko sam moduł - w terenie otwartym Bluetooth ma

    Wywaliłem za okno mojego LD-4W1, odpaliłem VisualGPS i - niestety -
    nie ma lekko - po jakieś godzinie odchylenie standardowe dla pozycji
    jest rzędu 3m a maksymalne odchyły od średniej sięgają 10m.
    W tej chwili 10 satelitów w zasięgu ale "tylko" 8 brane do
    pozycjonowania.

    --
    Best regards,
    RoMan