eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikażarówki postojowe W5W ktoś je testował ? › Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Date: Thu, 10 Feb 2011 20:25:26 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 28
    Message-ID: <ij1hjm$1ac$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iipbe9$rkj$1@newsread1.aster.pl> <iipmco$au$1@inews.gazeta.pl>
    <iiselb$u3b$1@mx1.internetia.pl> <iisioh$1i6$1@inews.gazeta.pl>
    <4d524d65$1@news.home.net.pl> <ij114c$rjv$1@news.onet.pl>
    <4d543c86$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1297369526 1356 172.20.26.238 (10 Feb 2011 20:25:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Feb 2011 20:25:26 +0000 (UTC)
    X-User: w.mak
    X-Forwarded-For: 94.75.91.13
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:604624
    [ ukryj nagłówki ]

    Maciek <m...@p...com> napisał(a):

    >> A nie wystarczyłoby zdjąć klemy z akumulatora na kilka minut, żeby
    >> skasować pamięć komputera?

    >Najpierw musisz wiedzieć od której trzeba zacząć wymianę akumulatora, bo
    >znowu coś się zawiesi. Zmotoryzowani koledzy twierdzą, że to ważne. Ten
    >reset mógłbyś zrobić tylko tą klemą, od której należy zaczynać.

    Nie wiem, jak zareaguje komputer na odłączenia zasilania ale
    na 100 a nawet 1000% nie ma różnicy dla elektroniki auta którą klemę najpierw
    odłączysz.
    Możesz plusową, możesz minusową a możesz przepiłować akumulator pośrodku.
    Szeregowy obwód można przerwać w dowolnym miejscu - skutek dla obciążenia taki
    sam.

    Jest jedyna reguła spowodowana bezpieczeństwem tej operacji:
    najpierw odłącza się (a na końcu podłącza) klemę połączoną z masą auta - w
    dzisiejszych samochodach dodatnią, bo ewentualne zwarcie klucza z masą przy
    luzowaniu nakrętki nie powoduje zwarcia - klema z blachami mają ten sam
    potencjał.
    Jeśli będzie się grzebać przy klemie plusowej wtedy gdy minusowa jest
    połączona z masą to przypadkowe zetknięcia metalowego klucza z masą
    spowodować może przepływ bardzo dużego prądu, czasem nawet przyspawanie klucza
    co grozi wybuchem akumulatora, gotującego się od przepływu ogromnego prądu.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: