  • 31. Data: 2010-01-04 12:11:30
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:hhshli$n4t$1@inews.gazeta.pl...
    > A czy szybkość AF będzie porównywalna z lustrzanką?

    To troche bardziej skomplikowane. IMO jest.
    W dodatku jest dokladnie, nie tak jak w lustrzankach (niektorych i nie
    zawsze).

  • 32. Data: 2010-01-04 12:12:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:hhsipk$p08$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Zadaj sobie trud sprawdzenia co jest w netetykiecie na ten temat.
    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    Poszukaj najpierw co w netykiecie stoi o przypierdalaniu...

  • 33. Data: 2010-01-04 12:17:12
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-04 13:12, Jakub Jewuła pisze:

    > Poszukaj najpierw co w netykiecie stoi o przypierdalaniu...

    Skoro już mowa o tym, to przypomnij mi, co w netetykiecie jest o
    używaniu słowa "pierdolić" w różnych odmianach?

  • 34. Data: 2010-01-04 12:29:56
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:hhsg04$i84$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >W dniu 2010-01-04 11:16, zoor pisze:
    > /.../
    >
    > Śmiecisz.

    puknij sie w mozgoczaszke, czlowieku, jak masz do niego romans to pisz na
    priv, a nie zaczynaj debilnego subwatku, u innych wszytsko dziala !

    smiecisz !

    zul

  • 35. Data: 2010-01-04 12:32:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-04 13:29, 085 pisze:
> [...]
    >
    > puknij sie w mozgoczaszke, czlowieku, jak masz do niego romans to pisz na
    > priv, a nie zaczynaj debilnego subwatku, u innych wszytsko dziala !

    Kolejne dziecię neostrady, które nie potrafi ustawić czytnika. Jakoś się
    umawialiście na zlot tutaj?

  • 36. Data: 2010-01-04 12:37:11
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    > Nie chcesz filmowac biegajacych pieskow ?

    Raczej nie. Nie potrafie robic zdjęć i kęcisz w tym samym czasie. Zależy mi
    na fotach. A jak zapragnę filmiku to mam w dumu jakąś kamere sony.

    > Nie chcesz miec zabezpieczonego LCD - bo taka zaleta z uchylnego ekranu, o
    > ile da sie odpowiednio obrocic.

    W lustrach nie zakładałem nawet lej nakładki z plexi i nigdy nie uszkodziłem
    ekranu. Raczej nie jest to problem dla mnie.

    > Generalna odpowiedz - nie.
    > Trzeba by sie dobrze naszukac odpowiedniego modelu.

    No właśnie naszukać, a ja mam czas na szukanie do marca. Wiec moze warto
    poszukac i popytać będących w temacie. Stąd moje pytania.

    > Niestety - kompakt to kiepska kontrola nad GO, czasem nawet brak
    > przyslony, wolna reakcja, gorsza matryca, czesto dodatkowo kiepska lampa
    > blyskowa.
    > Ostatnio tez brak wizjera - czyli szybkie zuzycie baterii

    Wiem, że gorsza GO, wolniejsza reakcja, gorsze iso. Ale takie sprawy jak
    brak wizjera, bardzo słaba optyka czy zła lampa błyskowa lub brak stopki na
    zewnętrzna to chyba przesada. Ja pytam o taki kompakt w granichach 1000 -
    2000 zł. A tu juz mozna przebierac w hybrudach panasonika, fuji. Problem
    tylko w tym ktory najlepszy do moich zastosowań.

    > Nie jestem pewien czy niektore cechy nie sa immanentne, przynajmniej
    > obecnie - np wolna reakcja, bo focus musi dzialac z matryca glowna ..

    > A to juz chyba lustro mozna kupic ?

    No właśnie ale czy lakie lustro typu d40 z obiektywem kitowym będzie lepsze
    od dobrej hybrydy?

    Pozdrawiam
    zorro

  • 37. Data: 2010-01-04 12:38:23
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    >

    > To troche bardziej skomplikowane. IMO jest.

    Tylko pytałem. Interesowałem m43, ale cena Olympusa zniechęciła mnie,
    kupiłem lustrzankę.

    > W dodatku jest dokladnie, nie tak jak w lustrzankach (niektorych i nie
    > zawsze).

    Tego się łatwo domyślić, w lustrzance AF prowadzi żywot niezależny od
    układu przetwarzania obrazu.

    A w słabym świetle AF też działa równie sprawnie?
    P.

  • 38. Data: 2010-01-04 12:38:51
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Użytkownik "zoor" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Generalna odpowiedz - nie.
    > Trzeba by sie dobrze naszukac odpowiedniego modelu.
    >
    > Niestety - kompakt to kiepska kontrola nad GO,
    W hybrydach da się.

    > czasem nawet brak przyslony,
    te bardziej zaawansowane mają tryb A

    > wolna reakcja,
    W wyśszych modelach nie ma drastycznj różnicy przy pojedynczych zdjęciach w
    porównaniu z lustrami.
    Problem jednak jest istotny w szybko następujących po sobie zdjęciach.

    > gorsza matryca,
    To fakt. Tu jest przepaść.

    > czesto dodatkowo kiepska lampa blyskowa.
    Czasami tak, czasami nie. Lustrzanki raczej nastawione są na zewnętrzne lampy
    błyskowe, tak więc wbudowana lampa jest często szczątkowa. Do tego jeszcze moc
    lampy można nadrobić wysokim ISO.

    > Ostatnio tez brak wizjera - czyli szybkie zuzycie baterii
    Też mniejsze rozmiary, a w związku z tym mniejsze baterie.
    Ale jak da się wycisnąć 400-500 fotek, to jest akceptowalne zużycie :)

    > Nie jestem pewien czy niektore cechy nie sa immanentne, przynajmniej obecnie -
    > np wolna reakcja, bo focus musi dzialac z matryca glowna ..
    Nawet z pre-focusem, lub z ręczną ostrością jest wolniejsza reakcja w
    kompaktach. To nie z focusa wynika. Obstawiam, że winę ponosi permanentny live
    view w kompaktach - przed zrobieniem fotki trzeba zresetować matrycę i stąd
    opóźnienie. Zauważ, że
    nawet nowe lustrzanki po włączeniu live view w tym trybie bywają wolniejsze od
    kompaktów.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 39. Data: 2010-01-04 12:42:25
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    ..
    > Tego się łatwo domyślić, w lustrzance AF prowadzi żywot niezależny od
    > układu przetwarzania obrazu.
    > A w słabym świetle AF też działa równie sprawnie?

    Nie wiem jak bardzo slabe swiatlo masz na mysli -
    w biurze, czy mieszkaniu nie ma problemow.

    Oczywiscie im ciemniej tym nieprzyjemniej ;)

  • 40. Data: 2010-01-04 12:45:18
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 2010-01-04 13:42, Jakub Jewuła pisze:
    > ..
    >
    > Nie wiem jak bardzo slabe swiatlo masz na mysli -
    > w biurze, czy mieszkaniu nie ma problemow.
    >
    > Oczywiscie im ciemniej tym nieprzyjemniej ;)

    A to już zależy co w tej ciemności robisz ;)