  • Data: 2011-02-11 12:00:26
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W kto? je testował ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:8g5al69v45qq875hthmpqkuvb3sfe2nmm2@4ax.com...

    > Ot chocby taka ciekawostka - komputer atari nagrywal na kasete dwiema
    > czestotliwosciami, cos 3900 i 5300 Hz. Demodulator byl wbudowany w
    > magnetofon, a magnetofon kosztowal w dolarach.

    Commodore zapisywał na kasecie z jakąś (nie pamiętam) swoją szybkością.
    Ale (ze względu na czas i kasety (kupowane w Pewexie)) zapisywało się
    wszystko gęściej z dodaniem z przodu jakiegoś programiku czytającego to
    gęściej - na granicach możliwości magnetofonu (też kosztował w dolarach).
    Dorabiałem przystawkę do jakiegoś polskiego kaseciaka. Pamiętam, że
    podstawowym problemem było pasmo przenoszenia (od sygnału zapisywanego do
    odtwarzanego).

    Ale w czasie studiów zrobiłem sobie oscyloskop więc zawsze mogłem kabel od
    oscyloskopu podłączyć gdzie trzeba aby działało ;-).

    A z rzeczy dziwnie działających:
    Czytnik RFID 125 kHz z interfejsem RS232 na odpowiedniku MAX202 Nationala.
    National wycofał z oferty te bez ESD, a te z ESD podrożały więc zastąpiliśmy
    je ST202 i zasięg odczytu spadł z 5cm do 1cm !
    Ale jednoznaczna przyczyna się znalazła. Ten Nationala pracował coś na
    175kHz, a ST coś koło 122kHz.
    Ogólnie wycofaliśmy się z używania tam MAX202 na rzecz własnej pompy
    sterowanej z nogi procesora.
    P.G.