  • 1. Data: 2010-01-04 01:23:15
    Temat: Które najlepsze ujęcia
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Witam.

    Macie jakiś sposób na wybór najlepszych swoich ujęć? Właśnie dostałem
    swój "materiał" "warszawski".. z krótkiego pomieszkiwania,
    kilkumiesięcznego. Trochę tego jest, na oko ponad sto..

    Tak myślę że każdy z nas staje przed dylematem, które..
    Ja spoglądam, tak niezaplanowanie, co kilka tygodni/miesięcy i zawsze
    jakieś wyrzucam, krytykuję i mówię sobie, pluje w brodę, wychwalam..
    ogólnie gadam.. ;)

    I teraz też coś chciałbym sobie wrzucić na stronę.

    Jak Wy to robicie? Jak wybieracie i jak podejmujecie decyzje że właśnie
    TE kilka a nie tamte?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2010-01-04 02:13:05
    Temat: Re: Które najlepsze ujęcia
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Witam.
    >
    > Macie jakiś sposób na wybór najlepszych swoich ujęć?

    Nie ma na to sposobu. Ja generalnie odkładam to co zrobię na półkę, a po pół
    roku albo nawet po roku... lub jeszcze dłużej, "olśniewa mnie" i mówie "to!"
    Czasem, ale niezbyt często, widzę coś od razu. Ta "metoda" sprawdza się jednak
    do fotografii pomyślanych.. tzn masz myśl, koncept, który przekładasz na
    fotografię. No więc merytorycznie i od razu możesz stwierdzić "to ma sens".
    Jeśli chodzi o walory wizualne wymieszane z odczuciami.. blablabla to wybór
    stanowi wieczną udrękę.
    Skutek to swierdzenie, że dzisiaj zostawiłbym jedno zdjęcie a resztę wywalił.

    > Właśnie dostałem
    > swój "materiał" "warszawski".. z krótkiego pomieszkiwania,
    > kilkumiesięcznego. Trochę tego jest, na oko ponad sto..

    nie do przejścia... wybierz byle co;)

> [...]
    > Ja spoglądam, tak niezaplanowanie, co kilka tygodni/miesięcy i zawsze
    > jakieś wyrzucam, krytykuję i mówię sobie, pluje w brodę, wychwalam..

    mam to samo

    > I teraz też coś chciałbym sobie wrzucić na stronę.
    >
    > Jak Wy to robicie? Jak wybieracie i jak podejmujecie decyzje że właśnie
    > TE kilka a nie tamte?

    Tzw "test ostateczny".
    Fotografię, swoją, musisz zobaczyć fizycznie, na papierze. Powiększoną,
    oprawioną, najlepiej jak potrafisz. Musisz na to wybulić trochę kasy. To
    częstokroć zmienia wszystko. Przykładowo. Raz musiałem wywalić na powiększenie
    500 zł... żeby było tak jak chciałem. Potem wysłałałem je do UK na konkurs.
    Wróciło do mnie po kilku miesiącach zachodząc, jak na moje możliwości, dosyć
    wysoko w tym konkursie. Teraz leży i wiem, to kupa bez żadnego znaczenia. Nie
    konkurs spowodował, że tak myśle tylko cały proces. Inne zdjęcie też było na
    tym konkursie a wiem, że jest dobre.

    marek

  • 3. Data: 2010-01-04 06:14:44
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Piotr M pisze:
> [...]
    >
    > I teraz też coś chciałbym sobie wrzucić na stronę.
    >
    > Jak Wy to robicie? Jak wybieracie i jak podejmujecie decyzje że właśnie

    Są dwie metody - selekcja pozytywna i negatywna. Negatywna odrzucasz to
    co Ci się najmniej podoba, pozytywna to co Ci się podoba albo pasuje.
    Można też mieszać to. Pamiętaj, dwie osoby zawsze wybiorą różne zdjęcia,
    są różne gusta, różne skojarzenia.

    wer

  • 4. Data: 2010-01-04 07:27:33
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > co Ci się najmniej podoba, pozytywna to co Ci się podoba albo pasuje.
    > Można też mieszać to. Pamiętaj, dwie osoby zawsze wybiorą różne zdjęcia,

    Jedna osoba na przestrzeni czasu wybierze z tej samej puli kilka różnych
    zdjęć. Czyli ewentualnie można stwierdzić, że w danym czasie pdoba ci się
    cośtam. Co ci się podoba tak generalnie jest wielką niewiadomą.

    marek

  • 5. Data: 2010-01-04 07:28:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr M wrote:
> [...]
    >
    > I teraz też coś chciałbym sobie wrzucić na stronę.
    >
    > Jak Wy to robicie? Jak wybieracie i jak podejmujecie decyzje że

    1. wywalamy zwalone technicznie, nieostre poruszone (bez sensu), krzywe
    jakieś, ucięte głowy twarze itp...
    ale jeśłi tojest materiał "dokumentalny" to warto zostawić nawet zwalone
    technicznei jednak zawierajace jakąś ważna treść.
    2. przeglądam i flaguje te które mi sie podobają, ładny kadr itp..

  • 6. Data: 2010-01-04 07:30:26
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > "materiał" "warszawski".. z krótkiego pomieszkiwania, kilkumiesięcznego.

    Sto czy sto tysiecy?

    Jesli to pierwsze to to juz musi byc przebrany material - same
    najlepsze fotki.

  • 7. Data: 2010-01-04 07:31:23
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > 2. przeglądam i flaguje te które mi sie podobają, ładny kadr itp..
    Czym flagujesz?
    Szukam programu do markowania (tagi, słowa, itd) dla hurtowych ilości zdjęć.

  • 8. Data: 2010-01-04 07:32:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 02:23, Piotr M <x...@x...xx> wrote:
    > Witam.
    >
    > Macie jaki spos b na wyb r najlepszych swoich uj ? W a nie dosta em
    > sw j "materia " "warszawski".. z kr tkiego pomieszkiwania,
    > kilkumiesi cznego. Troch tego jest, na oko ponad sto..

    odpowiedz jest natychmiastowa.

    Nie ma najmniejszego problemu wylapania zdjecia b dobrego .
    natychmiast sie wie , ze to zdjecie jest zdecydowanie lepsze od
    pozostalych czy tez wogole dobre.
    Niestety takie zdjecia wystepuja rzadko.

    problemem jest wybor zdjecia najlepszego wsrod przecietnych czy
    slabych.
    jesli wystepuje problem z wyborem tzn ze wszystkie zdjecia takie sa -
    po prostu slabe , malo interesujace - wybor "na sile" - , " czegos z
    niczego ".
    Oznacza to , ze nie ma wsrod nich zdjecia dobrego.
    W zasadzie wszystko jedno co sie wybierze i tak noe zrobi na
    postronnym ogladajacym wiekszego wrazenia.

  • 9. Data: 2010-01-04 07:47:45
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > odpowiedz jest natychmiastowa.
    >
    > Nie ma najmniejszego problemu wylapania zdjecia b dobrego .
    > natychmiast sie wie , ze to zdjecie jest zdecydowanie lepsze od
    > pozostalych czy tez wogole dobre.

    nigdy się tego nie wie. Tylko niedzielny fotograf moze stwierdzic to co
    stwierdziles.

    > Niestety takie zdjecia wystepuja rzadko.

    gdyby wystepowaly często po pewnym czasie przestałyby występować w ogóle. Tzw.
    dobre zdjęcia odnosisz do reszty, do wszystkiego co wiesz. A jeśli masz
    wrażenie, że robisz dużo dobrych zdjęć to znaczy, że nic nie wiesz.

> [...]
    > niczego ".
    > Oznacza to , ze nie ma wsrod nich zdjecia dobrego.

    poczekaj miesiac;)

    > W zasadzie wszystko jedno co sie wybierze i tak noe zrobi na
    > postronnym ogladajacym wiekszego wrazenia.

    Takie przekonanie bierze się z wyboru dobrych zdjęć zamiast swoich.

    marek

  • 10. Data: 2010-01-04 08:05:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 08:47, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    > nigdy się tego nie wie. Tylko niedzielny fotograf moze stwierdzic to co
    > stwierdziles.

    to sie wie zawsze i natychmiast jesli zdjecie jest dobre .
    Czy miales kiedys problem z wylapaniem zdjecia na prawde dobrego -
    niezaleznie od tego kto jest autorem ?
    Problem zaczyna sie przy zdjeciach wylacznie slabych i przecietnych.
    To jest wybor mniej slabego zdjecia.

    Dobre wylapuje sie natychmiast.
    tworca nie ma najmniejszej watpliwosci jesli popelni zdjecie dobre ,
    takie , ktore przeroslo jego zamierzenia lub wyobraznie - niezaleznie
    od tego w jaki dzien tygodnia je wykonal.
    jesli nie jestes przekonany ze zdjecie jest dobre , to nie bedzie
    dobrym.

    > gdyby wystepowaly często po pewnym czasie przestałyby występować w ogóle.

    gdyby wystepowaly czesto nadal bylyby dobrymi ale spadla by ich
    wartosc.

    Podnioslaby sie tylko poprzeczka wyceny takich zdjec.

    Czesto wystepuja b dobre zdjecia w internecie - roznych autorow . Jak
    sie je wycenia ?
    Chetnych do zapalaty chyba nie ma.

    Tzn sa dobre ale malo wartosciowe.

    Tzw.
    > dobre zdjęcia odnosisz do reszty, do wszystkiego co wiesz. A jeśli masz
    > wrażenie, że robisz dużo dobrych zdjęć to znaczy, że nic nie wiesz.

    Nie o wrazenie chodzi. Wrazenie jest zludne.
    W przypadku dobrych zdjec ma sie pewnosc . Po prostu wiesz ze to jest
    dobre .