  • 131. Data: 2010-01-06 22:37:04
    Temat: Re: zamiast lustra
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-06 23:25:20 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Zrezygnować ze zdjęcia, skoro będzie nieciekawe. Czy w przypadku FF nie
    > masz sytuacji, gdzie technika cię ogranicza i musisz zrezygnować ze
    > zdjęcia, albo pogodzić się z takim, jakie wyszło?
    > Bez "przesadyzmu".

    Wiesz, jako osoba która świadomie na jakiś czas zrezygnowała z lustra
    na rzecz kompaktów, śmiem twierdzić że dość dobrze poznałem ich wady. I
    niestety po tych paru latach używania i kilku tysiącach zdjęć doszedłem
    do smutnego wniosku, że te wady za często są ograniczeniem. Owszem, w
    takiej sytuacji jak powyżej pewnie zrobiłbym to zdjęcie (w końcu cyfra
    jest fri), ale patrząc na nie później w domu myśl, że mogłoby być
    znacznie fajniejsze gdyby użyć innego sprzętu nie napawa mnie radością.

    de Fresz

  • 132. Data: 2010-01-07 07:51:48
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > To jeszcze opisz sytuację - jak daleko stałeś, czy w trybie makro, czy nie
    > itd.
    odległość około 3m,
    autofocus tryb 1-punktowy, zakres normalny (nie makro)
    czas 1/60s
    przysłona 3.7
    ogniskowa 40mm (ekw. 232mm)

    > Niektórzy, w tym i ja, mają poważne zastrzeżenia zarówno do wyników, jak i nie
    > do końca jasnej metodologii pomiarów.
    Da się jednak zauważyć, że w starszych modelach różnice w szybkościach były
    znacznie większe niż w najnowszych konstrukcjach.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 133. Data: 2010-01-07 10:13:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Nooo, zwłaszcza do mnie przemawia to przesunięcie obiektu, np. w
    > przypadku pomnika... ;-)

    > W jasny, słoneczny dzień ;-)

    Złej baletnicy... ;-)

    --
    Mirek

  • 134. Data: 2010-01-09 10:46:12
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > 1. Zmieniając tło (zmiana punktu widzenia, przesunięcie obiektu
    > pierwszoplanowego)

    Pisałem do czego potrzebuje aparatu. Moje zdjęcia to w zasadzie reportaż.
    Nie mogę ingerować w to co fotografuje. Moge to tylko rejestrować.

    > 2. Przyciemniając tło (np błyskając na pierwszy plan lampą)

    Lampa raczej odpada. Nie będę wystawianemu psu świecił po oczach.
    Wystawcy skopia mi dupe.

  • 135. Data: 2010-01-09 10:48:40
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > masz sytuacji, gdzie technika cię ogranicza i musisz zrezygnować ze
    > zdjęcia, albo pogodzić się z takim, jakie wyszło?

    Znowu "zrezygnować". co to znaczy nie ciekawe?

    Robie reportaż, i czasem zdjecie nawet gorszej jakości może mieć Większą
    wartość od takiego wzorcowego naswietlenia. Reportaz to chyba nie ta sama
    idea co studio. nie?