  • 1. Data: 2013-05-07 21:46:14
    Temat: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Witam
    Dawno temu przyglądałem się tematowi ledów uv, ale prawdziwe uv-a do
    uv-c, a nie to co jest sprzedawane jako uv, a realnie jest głebokim
    niebiesko-fioletowym czymś w zakresie widzialnym. Zasadniczo brak
    czegokolwiek UV-A w sensownej cenie i mocy, a o UV-c to już w ogóle
    można zapomnieć (coś gdzieś ktoś wyprodukował, ale raczej jako ciekawostkę).
    Tak się zdarzyło, że dostałem misję "potrzebny mały sterylizator" i
    patrzę - a tu sterylizatory do smoczków dla dziecka, całość wielkości
    ~jajko-niespodzianka, na 2 paluszki AAA. Wygląda to na zwykłego leda,
    ale robią/sprzedają to firmy całkiem szanowane w "dzieckowych" tematach,
    i nie kosztuje to pierdyliona euro tylko ~30zł
    Więc o co chodzi?
    Czyżby bliskie UV-A sterylizowało smoczek dla dziecka w 5-7minut
    wystarczająco (nie chce mi się wierzyć, ale jeśli tak- to nie zamierzam
    za 1 diodę i pudełko na 2 baterie - płacić 30zł, sam zrobię)
    Czyżby znaleźli tanie ledy UV-C 5mm za śmieszną cenę?
    A może tam siedzi mała świetlóweczka UV? ale musiała by być mikro,
    rozmiaru palniczka z kompaktowego aparatu foto, i cena i tak zbyt niska
    chyba?

    Może ktoś jest dzieciaty i miał w swych rękach taki sprzęt, i ciekawość
    go popchnęła do rewerse-engeneringu?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2013-05-07 22:54:11
    Temat: Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-05-07 21:46, BartekK pisze:
> [...]
    > A może tam siedzi mała świetlóweczka UV? ale musiała by być mikro,
    > rozmiaru palniczka z kompaktowego aparatu foto, i cena i tak zbyt niska

    Paranoja rodziców w otaczaniu dziecka szczelnym kordonem odgradzającym
    od świata osiąga już szczyty. Ja chciałbym uświadomić, że zabicie
    bakterii promieniami UV nie spowoduje, że one "znikną" tylko będą tam
    dalej - martwe. A martwe bakterie mogą być przyczyną powstawania alergii
    pokarmowych. I po co to wszystko? Nie żyjemy na XIX wiecznej wsi z
    tamtejszym poziomem higieny. A i wtedy dzieci jakoś przeżywały.

    Myć normalnymi metodami, nie stosować sterylizatorów ani autoklaw.

  • 3. Data: 2013-05-07 23:10:27
    Od: "Bury" <B...@b...net>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > chyba?
    >
    > Może ktoś jest dzieciaty i miał w swych rękach taki sprzęt, i ciekawość go

    173

    Polska pionierem w technologii niebieskich LEDów. Pamiętacie te buńczuczne
    artykuły?
    No i ile Polska zarobiła? Ile owych LEDów wyprodukowała? Nic. Jak zwykle -
    hasła.
    "Polak potrafi", "orzeł może".
    Co Polak potrafi? Ano dużo. Np. przeszczepić całą twarz. Tyle, że nie w
    Polsce. Polak musi utrzymywać darmozjadów. Cywilnych i duchownych.
    Orzeł może ale poza Polską.

  • 4. Data: 2013-05-07 23:58:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    http://www.steripen.com/ultraviolet-light/

    ale jak to zrobili to sie nie chwala.

    Poszukac po patentach ?

    J.

    P.S. Ciekawie pisza
    http://en.wikipedia.org/wiki/Portable_water_purifica
    tion#Ultraviolet_purification

  • 5. Data: 2013-05-08 00:49:51
    Od: Leming Show <l...@g...com>

> [...]
    > A może tam siedzi mała świetlóweczka UV? ale musiała by być mikro,
    > rozmiaru palniczka z kompaktowego aparatu foto, i cena i tak zbyt niska

    Cena markowej led UVA to ok 20-30netto za 20mW, o UVC lepiej nie
    pytaj, sprawnosc ma znikoma a cene kosmiczna. W aptecznym gadzecie do
    wybielania zebow siedzi dioda niebieska, nawet nie UV-A.

    Uwazam ze stosowanie UV do opisanego celu to nieporozumienie:)

  • 6. Data: 2013-05-08 02:55:43
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > tamtejszym poziomem higieny. A i wtedy dzieci jakoś przeżywały.
    >
    > Myć normalnymi metodami, nie stosować sterylizatorów ani autoklaw.

    Ale smoczek i butelkę to raczej się wyparzało czyli sterylizowało, a nie
    jedynie myło.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2013-05-08 07:08:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 May 2013 23:10:27 +0200, Bury napisał(a):
    > Polska pionierem w technologii niebieskich LEDów. Pamiętacie te buńczuczne
    > artykuły?

    Laserow.

> [...]
    > Co Polak potrafi? Ano dużo. Np. przeszczepić całą twarz. Tyle, że nie w
    > Polsce. Polak musi utrzymywać darmozjadów. Cywilnych i duchownych.

    No tak troszke sie rozminales z prawda

    http://ammono.com/ammono-at-the-international-worksh
    op-on-nitride-semiconductors-iwn2012-in-sapporo-japa
    http://www.kigeit.org.pl/ammono-sa-wygrala-konkurs-.
    html
    http://biznesmazowiecki.pl/2013/02/06/ammono-buduje-
    fabryke-polprzewodnikow/

    http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,10924346.html

    A jak to sie robi w Japonii ? Niestety, znikl juz oryginalny link
    http://www.sciencewatch.com/jan-feb2000/sw_jan-feb20
    00_page3.htm
    chyba ze ktos odszuka nowa lokalizacje
    Nichia 's Shuji Nakamura: Dream of the Blue Laser Diode

    ale jest jeszcze kopia
    http://engphys.mcmaster.ca/undergraduate/outlines/4e
    03/Nichia%20's%20Shuji%20Nakamura%20Dream%20of%20the
    %20Blue%20Laser%20Diode.htm
    http://mpggalaxy.mine.nu/www/BB/mobile_news/threads/
    618/index0.html

    To ile lat badan trzeba aby zarabiac 200mln rocznie ?

    J.

  • 8. Data: 2013-05-08 07:34:27
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-05-07 23:10, Bury wrote:
    (ciap)
    > Co Polak potrafi? Ano dużo. Np. przeszczepić całą twarz. Tyle, że nie w
    > Polsce. Polak musi utrzymywać darmozjadów. Cywilnych i duchownych.
    > Orzeł może ale poza Polską.

    Ostatnio sfora tych duchownych (od ducha unifikacji i zjednoczenia)
    strajkowała w Brukseli.
    Kup sobie piszczacy młotek*

    Włodek

    ----------
    * to w trosce o własną główkę

    WW

  • 9. Data: 2013-05-08 09:37:09
    Od: PeJot <P...@m...pl>

> [...]

    > chyba?
    >
    > Może ktoś jest dzieciaty i miał w swych rękach taki sprzęt, i ciekawość

    Młodzi rodzice to złote jajko dla wszelkich producentów gadżetów.
    Szczególnie tych gadżetów, których działanie lub niedziałanie niełatwo
    wykazać, ale za to ładnie wyglądają.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2013-05-08 10:34:27
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 08.05.2013 02:55, Mario pisze:

    > Ale smoczek i butelkę to raczej się wyparzało czyli sterylizowało, a nie
    > jedynie myło.

    Z relacji moich rodziców: przez takie coś jako mały brzdąc dostałem tzw.
    zajadów (pleśniawek) - lekarz zalecił zaprzestać tej głupoty i co
    najwyżej opłukiwać wodą z kranu - od razu mi przeszło.

    Jakub Rakus